2011-08-10, 20:13
Medlem
Hej.

Har nu bestämt mig för att studera, det är dags.

Det finns fyra utbildningar som intresserar mig, datateknik på kth för att jag vill arbeta med datorer, civ. ekonom eftersom att jag vill arbeta som värdepappersmäklare eller dyl., jurist eftersom att det intresserar mig, något jag alltid drömt om är att vafa chefsjurist på något internationellt bolag eller äga en byrå, och sist men inte minst, kirurg.

Jag har betygen för samtliga utbildningar så frågan är vad jag ska läsa.

Jag vill arbeta med något av de senare och jag vill ha data som hobby, t.ex. göra lite hemsidor då ocv då o frilansa mm. Det har alltid varit en dröm, att ha på sidan. Utbildningen till det fixar jag själv, men då är frågan, vilken av de senare tre bör jag ta?

Vill alla nästan lika mycket. Ekonomi och juridik lockar mest, inte bara så är de roligare verkar det som men utbildningen är kortare och lönen kan i vissa fall vara högre. Skulle jag bli läkare så lockar plastikkirurgi eller vanlig kirurgi mest men utbildningen är 12 år.

Oavsett jobb så vill jag ta mig till wall street, det är mitt livsmål. Men om jag sedan tar mig dit som jurist eller ekonom, der får ni hjälpa mig avgöra.

Hur blir man värdepappersmäklare?

Snälla hjälp mig, det tar kol på mig.
Citera
2011-08-10, 20:50
Medlem
Min röst går till ekonomi.
Citera
2011-08-10, 21:19
Medlem
Michenzies avatar
säger som förgående talare.. satsa på ekonomi, Civilekonomprogrammet rekommenderas starkt! Ännu bättre vore om du kunde läsa ekonomi på HHS.

Får man fråga hur gammal du är?
Citera
2011-08-11, 00:02
Medlem
Jag hoppas ni är medvetna om att ni är tvugna att vänta ett år...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in