2011-08-10, 15:47
Medlem
Tja!
Så som jag frågar på Rubriken så behöver jag hjälp med vilken bil jag borde välja?
Jag har så svårt och väljda mellan dessa bilar!

För mig är det viktigt att bil delar ska vara billiga, billigare service och störst av allt så ska den vara väldigt skön och köra.
Vilken av dessa bilar är tystare än den andra?

plz heeelp

MVH Robin
Citera
2011-08-10, 16:05
Medlem
javlaranammas avatar
Det är samma ägare som gör dom, dvs att det är typ samma/liknande delar i dom,motor, hjulupphängning..osv osv
Egentligen bara hur dom ser ut som skilljer dom åt
Men personligen skulle jag valt passaten.
Citera
2011-08-10, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av javlaranamma
Det är samma ägare som gör dom, dvs att det är typ samma/liknande delar i dom,motor, hjulupphängning..osv osv
Egentligen bara hur dom ser ut som skilljer dom åt
Men personligen skulle jag valt passaten.

Tack för svar!
Men ingen som vet skillnaden mellan dem när det gäller tystnaden och kör stilen?
Dem kan väl inte vara exakt likadanna?
Citera
2011-08-10, 16:22
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HittaMig86
Tack för svar!
Men ingen som vet skillnaden mellan dem när det gäller tystnaden och kör stilen?
Dem kan väl inte vara exakt likadanna?
Exakt lika är dom inte. Audi A3an låter nog lite mer (småbilar tenderar att låta mer). Fina bilar båda två, oavsett vad du väljer. Varför väljer du mellan dom? Borde inte ett val mellan A4/A6 och Passat vara mer rättvist iom att A3an är betydligt mindre än Passaten?
Citera
2011-08-10, 16:28
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Exakt lika är dom inte. Audi A3an låter nog lite mer (småbilar tenderar att låta mer). Fina bilar båda två, oavsett vad du väljer. Varför väljer du mellan dom? Borde inte ett val mellan A4/A6 och Passat vara mer rättvist iom att A3an är betydligt mindre än Passaten?

Haha är faktiskt inne på om jag ska ha en A4 eller A6 och kan fan inte bestämma mig

Dock skulle jag ta passaten men tanke på att den är större och jag är mer för utrymme

// TheGamer
Citera
2011-08-10, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben

Grejen är att jag lever ensam, Så utrymme är inte min behov.
Visst var jag sugen på Audi A4, Automat & Diesel men dem är svin dyra!
Jag tappar lusten av att leta!
Högst jag kan betala för en bil är 120 tusen...
Automat & Diesel är ett krav.
Citera
2011-08-10, 16:48
Medlem
7noll4s avatar
Varför har du snöat in på just dessa sorter om du ska lägga 120 lax?

Finns väl några andra märken som jag skulle ha tagit före isf..

Men pest eller kolera då.. Jag skulle tagit Audin..
Citera
2011-08-10, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7noll4
Varför har du snöat in på just dessa sorter om du ska lägga 120 lax?

Finns väl några andra märken som jag skulle ha tagit före isf..

Men pest eller kolera då.. Jag skulle tagit Audin..

vilka andra märken exempel?
Dessa bilar är grymt bra kvalite på kanske därför

Men jag lutar mig mer åt Passat, känns som det kommer vara skönare och köra på.
Citera
2011-08-10, 17:03
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HittaMig86
Grejen är att jag lever ensam, Så utrymme är inte min behov.
Visst var jag sugen på Audi A4, Automat & Diesel men dem är svin dyra!
Jag tappar lusten av att leta!
Högst jag kan betala för en bil är 120 tusen...
Automat & Diesel är ett krav.
Om storleken inte spelar någon vidare roll så skulle jag nog satsat på A3an. Småbilar är i min mening roligare att köra.
Citera
2011-08-11, 08:27
Medlem
De har inte bättre kvalité än bmw, merca, toyota, subaru, honda osv...

Dessutom är Audi i regel väldigt dyra att äga då de har höga service priser och reservdelspriser.
Citera
2011-08-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
De har inte bättre kvalité än bmw, merca, toyota, subaru, honda osv...

Dessutom är Audi i regel väldigt dyra att äga då de har höga service priser och reservdelspriser.

antar att du snackar om passat?
Citera
2011-08-11, 21:50
Medlem
club01s avatar
Just Passaten har ganska mycket vägljud för sin klass. Så jämför man premium A3 med Passat så är dom ganska så lika i ljudnivå. Dock brukar isolering mm från motorn och avgassystemet vara lite bättre i Passaten. Kan tålas att tänka på när man köper disel eftersom diseln låter rätt så mycket. Du pratar ju även om 120k kr klassen och då får man inte en nyare common rail disel utan dom äldre pumpe duse och dom låter väldigt mycket.
Passaten är ju helt klart mer familjebil så inget du egentligen behöver. Dock så kommer Passaten vara skönare att köra än A3. Fjädringen och chassit är mycket bekvämare i en stor Passat mot den lilla A3 som nästan alltid har någon form av sänkning eller sportchassi samt stora fälgar med låg profil. Passaten kommer ju även med i regel mycket mer utrustning än vad A3 gör vilket kan vara ett klart plus.
Reservdelar och raparationer kommer nog vara ungefär dom samma eftersom bilarna har mycket gemensamt.

Skulle jag själv välja så skulle jag utan tvekan ta Passaten med en 2.0TDI DSG automat 140 eller 170hk spelar ingen roll. Stort sett samma motor men lite olika effekt skatt och försäkringspriser.
För 120k så borde man kunna hitta en Passat 3C karossen med 4 motion "fyrhjuksdrift" vilket kan vara händigt på vintern. Dock är många av dom tidigare modellerna manuella med 4 motion så själv väljer jag automat över fyrhjulsdrift.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in