2011-08-10, 12:09
Medlem
Jag har hittat till STRO:s lista över godkända däck, men den är ganska intetsägande

Jag behöver 5st riktigt grovmönstrade däck som också är vintergodkända.

De skall användas både för lek i skogen, och påvägen dit och hem. +Att de ska kunna ta mej på skidsemester till min svårtillgängliga stuga i Finska lappland, och hjälpa mej komma fram till familj o vänner som behöver assistans pga vinterväder.

Jag har fastnat för däck i 31" klassen, men har inte bestämt mej för om jag behöver dubbat eller o-dubbat ännu, så tipsa gärna om båda.

Jag skiter fullständigt i om däcken väsnas. Jag har hörselskydd om det skulle behövas, priset är inte så viktigt heller egentligen mest för att jag har sökt som en idiot, och det verkar vara svårt att hitta det jag söker utan att bitcha om prislappen.

Ett stort plus är om däcken har ett riktigt aggresivt mönster a la traktordäck, då jag tycker det ser snyggt ut. Här är en bild på stuket jag är ute efter:

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150207865874927&set=o.51259214541 &type=1&theater
Senast redigerad av Kanonkanjag 2011-08-10 kl. 12:51.
Citera
2011-08-12, 00:05
Medlem
General grabber MT?
Senast redigerad av Kanonkanjag 2011-08-12 kl. 01:00.
Citera
2011-08-18, 11:12
Medlem
Megaforces avatar
Nokian MPT Agile är nog det enda däcket i den klassen som även funkar som vinterdäck men det är avsett för tyngre fordon och kanske inte passar en liten jeep som Lada Niva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in