Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-10, 11:14
Medlem
Jag vill installera Paf´s poker på min Mac. Men när jag försöker göra detta så kommer det bara upp en ruta med ungefär denna texten "För att kunna utföra detta behöver du administratörens tillåtelse, logga in som administratör i rutan som kommer upp" ..men det kommer ju fan inte upp någon ruta. Någon som är lite bättre på datorer än jag som kan hjälpa mig?
Citera
2011-08-10, 11:24
Medlem
tzjs avatar
Köpråd - Mac: Bärbart ·····» Programvara Mac OS.
/mod.
Citera
2011-08-10, 11:25
Medlem
tzjs avatar
Är du inloggad på ett adminkonto så skall du inte behöva det.

Ligger spelet på en vanlig dmg-fil?
Citera
2011-08-10, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Är du inloggad på ett adminkonto så skall du inte behöva det.

Ligger spelet på en vanlig dmg-fil?

ja, det gör det. Saken är den med att jag köpt ut datorn från skolan. Kommer inte ihåg om det var jag som fyllde i mitt admin eller inte.. Frågade data killen på skolan varför det inte funkade att installera poker, han sa ungefär "det borde funka"...
Citera
2011-08-10, 11:52
Medlem
tzjs avatar
Ok, gå in i systeminställningar och titta under konton. Där står det vilka konton som finns på datorn och deras roller.
Citera
2011-08-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Ok, gå in i systeminställningar och titta under konton. Där står det vilka konton som finns på datorn och deras roller.

Du pratar med en blond liten flicka här... har ingen aning om hur man går in på systeminställningar..
Citera
2011-08-10, 22:03
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurri
Du pratar med en blond liten flicka här... har ingen aning om hur man går in på systeminställningar..

Klicka på äpplet längst upp till vänster.
Sedan väljer du systeminställningar. Välj sedan konton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in