2011-08-10, 04:32
Medlem
SMHIs avatar
Hur frågar jag ut tjejen i affären om hon vill göra något? (vänskap)

Hon jobbar oftast 06:00 till 12:00 lör o sön men även andra dagar i veckan typ 1-2 ggr, helst skulle jag vilja träffas direkt efter men hur frågar man till ett senare tillfalle utan att verka knäpp, typ telefonnummer, email eller bara bestämma tid och plats?? detta är jättejobbigt och jag gillar henne verkligen och är en person man vill veta hur det gått för när man är 80 Men jag vet verkligen inte hur man skaffar vänner Har noll sen jag flyttade till ett nytt ställe.

Kan tillägga att hon gillar mig med.. men hon pratar som att vi vore vänner (personligt) och skrattar åt varje skämt jag gör osv.. men å andra sidan är hon serviceinriktad.. borde hon ha frågat redan om hon ville träffas? (sen hon borjade jobba där kanske jag har sett och pratat med henne 15 ggr)
Senast redigerad av SMHI 2011-08-10 kl. 04:35.
Citera
2011-08-10, 04:43
Medlem
Köp någonting och när du ger över pengarna så slinker du ner en lapp i hennes hand där det står något i stil med: "Mitt nummer: xxxxxxxxx. Ring efter jobbet om du vill rajtan-tajta".
Citera
2011-08-10, 04:45
Medlem
SMHIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rightball
Köp någonting och när du ger över pengarna så slinker du ner en lapp i hennes hand där det står något i stil med: "Mitt nummer: xxxxxxxxx. Ring efter jobbet om du vill rajtan-tajta".

haha näj jag vill ju ha henne som vän annars bra förslag.
Citera
2011-08-10, 04:46
Medlem
cannabis-slampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMHI
Hur frågar jag ut tjejen i affären om hon vill göra något? (vänskap)

Hon jobbar oftast 06:00 till 12:00 lör o sön men även andra dagar i veckan typ 1-2 ggr, helst skulle jag vilja träffas direkt efter men hur frågar man till ett senare tillfalle utan att verka knäpp, typ telefonnummer, email eller bara bestämma tid och plats?? detta är jättejobbigt och jag gillar henne verkligen och är en person man vill veta hur det gått för när man är 80 Men jag vet verkligen inte hur man skaffar vänner Har noll sen jag flyttade till ett nytt ställe.

Kan tillägga att hon gillar mig med.. men hon pratar som att vi vore vänner (personligt) och skrattar åt varje skämt jag gör osv.. men å andra sidan är hon serviceinriktad.. borde hon ha frågat redan om hon ville träffas? (sen hon borjade jobba där kanske jag har sett och pratat med henne 15 ggr)

Butikspersonal har inte för vana att stöta på/inleda personliga relationer med sina kunder.
Att hon skulle ta initiativ till en dejt eller dylikt låter extremt osannolikt.
Skulle vara kul om hon säger ja ifall du frågar henne
men var beredd på att hon faktiskt bara är serviceminded/artig/trevlig eftersom du är kund. Bli inte besviken om hon säger nej, det är helt normalt om man jobbar någonstans och kunderna stöter på en.

Rapportera gärna hur det går.
Lycka till.
Citera
2011-08-10, 04:47
Medlem
Citat:
haha näj jag vill ju ha henne som vän annars bra förslag.
Köp någonting och när du ger över pengarna så slinker du ner en lapp i hennes hand där det står något i stil med: "Mitt nummer: xxxxxxxxx. Ring efter jobbet om du vill rajtan-tajta, som vänner så klart!"
Citera
2011-08-10, 04:59
Medlem
SMHIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabis-slampa
Butikspersonal har inte för vana att stöta på/inleda personliga relationer med sina kunder.
Att hon skulle ta initiativ till en dejt eller dylikt låter extremt osannolikt.
Skulle vara kul om hon säger ja ifall du frågar henne
men var beredd på att hon faktiskt bara är serviceminded/artig/trevlig eftersom du är kund. Bli inte besviken om hon säger nej, det är helt normalt om man jobbar någonstans och kunderna stöter på en.

Rapportera gärna hur det går.
Lycka till.

Ja du kan tyvärr ha rätt. Kan tillägga att jag ar tjej och ungefär samma ålder. Helst skulle jag vilja stöta pa henne utanfor av ren slump och börja prata på ett mer avslappnat satt och blir lättare att fråga (skitjobbigt med massa kunder som kommer in och ut, nar man ska forsoka säga något)

Citat:
Ursprungligen postat av rightball
Köp någonting och när du ger över pengarna så slinker du ner en lapp i hennes hand där det står något i stil med: "Mitt nummer: xxxxxxxxx. Ring efter jobbet om du vill rajtan-tajta, som vänner så klart!"

Ja så är jag aldrig välkommen i den affären något mera (rakt över gatan, väldigt bra ställe )
Citera
2011-08-10, 05:15
Medlem
cannabis-slampas avatar
Citat:
Kan tillägga att jag ar tjej och ungefär samma ålder.

Aha, jag tog för givet att du var en manlig kund.
Eftersom du själv är tjej (och inte lesbisk?) så har du lite bättre läge, även om det fortfarande är knepigt med säljare-kund-relationen.

Kan du inte söka (extra)jobb i samma butik då?
Så blir ni kollegor istället och oddsen ändras kraftigt.
Citera
2011-08-10, 05:25
Medlem
SMHIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabis-slampa
Aha, jag tog för givet att du var en manlig kund.
Eftersom du själv är tjej (och inte lesbisk?) så har du lite bättre läge, även om det fortfarande är knepigt med säljare-kund-relationen.

Kan du inte söka (extra)jobb i samma butik då?
Så blir ni kollegor istället och oddsen ändras kraftigt.

Jag är gift och hon måste ha sett min ring
Det är bara en känsla i magen att hon skulle vara bra att umgås med.

Jo jag har tänkt tanken men vissa i butiken skulle jag inte vilja dela mitt privatliv med eller jobba med
Verkar det asså skumt att fråga ut henne att gå o äta glass eller nåt bara sådär? Om jag skulle vara henne och inte vara intresserad så skulle jag inte tänka så mycket men bara tacka nej. Men vill verkligen lyckas, jag blir så understimulerad att bara sitta hemma ensam hela tiden medans grannarna har polare över hela tiden.. och hör skratten eka i trappuppgången
Citera
2011-08-10, 05:58
Medlem
Judeschweins avatar
Fråga henne om vill dra hem till dig och bada bastu och ta några kalla bira bara, är ju världens naturligaste grej typ.
Är du nu en sån fegis så får du väl skaffa facebook och fråga ut henne den virtuella vägen.
Citera
2011-08-10, 06:07
Medlem
cannabis-slampas avatar
Citat:
Jag är gift och hon måste ha sett min ring
Det är bara en känsla i magen att hon skulle vara bra att umgås med.

Jo jag har tänkt tanken men vissa i butiken skulle jag inte vilja dela mitt privatliv med eller jobba med
Verkar det asså skumt att fråga ut henne att gå o äta glass eller nåt bara sådär? Om jag skulle vara henne och inte vara intresserad så skulle jag inte tänka så mycket men bara tacka nej. Men vill verkligen lyckas, jag blir så understimulerad att bara sitta hemma ensam hela tiden medans grannarna har polare över hela tiden.. och hör skratten eka i trappuppgången

Det kan uppfattas som lite udda/desperat att försöka bli vän med butikspersonal. Men just hon kanske resonerar annorlunda och har också behov av nya vänner.

Om jag var du så skulle jag försöka bilda mig en bättre uppfattning om hennes personlighet först. Jag skulle börja med att ta reda på hennes intressen etc för att på så sätt försöka hitta en mer "naturlig" anledning till att ses och göra något.

Känns kanske krystat att bara gå och fika?
Bättre kanske att pejla hennes musiksmak (t.ex.) och sedan kolla om det finns någon klubb/konsert som hon kan tänkas gilla.

Bor ni i en liten eller stor stad?

Jag har varit med om en liknande situation själv.
Det var en tjej som sålde kaffe på ett ställe jag ofta köpte take-away-kaffe på.
I det fallet var det snarare hon som tog initiativ till att prata om väldigt personliga saker. Jag gillade henne som fan, hon gav mig sitt nummer när hon bytte jobb, men jag hörde aldrig av mig.

Tyckte det kändes "konstigt" eftersom vi träffats i en säljare-kund-situation. Det hindrade mig trots att jag gärna blivit kompis om vi hade träffats i ett privat sammanhang.
Citera
2011-08-10, 06:11
Medlem
cannabis-slampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judeschwein
Fråga henne om vill dra hem till dig och bada bastu och ta några kalla bira bara, är ju världens naturligaste grej typ.

Jag antar att du är ironisk.
En tjej som frågar en annan tjej om hon vill basta skulle nog få väldigt konstiga blickar ha ha ha.
Citera
2011-08-10, 13:02
Medlem
Jobbigt läge på nåt sätt, men jag skulle råka stöta på henne efter jobbet och helt enkelt säga: JAg är nyinflyttad och har inga kompisar här och jag undrar om du har lust göra något nån dag då min man jobbar/är borta bla bla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in