Citat:
Ursprungligen postat av SMHI
Jag är gift och hon måste ha sett min ring

Det är bara en känsla i magen att hon skulle vara bra att umgås med.
Jo jag har tänkt tanken men vissa i butiken skulle jag inte vilja dela mitt privatliv med eller jobba med

Verkar det asså skumt att fråga ut henne att gå o äta glass eller nåt bara sådär? Om jag skulle vara henne och inte vara intresserad så skulle jag inte tänka så mycket men bara tacka nej. Men vill verkligen lyckas, jag blir så understimulerad att bara sitta hemma ensam hela tiden medans grannarna har polare över hela tiden.. och hör skratten eka i trappuppgången

Det
kan uppfattas som lite udda/desperat att försöka bli vän med butikspersonal. Men just hon kanske resonerar annorlunda och har också behov av nya vänner.
Om jag var du så skulle jag försöka bilda mig en bättre uppfattning om hennes personlighet först. Jag skulle börja med att ta reda på hennes intressen etc för att på så sätt försöka hitta en mer "naturlig" anledning till att ses och göra något.
Känns kanske krystat att bara gå och fika?
Bättre kanske att pejla hennes musiksmak (t.ex.) och sedan kolla om det finns någon klubb/konsert som hon kan tänkas gilla.
Bor ni i en liten eller stor stad?
Jag har varit med om en liknande situation själv.
Det var en tjej som sålde kaffe på ett ställe jag ofta köpte take-away-kaffe på.
I det fallet var det snarare hon som tog initiativ till att prata om väldigt personliga saker. Jag gillade henne som fan, hon gav mig sitt nummer när hon bytte jobb, men jag hörde aldrig av mig.
Tyckte det kändes "konstigt" eftersom vi träffats i en säljare-kund-situation. Det hindrade mig trots att jag gärna blivit kompis om vi hade träffats i ett privat sammanhang.