2011-08-10, 17:13
Medlem
tem04s avatar
Det går ju sååå jävla mycket om man ska äta det eller dricka TE, men effekten håller i sig lääääääänge, jag käkade upp ca 4-5g på fängelset då jag skulle bli knallad, det fungerade men skulle jag ha rökt samma mängd så har det slagtit på betydligt bättre, det viktigaste om man ska käka Hash så ska man värma det annars så kan man bli jävligt sju i magen pga allt skit som finns i det. VI var 2 st som kokade TE på 8-10 gram det satt fiiint det var inte bra röka under normalstandard men det satt i jävligt länge.
Gräs har jag aldrig käkat så det kan jag inte alls uttala mej om.
Citera
2011-08-10, 17:21
Medlem
HerbertBlundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Det finns många här ni inte ska lyssna på för dom har helt enkelt för dålig koll på kemi, biologi och saknar troligen en större erfarenhetsbas kring oralt intag av cannabis, huvudsakligen tänker jag på tripptamin, HerbertBlundt och latsomfan.

Ställ seriösa frågor och jag ska hjälpa er på riktigt.
Jaaaaadu, du får gärna motargumentera mig? Med vetenskap och inte bara humbug och struntprat som större delen av alla okunniga i denna tråd.

Att tillägga:
Det är samma jävla substans ni intar, fast på ett annat sätt som ger ett mer kroppsligt rus. Kör du en bong så hittar det till som fan och du svävar iväg direkt, men äter du en större mängd med fett så lagras det i kroppen en längre tid - du är bäng längre. Du trippar inte på det bara för att du äter det, eller för att det är hasch du bakat och inte maja - same SHIT. Samma aktiva ämnen, dock relativt när det gäller mängden ämnen beroende på vad det är för hasch/marijuana, och sen innehåller hasch överlag mer skit och utpress.
Senast redigerad av HerbertBlundt 2011-08-10 kl. 17:25.
Citera
2011-08-10, 18:22
Medlem
AlmondStorms avatar
Jag tror inte på myten om att få effekt ur oralt intag! Både jag och tjejen har testat hemmagjorda kakor i australien samt olika brownies/kakor i flera olika coffee shops i Holland utan något som hellst resultat! Då testade vi även 2 rejäla tårtbitar VAR utan effekt.. Ja, vi är båda vana rökare och vi "väntade" på kakornas effekt i 1h+.
Ok om det bara hade varit jag, men nu var vi två..

Ngn annan som haft samma "problem"? Hade gärna bakat kakor för hela slanten, men jag kunde lika gärna gett bort mitt gräs till Pelle på torget å köpt ICAs shake and bake.. Trist.
Citera
2011-08-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerbertBlundt
Jaaaaadu, du får gärna motargumentera mig? Med vetenskap och inte bara humbug och struntprat som större delen av alla okunniga i denna tråd.
Okej din fjant, då bryter jag ner dina felaktiga påståenden ett för ett så kan du avlägsna dig från tråden sen, så folk som ställer frågor kan få korrekta svar.

Citat:
Färsking. Du ska till att börja med ta ungefär 3 ggr mer än vad du söker, så säg 1g cannabis
Du behöver inte 1g för att få effekt, men likt vid rökning så desto mer du tar ju högre effekt. Oralt intag varierar stort mellan person till person pga. av faktorer som ämnesomsättning och kroppens förmåga att uppta fetter. Det enda som stämmer är att du behöver ta en större dos vid oralt intag än vid inhalerade för att nå samma relativa 'höghet', men det beror som sagt på att du förlänger ruset.

Citat:
som sedan ska smältas i minst 70%igt smör för att aktivera THC't innan det intas (då THC är fettbindande).
Haha, 70%igt smör? Ska det inte vara ett speciellt märke också? Nej det spelar inte den minsta roll, det kan vara bordsmargarin tillika rapsolja eller ister.
Dessutom aktiverar du inte något THC, för att aktivera THCa (det är THC-syra, om du inte fattar det) ska man dekarboxylera, men det är något helt annat än vad du pratar om.

Citat:
Du ska inte koka upp fettet, utan smält det bara, annars frigörs en del THC vid över 70 grader.
Nej det frigörs inget THC vid 70 grader, THC oxiderar dock ju varmare det blir, men det är minimalt om du inte lägger ditt material i ugnen på 100 grader+ i ett par timmar.
THC förångas (det är att frige) först vid närmare 150 grader, men sen så är det som så att THC bundet i fett inte förångas förens fettet kokar.

Citat:
men rökar du under tiden lär du inte märka av några större skillnader då du redan har aktiverat signalsubstanserna i hjärnan.
Oralt intag aktiverar fler receptorer i kroppen pga. av hur det tar sig ut i kroppen från matsmältningssystemet till skillnad från lungorna, du visste väll att CB2 receptorerna huvudsakligen återfinnes längs ryggraden och de stora nervbanorna i kroppen? Så oralt intag ger en mer kroppslig påverkan även om du rökt innan dess, men är man nybörjare kanske det är svårt att skilja på effekterna.

Citat:
Helvete, är alla som skrivit i denna tråd ens över 13?
Är du verkligen rätt person att kasta sten i glashus?
Citera
2011-08-10, 21:32
Medlem
CB-herberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Nej det spelar inte den minsta roll, det kan vara bordsmargarin tillika rapsolja eller ister.
Dessutom aktiverar du inte något THC, för att aktivera THCa (det är THC-syra, om du inte fattar det) ska man dekarboxylera, men det är något helt annat än vad du pratar om.
Det är bra att du är mån om att rätt ska vara rätt, men vad menar du med det fetstilta? Jag har trots mångårigt bruk aldrig stött på "dekarboxylera"? Så förklara gärna lite närmare gällande detta.
Citera
2011-08-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB-herbert
Det är bra att du är mån om att rätt ska vara rätt, men vad menar du med det fetstilta? Jag har trots mångårigt bruk aldrig stött på "dekarboxylera"? Så förklara gärna lite närmare gällande detta.

En googling på "decarboxylation+cannabis" ger allt du behöver för att fördjupa dig i ämnet. Amerikanarna har kommit betydligt längre i sin cannabiskultur till skillnad från oss svenskar som är kvar i något slags 'hobbystadie'.

Men lite enkelt förklarat så finns i plandelarna THC-syra (THCa) som i sig inte är psykosaktivt. När THCa upphettas så frigörs koldioxid (CO2) vilket omvandlar THCa till THC, denna process kallas dekarboxylering.
Syftet med att dekarboxylera är således att öka potensen på det material du har, detta är av ytterst vikt när man ska inta cannabis oralt för ingenstans i beredningen så omvandlas THCa till THC.

När man förbränner eller förångar så sker detta till stor del, även om en del THCa oftast förbränns innan omvandlingen hinner ske. Detta är skälet till varför folk upplever att förågning (vaporisering) ger ett starkare rus, det förbränner inget THCa utan omvandlar det mest av det.

Sverige behöver vakna upp ur sitt flum och komma in i matchen, cannabis är en hel vetenskap om man bara vill sätta sig in i det.

Edit: Innan någon frågar; JA dekarboxylering ökar potensen på även om man röker det, men det är inte alls lika mycket vinst i det som vid oralt intag. Man skall dock tänka på att det förändrar förhållandet mellan THC/CBN/CBD vilket i sig är dom huvudsakliga cannabinoiderna som ger strainen sitt säregna drag, man får helt enkelt oftast ett annorlunda rus efter en dekarboxylering.
Senast redigerad av Orax 2011-08-10 kl. 22:17.
Citera
2011-08-10, 22:37
Medlem
Tjackapotatiss avatar
Om inte jag har fel så är det väl så att man behöver mer än iaf 1 gram för att man ska få ett hyfsat rus utav det? Dom flesta jag känner föredrar nog 3-5 gram cannabis om det ska tas oralt inklusive mig själv.
Citera
2011-08-10, 22:43
Medlem
suqas avatar
Jävla fjanterier.

Släng tråden, det passar knappast med live-tripprapporter här i cannabis din clown.

p.s. Rökat måste ha funkat!
Citera
2011-08-10, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackapotatis
Om inte jag har fel så är det väl så att man behöver mer än iaf 1 gram för att man ska få ett hyfsat rus utav det? Dom flesta jag känner föredrar nog 3-5 gram cannabis om det ska tas oralt inklusive mig själv.

3-5g? Då gör ni något grovt fel, så mycket om berett korrekt (läs mina tidigare inlägg i tråden) skulle skicka dig i omloppsbana om det var av åtminstone medelkvalité.

Edit: Ja, om ni nu inte alla har kroppar som är dåliga på att uppta fetter eller har allmänt dålig ämnesomsättning.
Senast redigerad av Orax 2011-08-10 kl. 23:07.
Citera
2011-08-11, 00:20
Medlem
Karmellkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deprimeradekillen
Ja du vet ju uppenbarligen INTE vad du pratar om. Att inta cannabis oralt ger mycket "bättre"/starkare effekt än vid inhalering, däremot har du rätt i att TS slösade bort sitt röka genom att dricka det i nåt jävla te..

När du inhalerar får du starkare effekt, ruset håller längre när man förtär det.
Citera
2011-08-11, 02:55
Medlem
måste bara fråga..
Hur kände du dig hela dagen?
Hade du nån känsla alls ?

För när jag käka, och dagen efter, träffa jag polaren jagg käka med. Och va hände? Ingen av oss va på dåligt humör elr bra humör, vi va liksom helt avstängda, inga känslor ingenting, inget sug för något alls
Citera
2011-08-11, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karmellkungen
När du inhalerar får du starkare effekt, ruset håller längre när man förtär det.

Du får knappast starkare effekt när du inhalerar än när du äter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in