2011-08-10, 03:18
Bannlyst
Som skrivet i topic, precis intagit en "Cocktail té" av 0.5g cb samt 0.3g hasch.

Nu ska vi se "what the fuzz" is about".

Frågeställning,

Vad tycker ni angående att inta oralt cb eller hasch?
Bättre?
Sämre?

Det som är lite knas är väl att klockan är 03.18 när jag väl intagit detta och som läst flertal gånger så kan det hålla otroligt många timmar :P.. Så får se vda som händer ^^
Citera
2011-08-10, 03:23
Medlem
Keep us updated!
Citera
2011-08-10, 03:28
Medlem
Cannabias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakiri

Frågeställning,

Vad tycker ni angående att inta oralt cb eller hasch?
Bättre?
Sämre?

Cb? cannabis? tror du menar marijuana.
för att svara på tråden så har jag bara intagit hash oralt, och det gjorde jag genom att smula hashet ta en halv marabou 100g i en kopp och sätta in i micron så det smälter och sen lägga i hashet. tar ett tag innan det slår men när det väl slår så slår det hårt:P
dock så tycker jag att det inte ger så stor effekt om det är mindre än 1g
men jag antar att hash är bättre att inte oralt då det ofta innehåller mer thc än vad marijuana gör
Citera
2011-08-10, 03:35
Medlem
1. Dekarboxylera 'grönt' för att omvandla THC-syra till aktivt THC.
2. Bind alltid THC till fett innan oralt intag.

Att hoppa över båda dessa steg leder till extremt mycket lägre potens.
Senast redigerad av Orax 2011-08-10 kl. 03:40.
Citera
2011-08-10, 03:39
Medlem
fbtrollets avatar
marijuana och hasch kallas båda för cannabis (cb)

OT: Jag har faktiskt aldrig prövat att inta cannabis oralt.
Citera
2011-08-10, 03:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
1. Dekarboxylera 'grönt' för att omvandla THC-syra till aktivt THC.
2. Bind alltid THC till fett innan oralt intag.

Att hoppa över båda dessa steg leder till extremt mycket lägre potens.

Jag värmde upp rapsolja i ett par minuter på spisen och tillade marijuana och hasch (cocktailenXD) och sedan hällde jag upp allt i en färdiggjort te kopp

Det borde väl fungera prima ballerina?
Citera
2011-08-10, 03:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enomdan
Fan va ja är avis

jag har inget röka just nu

haha satt och rökte med en polare och spelade HoN i ett par timmar på kvällen. och när det var dags att åka så gav polaren en 0.5a marijuana, hade lite hasch kvar sen innan ^^. får se om detta fungerar nu :P.

Alltid välkommen att höra av dig till mig så kan vi kicka en fet i stockholms finaste utsiktsplatser så jävla härligt!
Citera
2011-08-10, 03:45
Medlem
enomdans avatar
Citat:
haha satt och rökte med en polare och spelade HoN i ett par timmar på kvällen. och när det var dags att åka så gav polaren en 0.5a marijuana, hade lite hasch kvar sen innan ^^. får se om detta fungerar nu :P.

Alltid välkommen att höra av dig till mig så kan vi kicka en fet i stockholms finaste utsiktsplatser så jävla härligt!

´hehe det vore jävligt nice asså!
Citera
2011-08-10, 03:49
Medlem
Citat:
Jag värmde upp rapsolja i ett par minuter på spisen och tillade marijuana och hasch (cocktailenXD) och sedan hällde jag upp allt i en färdiggjort te kopp

Det borde väl fungera prima ballerina?

Det låter bättre än från början, men du glömde att dekarboxylera marijuanan, låt oss hoppas på att det var en vällagrad och välkurerad sort du hade så har du mindre loss där.

Personligen hade jag gett det betydligt mer tid än par minuter, men det är inte hela världen då du kommer få effekt av detta.
Det kan ta från 30min till 2 timmar innan det börjar märkas beroende på hur mycket du har i magen och hur din ämnesomsättning är. Räkna med mer 'kroppsligt' höghet då oralt intag tenderar att aktivera fler receptorer längs ryggraden vid rökning. Därför många medicinska användare föredrar oralt intag mot smärta, med undantag för det faktum att det tar längre tid att verka.
Citera
2011-08-10, 03:58
Medlem
Bdonks avatar
När jag läste detta så kom tanken upp i mitt huvud hur det blir om man äter/dricker sitt CB och sedan går och lägger sig för att sova. Och om man följaktligen sover när effekten kickar in och hur det blir då. Man borde väl vakna av att man blir stenad, i alla fall om man går och lägger sig "nykter". Lurigt uppvaknande i sådant fall...

Någon som har provat detta?
Citera
2011-08-10, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
När jag läste detta så kom tanken upp i mitt huvud hur det blir om man äter/dricker sitt CB och sedan går och lägger sig för att sova. Och om man följaktligen sover när effekten kickar in och hur det blir då. Man borde väl vakna av att man blir stenad, i alla fall om man går och lägger sig "nykter". Lurigt uppvaknande i sådant fall...

Du sover igenom det, och du sover GOTT.
Dock finns det en chans att du vaknar lite bäng på morgonen, men du har missat huvudruset.
Senast redigerad av Orax 2011-08-10 kl. 04:10.
Citera
2011-08-10, 04:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk

Har läst ett flertal posts där folk inte "orkat" vara vakna den tiden det tar för cb:t att kicka in, då har dom gått och lagt sig och när dom väl vaknat så har dom varit stekta som satan.

men dock ingenting jag provat själv eller VILL prova då man missar allt det roliga, kan nog vara så att du vaknar lite bäng men att det inte håller i eller är lika bra som de va när du väl va inne i din REM sömn xD haha
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in