• 1
  • 2
2011-08-09, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZaraxZ
Prova portion och byt plats hela tiden tills området är läkt. Hänt mig att jag får sår av snuset och då är det bara att byta sida.

ah men har ingen bil tillgänglig och har bara lös hemma, har försökt snusa på andra sidan men det gör bara så jävla ont och sen så får det inte plats nån snus där alls. Och smakar inte bra överhuvudtaget
Citera
2011-08-09, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av armstoed
kan du beskriva såren mer noggrant? min kompis fick nämligen vita "blåsor" och han fortsatte att snusa utan några konsekvenser. Dock tycker jag inte du borde snusa innan du kontaktat vårdcentralen då man alltid bör vara på den säkra sidan när det gäller cancer. Att snusa över huvud taget är ju iofs inte den säkraste sidan.

eventuellt kan du ju köpa portionssnus och snusa på andra sidan.

Vet inte hur jag ska beskriva, men jag fick dom för 3-4 dagar sedan, och sket i dom sen fortsatte jag snusa och nu är såren lite Blå aktiga.
Citera
2011-08-10, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djenki
Hejsan, nu är det så att jag har fått 2-3 stycken stora vita sår där jag snusar. Jag snusar grov lös och har gjort det under en längre tid, och jag är lite orolig nu har inte tagit en enda snus idag för att min polare sa "ifall man snusar när man har sår under läppen det är då man kan få cancer"

Jag måste verkligen snusa och andra sidan har jag aldrig snusat på och jag testade det gjorde bara ont och det blev ingen stor snus som jag kunde ha där.

Nu till min fråga tror ni att jag kan snusa ändå ifall jag har dom såren?
Inga problem, antar att du bakar dina snusar som en 10åring? så de blir hårda och kompakta ifall du gör det sluta med det. Annars kör portion ett tag eller tvätta din äckliga mun oftare
Citera
2011-08-10, 02:03
Medlem
Ko.i.kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djenki
omöjligt när man slusar lös..

testat? jag kan det iaf
Citera
2015-07-18, 21:13
Medlem
MjaoTse-Bongs avatar
Lånar denna tråden för en liknande fråga.
Har fått sår i tandköttet pga snusande.
Jag borstar på det med tandkräm till ömheten släppt men kan absolut inte snusa på den sidan på 3 dagar nu.
Min undran är, är det en bra idé att borsta på såren med bikarbonat? Salt får ju sår att dra ihop sig och jag använder en borste som är extra mjuk.
Andra tips på att få såren att läka snabbare?
Tack på förhand
Citera
2015-07-20, 15:15
Medlem
Sår i läppen när man snusar beror på halten Natriumkarbonat som tillsätts vid tillverkningen, mao
frätskador, inget speciellt farligt med det bara skifta sida du snusar på en stund så läker det.

Ett snus som upplevs som svagt kan man få till genom en ökning av karbonathalten, då upplevs snuset som rivigare samt att det kan ytterligare lösa ut det befintliga nikotinet som finns i snuset.

Höga halter av karbonat tillsätter man när man vill ha ett snus som biter ifrån lite mer.

Sedan år tillbaka tillverkar jag mitt lössnus själv och har halverat karbonathalten,
detta har sparat tandköttet en hel del, har snusat i 33 år nu.

Och nej, ge fan i att borsta eller försöka fortskynda läkningen med olika medel,, låt det
få läka i fred.
Senast redigerad av peckapecan 2015-07-20 kl. 15:20.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in