Citat:
Tror du inte att människans natur går att påverka?
Ursprungligen postat av alter ego
Det räcker inte med att förstå människan natur, man måste också acceptera och omfamna den. Det finns många som förstår den men ändå försöker gå emot den.
Citat:
Men "missionerar" du inte här på fb?
Jag tvivlar starkt på att världen skulle se ut som sådant om alla vore satanister. Men det är också oviktigt hur det skulle se ut eftersom det är en omöjlighet, satanism är inte för alla, inte på långa vägar. Satanism är en religion/filosofi för individen inte för massorna. Satanismen är inte på något sätt en missionerade religion/filosofi,
Citat:
"Vad är egot och hur fungerar det?" Vad menar du egentligen med detta? Egot är det proverbiala jaget. Att vara egoist är att se till sig själv i första hand. Det är fullt möjligt att bry sig om andra, att hålla goda kontakter med familj och vänner är något jag anser även gynnar mig själv. Jag har inga problem att hjälpa någon annan, men jag väger det emot vad jag har att vinna på det och vad jag har att förlora på det. Vinner jag mer än jag förlorar gör jag det, förlorar jag mer än jag vinner gör jag det inte.
"Vad är egot och hur fungerar det?" Vad menar du egentligen med detta? Egot är det proverbiala jaget. Att vara egoist är att se till sig själv i första hand. Det är fullt möjligt att bry sig om andra, att hålla goda kontakter med familj och vänner är något jag anser även gynnar mig själv. Jag har inga problem att hjälpa någon annan, men jag väger det emot vad jag har att vinna på det och vad jag har att förlora på det. Vinner jag mer än jag förlorar gör jag det, förlorar jag mer än jag vinner gör jag det inte.
Men definiera det proverbiala jaget då..
Enligt De Nio Sataniska Yttrandena så är det OK att mörda sina föräldrar eller sina barn om man vinner på det har du såna funderingar själv?
Citat:
Tycker inte att du är en satanist ö.h.t snarare en egoist.....
"Är De Nio Sataniska Yttrandena sanna?" Underlig fråga. Först och främst tror jag på att sanning är subjektivt, det som är sant för mig måste inte vara sant för dig. Jag lever inte efter De Nio Sataniska Yttrandena, jag lever på det sätt jag finner passa mig bäst
Okej att man inte är kristen, det är inte jag heller, men du menar väl inte på fullaste allvar att du är satanist? 
). Beter du dig dumt blir du utfryst etc. Hämnd handlar inte alltid om våld.