Citat:
Du behöver inte läsa en enda bokstav ur de böckerna för att vara satanist. Däremot är alla böckerna underhållande, särskilt "The Satanic Witch", "The Devil's Notebook" och "Satan Speaks!"
Ursprungligen postat av Lizzy
Alltså, vad ser man i satan????
Sen har ni en massa böcker att läsa typ:
The Satanic Bible(Den Sataniska Bibeln), The Satanic Rituals, The Satanic Witch, The Devil's Notebook och Satan Speaks.
Sen har ni en massa böcker att läsa typ:
The Satanic Bible(Den Sataniska Bibeln), The Satanic Rituals, The Satanic Witch, The Devil's Notebook och Satan Speaks.
Citat:
Och? Det där säger ju inget om att det inte kan vara bättre att fly. Bara för att man retirerar för stunden så betyder inte det att man vänder andra kinden till.
Åh sen De Nio Sataniska Yttrandena? Men snälla nån, speciellt yttrandet nr 5.
Satan representerar hämnd, istället för att vända andra kinden till!
Det är väl bättre att "fly än illa fäkta", så anser jag iallfall!
Satan representerar hämnd, istället för att vända andra kinden till!
Det är väl bättre att "fly än illa fäkta", så anser jag iallfall!
Citat:
Definitionen av Satan skiljer sig enormt mycket från person till person, och det finns ingen enhetlig bild av vem/vad Satan är. Vissa ser Satan som en antropomorf varelse som faktiskt existerar--de är få. Vissa ser honom som en balanserande kraft; en naturkraft--de är fler. Vissa tror inte på en existerande Satan överhuvudtaget, utan ser honom bara som en symbol--och de är antagligen i majoritet.
Det ÄNDA ja kan hålla med om lite är ju att Människan är det grymaste djuert av alla.
Men det andra
Sen läste jag "ERA LAGAR" ena var: Skada inte barn? Men hallå, det är ju en självklarhet... Men satan är OND, så är det bara det går inte förneka!
Är INTE troede, men SATAN är OND, OM han nu finns?
Men det andra
Sen läste jag "ERA LAGAR" ena var: Skada inte barn? Men hallå, det är ju en självklarhet... Men satan är OND, så är det bara det går inte förneka!
Är INTE troede, men SATAN är OND, OM han nu finns?
EDIT: Däremot är det väldigt få som ser Satan som en ond kraft/varelse...