2011-08-09, 10:07
Medlem
Don Toros avatar
Jag ska ta frjan frn Ystad ver till Polen imorgon. Mitt nationella ID-kort gick ut nu i Juli har jag mrkt, s det r en mnad utdaterat.

Min polare som ker denna strcka ofta sger att grabbarna p frjan "knner" honom och att det inte kommer vara ngra problem.

Jag r frvrigt jvligt fattig och undviker grna att betala tusen spnn fr ett provisoriskt pass.

Vad tror ni kommer jag klara mig fram och tillbaka? Ngon som har varit med om ngot liknande?
Citera
2011-08-09, 10:18
Medlem
Det r vl inte folket p frjan som kollar passet, det r vl tullen/passkontrollanterna? Tror inte ens det hjlper om han skulle knna kaptenen.
Citera
2011-08-09, 10:29
Medlem
Carl Serungs avatar
Lr bli problem nr du kommer fram till Swinoujscie...Dr sitter det gamla nitiska polacker som synar dig.Var s fr ngra r sedan i alla fall.
Citera
2011-08-09, 10:35
Medlem
tuzzens avatar
Du ska alltid ha ett giltigt ID nr du reser utanfr Sverige.
Citera
2011-08-09, 12:52
Medlem
Longboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
Du ska alltid ha ett giltigt ID nr du reser utanfr Sverige.

Exakt, det lr bli problem annars. Speciellt i Polen dr dom verkligen brukar syna officiella dokument (jag talar med erfarenhet) och dr man f.. r mycket byrkratisk....
Citera
2011-08-10, 03:15
Medlem
Arbetarbroders avatar
Kanske inte hjlper dig, men jag reste frn Polen till Sverige, och de kollade inte mitt pass p den resan.
Kanske r annorlunda nr man reser frn Sverige till Polen. Jag kte mellan Sverige ---> Tyskland och de kollade inte mitt passport d heller.

Polen r ju medlem i Schengen?
Citera
2011-08-13, 12:08
Medlem
Man kollar pass aldrig p grnsen i Gdynia eller Swinoujscie. Id krvs d och d p hotell - krkort eller ogiltigt pass rcker
Citera
2011-08-14, 14:29
Medlem
Don Toros avatar
Kan nmna att det gick bra. De sg ej datumet vare sig dit eller hem. Kan ven tillgga att jag lyckades hyra en 4-hjuling med ett utgnget pass (vilket de trodde var ett krtkort, som jag frvrigt inte har). S s vrst byrokratiska var inte de mnniskorna jag mtte.

Men ska nd se till att fixa gilltlig ID till nsta gng, var en impulsiv resa och det fanns ej tid eller pengar fr varken provisoriskt eller riktigt ID.
Citera
2011-08-15, 17:37
Medlem
Bra!
Citera
2011-08-22, 03:21
Medlem
rex144s avatar
du kommer inte ens p frjan i Ystad utan pass ,id,

d biljettkontrollanten vill se om uppgifterna p biljetten stmmer med verkligheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in