• 2
  • 3
2007-01-07, 07:54
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorn-vallin
Läste i en annan tråd att moderatorerna har betalt.
Kan det verkligen stämma?
Att få betalt för att sitta på Flashback och dessutom ha möjligheten att göra det hela till ett bättre forum vore ju drömmen.

Vi får inte betalt, så nej.. det är tyvärr inget betalt heltidsjobb..

Citat:
Ursprungligen postat av bjorn-vallin
Jag trodde att det var precis tvärt om, Admin kontaktar dig, du kontaktar inte honom.
Eller är jag helt fel på det?

Nej, du är inte fel ute. Visst får man anmäla sitt intresse, men det fungerar så att vi nominerar och tar fram kandidater i Outlaw och går omröstningen genom så kontaktas personen av admin och tillfrågas.

Citat:
Ursprungligen postat av bjorn-wallin
Jag läste i en annan tråd att moderatorerna går i skift men jag vet inte om det var ironi eller inte när någon sa att de gick i skift.

Sanning med modifikation, för det mesta finns det en eller flera moderatorer online, dock har vi inget system för att se till så att det verkligen ska vara så.. dock finns det en hel del nattugglor bland moderatorerna (mig själv inkluderat )
2007-01-07, 08:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
21.000kr i månaden har vi före skatt, sedan får vi en "bonus" på varje raderat inlägg och trådflytt.
Sedan brukar vi säga "vi gör det här gratis" för att skylla ifrån oss på något när vi skitit i det blå skåpet, egentligen är det flashback's största hemlighet att vi tjänar en ofantlig summa på att rensa upp andra människors dynga.
I live the dream...liksom...
Förstod att Ruskibus var ironisk i en annan tråd där han sa att han tjänade 46k i månaden + 2000 för varje inlägg han skrev. Men jag är inte säker på ifall du är ironisk, men 21k låter är lite väl bra för att vara sant.

Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
2 månader på forumet, och aspirerar redan till posten som moderator?
Om du läst alla mina inlägg i tråden så ser du att jag troligen inte ligger så bra till som moderator Min signatur hjälper nog inte till ihäller. Tror för övrig att det är dags att byta.
Jag har varit här längre än två månader då jag haft andra användarnamn innan. Det hjälper nog ihäller inte till. Kort sagt så ligger jag förmodligen långt ner på listan.
Jag undrade bara därför att jag var nyfiken. Jag är en mycket nyfiken människa.

Tack tobes för att du svarar så att jag förstår.
2008-03-03, 18:12
Medlem
F5MMANs avatar
För att låta tråden återupplivas av min enkla fråga...
... får modsen betalt? ;P
2008-03-03, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F5MMAN
För att låta tråden återupplivas av min enkla fråga...
... får modsen betalt? ;P

Som jag har förstått det, nej.
2008-03-03, 18:14
Medlem
Sälklubbarns avatar
Hur ska man göra för att inte bli moderator? Vad finns det för effektiva no-no:s?
2008-03-03, 18:16
Bannlyst
Jag har hört att dom får en dela av reklmintäckterna. Det var ialafall en moderator som sa detta. Men vad vet jag? Han kanske ljög eller skojjade.
2008-03-03, 18:18
Medlem
El Zorros avatar
Finns en "fråga modsen"-tråd i LB. Ta frågor om lön och liknande där.

*låst*

/Mod
2008-03-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
Jag har hört att dom får en dela av reklmintäckterna. Det var ialafall en moderator som sa detta. Men vad vet jag? Han kanske ljög eller skojjade.

Ladida?
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in