• 1
  • 2
2011-08-09, 02:07
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baracus
Tack ska ni ha för svaren. fått lite annat på tankarna nu, och ska försöka ta mig ur detta

Lycka till - och nästa gång du kommer på dig själv med att tro att du är onormalt kort så får du ta och ge dig själv en fet örfil.

I morgon (idag) får du ta och skaffa dig ett gymkort också. 24h Fitness är ju i stort sett gratis, om det är pengarna det handlar om.
Citera
2011-08-09, 03:45
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
OBS till er som känner mig, och hjälpt mig (ni vet vilka ni är), er hjälp har inte varit förgäves. Ni kanske får för er det av trådar som denna. jag vill egentligen bara ventilera tankar under en liten sorgsen stund. er hjälp är inte förgäves, och jag kommer är evigt tacksam.

Jag kom ikväll efter lite dricka, och tänkande, underfund med att jag inte riktigt vill leva resten av mitt liv, som just mig. Min personlighet har jag inga problem med, utan det är mitt fysiska utseende jag inte klarar av. Det stora problemet är längden, men även utseendet. Jag har alltid under min uppväxt varit den kortare personen, och därför fått blivit de andras slagpåse. jag har inte heller haft någon tur med tjejer, och inte blivit bekräftad, alls.

detta har lämnat mig otroligt osäker och hatisk mot mig själv. jag känner som om jag skulle vara fast i ett litet skal. det känns som att jag är en stor person. stark, snäll, ödmjuk och charmig, men hela jag hålls tillbaks av att vara den kortare. Jag är bara helt enkelt så otroligt besviken. Jag visste exakt vad jag skulle bli och se ut som liten, och jag hade alla möjliga planer. Sen klev utvecklingen snett och föll helt åt helvete.

tips på hur dessa komplex ska tacklas uppskattas. Jag är helt enkelt trött på livet för tillfället och ser ganska lite mening med tillvaron.

/mvh!

PS. jag utvecklas i takt som en snigel. 19 år och har nu börjat fått skägg. ser ut som en liten skolpojke. det som saknas är batmanryggsäcken.
Du är 176 cm det är inte så kort, Men gå till baren med några polare kanske du skaffar nån brud
Citera
2011-08-09, 04:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Du är 176 cm det är inte så kort, Men gå till baren med några polare kanske du skaffar nån brud

Brudar är svåra

dock förstod jag vad du menade. får orka mig ut på onsdag!

tack ska du ha
Citera
2011-08-09, 04:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Brudar är svåra

dock förstod jag vad du menade. får orka mig ut på onsdag!

tack ska du ha
Gör det och ha ett fejkat självförtroende så går det säkert bra!
Citera
2011-08-09, 06:26
Bannlyst
Eller hur, jag är 180 cm lång och jag är längre än många i min bekantskap, du har inget och skämmas över, jag känner killar som är 160-170 och är helt nöjda med sig själva, du har bra längd, även om 5-7 cm till inte skulle skada så är det inte så stor skillnad, du är skapad unik som du är, var glad för det för det är bara du som kan vara dig själv
Citera
2011-08-09, 12:27
Medlem
Jag kan säga att du ska vara glad för att du har börjat få skägg nu först som 19åring,det är bara jobbigt att behöva raka sig varje till varannan dag för att hålla sig snygg. Men det förstås kan tänkta mig att det känns lite omanligt att inte ha nå skägg alls vid 19år.

Förresten,du skulle kunna få min gamla Batmanryggsäck om du vill?
Citera
2011-08-09, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regardless
Förresten,du skulle kunna få min gamla Batmanryggsäck om du vill?

haha

tack för svaren. vet att det inte är kort, men komplexet sitter liksom kvar ändå. Tror nog anledningen till att jag vill bli längre är att tror att jag sluppit tagit en massa skit genom åren som även de förstört mig.
Citera
2011-08-09, 15:53
Medlem
qdqdqs avatar
Man är bara så liten som man tror sig vara psykiskt, där det spelar någon roll. Alltså detta bortsett ifrån att man skulle vara 1,50 viket betyder att man har rätt till dvärgbidrag haha. Hur lång skulle du vilja vara i sådant fall om du nu fick välja? Om du bara är 19 år nu ska kan man säkert få igång tillväxten om man vill igen, tillväxthormoner vilket också borde fixa till ditt mindervärdeskomplex. Fast det är ostabilt och kan säkert leda till mer problem, det bästa sättet att lösa det hela är ökad självbild, självkänsla. Finns hur mycket som helst om det om man vill läsa på nätet eller få hjälp utanför av alla möjliga nissar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in