2011-08-08, 15:55
Bannlyst
Utan att nämna några namn som vederbörande kan googla fram, eller lägga mig i en tråd som denne bevakar, ber jag er att inte nämna rätt namn om ni vet vem det är, då någon vill stänga Flashback för att "knarkare och pedofiler" skriver här.

Mig stör dom inte, jag läser nästan aldrig där som h-n söker syndare. Tvärtom har jag sett att peddon kan få kritik här, sällan knarkare. Och skriver dom inte här är det enkelt att öppna nya forum, utom de där man får skriva vad man vill redan.

Enda risken med lite abnormala i ett forum, är att vi kan få ovanliga svar i mer normala ämnen. Ett kriminellfritt forum är snyggare, men å andra sidan är det kanske bättre att inkludera alla, som i samhället, för granskning och kritik, än att separera ut och exkludera dessa?

(I botten handlar det egentligen om att man inte får skriva ner den som bråkar, men det är redan andra ämnen i andra trådar)
PS det finns inte "trådar så det räcker", det här är om en annan mer renodlad sak och inte om denne!
Citera
2011-08-08, 15:58
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Det vore inget Flashback utan knarkare, pedofiler, nazister och rasister.
Citera
2011-08-08, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpirituzSancti
Det vore inget Flashback utan knarkare, pedofiler, nazister och rasister.
Kanske är det som sätter färg på ett forum, tolerans och kritik utan huvudet i sanden. "Rasister" och snudd på nazister är de flesta i somligas ögon.
Citera
2011-08-08, 16:30
Medlem
ojskis avatar
Vad vore flashback utan våra kära psykfall? Familjeliv.se?
Citera
2011-08-08, 16:54
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojski

Dagens flashback utan dessa knarkare & psykopater är nog närmre fragbite än något annat..
Citera
2011-08-08, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ojski
Familjeliv ska vara för familjer,

Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Dagens flashback utan dessa knarkare & psykopater är nog närmre fragbite än något annat..

fragbite verkar ha en annan inrikting
Citera
2011-08-08, 18:17
Medlem
StefanHeterJags avatar
Det finns ingen frågeställning i trådstarten, bara ett förvirrat konstaterande. Vad menas?
Det hänvisas till "Vederbörande" och "denne", som vi påbjuds att inte nämna vid namn.

Citat:
"I botten handlar det egentligen om att man inte får skriva ner den som bråkar, men det är redan andra ämnen i andra trådar"
Om det är ovanstående som är topic så svarar ju TS på topic själv:"är redan andra ämnen i andra trådar".

Om det är rubriken till inlägget som gäller "Flashback utan knarkare och pedofiler?" så hänger inte inlägget ihop med det.

Jag fattar ingenting. Och då är jag ändå nykter.
Citera
2011-08-08, 18:26
Medlem
Det är väl jättebra att knarkare och pedofiler kan hänga här. Då har ju polisen lätt att hitta dem och får fina tips i trådarna. Däremot har jag aldrig fattat varför knarkare och pedofiler outar sig själva här? Jag läser i stort sett aldrig på de trådarna ändå. Visst de finns i varenda tråd men inte så grovt.
Citera
2011-08-08, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Det finns ingen frågeställning i trådstarten, bara ett förvirrat konstaterande. Vad menas?
Det hänvisas till "Vederbörande" och "denne", som vi påbjuds att inte nämna vid namn.

Om det är ovanstående som är topic så svarar ju TS på topic själv:"är redan andra ämnen i andra trådar".

Om det är rubriken till inlägget som gäller "Flashback utan knarkare och pedofiler?" så hänger inte inlägget ihop med det.

Jag fattar ingenting. Och då är jag ändå nykter.
Som du kan se har alla andra förstått, vi ska diskutera det som har frågetecken, inte den som jagar FBs annonsörer för att stänga ner FB, för att det "har knarkare och pedofiler" mm.
Citera
2011-08-08, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Det är väl jättebra att knarkare och pedofiler kan hänga här. Då har ju polisen lätt att hitta dem och får fina tips i trådarna. Däremot har jag aldrig fattat varför knarkare och pedofiler outar sig själva här? Jag läser i stort sett aldrig på de trådarna ändå. Visst de finns i varenda tråd men inte så grovt.
Varenda tråd?
Citera
2011-08-08, 18:37
Medlem
StefanHeterJags avatar
Jaha, det var alltså rubriken det gällde, denna fråga har ju tagits upp 100-tals gånger och är genomdiskuterad till leda. Det handlar om yttrandefrihet och konsekvensen som blir om man rubbar på den för att "vissa" saker anses "för" extrema.

Om man börjar plocka bort vissa extremer så måste man bestämma vad "extrem" är, och alla har olika uppfattning om vad "extrem" är, jag tycker t.ex. kanske att journalister, lapplisor och politiker är djävulens hantlangare, nån annan kanske tycker att fotfetichism är extremt och inte borde få diskuteras, en tredje hatar religion en fjärde hatar alla som inte är religiösa och om alla får säga sitt så finns det inte så mycket kvar att diskutera kring, om man tar hänsyn till vad alla tycker är fel och extremt så finns det inget kvar att diskutera och vi kan stänga forumet.

Vill man ha yttrandefrihet så gäller det verkligen att motstå sådana saker. Och det har Flashback gjort tycker jag, med undantag från där Flashback måste vika sig pga lagar som skulle kunna stänga flashback om man inte följde dom.
Citera
2011-08-08, 18:47
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okes
Som du kan se har alla andra förstått, vi ska diskutera det som har frågetecken, inte den som jagar FBs annonsörer för att stänga ner FB, för att det "har knarkare och pedofiler" mm.
Ber om ursäkt, men jag tyckte att inlägget var väldigt otydligt, men nu förstår jag. Har skrivit ett till inlägg (innan detta) kring vad jag tycker om det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in