2011-08-08, 09:34
Medlem
konsentrations avatar
Har haft ett antal relationer, både långa och korta. Det tjejerna haft gemensamt är att dom verkar anstränga sig sitt yttersta för att hitta fel som man gör. Det handlar oftast om små skitsaker som är helt onödiga att bråka om. Jag förstår inte hur det ska vara möjligt att leva tillsammans med en tjej som bara klagar i längden.

Någon annan som har liknande erfarenheter? Är tjejer dumma i huvet? Eller det kanske är mig det är fel på
Citera
2011-08-08, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konsentration
Har haft ett antal relationer, både långa och korta. Det tjejerna haft gemensamt är att dom verkar anstränga sig sitt yttersta för att hitta fel som man gör. Det handlar oftast om små skitsaker som är helt onödiga att bråka om. Jag förstår inte hur det ska vara möjligt att leva tillsammans med en tjej som bara klagar i längden.

Någon annan som har liknande erfarenheter? Är tjejer dumma i huvet? Eller det kanske är mig det är fel på

Tror det hänger ihop med att de vill "utvärdera" dig som kille ganska rappt för att se om du är pojkvänsmaterial eller om de ska gå vidare och se om nästa kille passar bättre in på deras idealkille. Tror killar till viss del är likadana men att de inte är lika kräsna. Det är ett fenomen som försvinner med tiden när man inser att det inte finns någon som är helt perfekt och att man inte kan få allt.
Citera
2011-08-08, 10:01
Medlem
Judeschweins avatar
Känner igen det där bra. Många kvinnor är så har jag märkt, inte alla dock.
Det är ju en skillnad på att fråga ''kan du vara snäll och ta undan disken nu?'' och att stönbröla '' ställ undan disken!! och sen blablablaba'', därför att det är ju att kräva någonting.

Men i alla fall, du ber henne helt enkelt att göra en lista på precis alla fel hon tycker att du gör så ska du göra en lista med alla fel du tycker att hon gör.
När du sen ser hennes lista kan du konfrontera henne om att hon nog egentligen söker någon annan och ge henne din lista där det enda kravet är att hon slutar leta fel.

Vad sägs om det?

/Dr Phil
Citera
2011-08-08, 10:01
Medlem
konsentrations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Tror det hänger ihop med att de vill "utvärdera" dig som kille ganska rappt för att se om du är pojkvänsmaterial eller om de ska gå vidare och se om nästa kille passar bättre in på deras idealkille. Tror killar till viss del är likadana men att de inte är lika kräsna. Det är ett fenomen som försvinner med tiden när man inser att det inte finns någon som är helt perfekt och att man inte kan få allt.

Ok gäller alltså att härda ut den första tiden då
Citera
2011-08-08, 10:28
Medlem
yojiibochans avatar
... Den dagen jag och flickvännen flyttar ihop
Citera
2011-08-08, 10:44
Medlem
konsentrations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judeschwein
Men i alla fall, du ber henne helt enkelt att göra en lista på precis alla fel hon tycker att du gör så ska du göra en lista med alla fel du tycker att hon gör.
När du sen ser hennes lista kan du konfrontera henne om att hon nog egentligen söker någon annan och ge henne din lista där det enda kravet är att hon slutar leta fel.

Vad sägs om det?

/Dr Phil

Om inte annat så är det ett smidigt sätt om man vill dumpa sin tjej, vilket man ofta vill.
Citera
2011-08-08, 10:49
Bannlyst
klassiskt exempel

Du har precis gjort ytterst ifrån dig på jobbet, du kommer hem med blommor och skumpa och vill fira med din kvinna.

På morgonen samma dag ombad hon dig att handla ett paket mjölk, ngt som du helt glömt av pga framgången på jobbet och du tänkte att blommor och skumpa skulle kompensera för det, hon blir sur du förundras, och säger ngt i stil med: men äskling, jag har ju blablabla

saken är den att hon är glad för din skull, men nr det var viktigt att du lyssnde på henne på gjorde du inte det.
Citera
2011-08-08, 11:45
Medlem
AcidMs avatar
Jag tror du har haft otur, i mitt förra förhållande var det killen som hittade fel på mig hela tiden och aldrig var nöjd med det jag gjorde. Män kan vara likadana, vissa i denna tråden borde försöka sig på lite självrannsakan. Vad gör ni själva nu till exempel?
Citera
2011-08-08, 14:49
Medlem
konsentrations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcidM
Jag tror du har haft otur, i mitt förra förhållande var det killen som hittade fel på mig hela tiden och aldrig var nöjd med det jag gjorde. Män kan vara likadana, vissa i denna tråden borde försöka sig på lite självrannsakan. Vad gör ni själva nu till exempel?

Ja ingen är perfekt, inte ens jag haha. Men det här med att leta fel på sin partner känns som en typisk tjejgrej. Fast vad vet jag, har aldrig vart ihop med en kille.
Citera
2011-08-08, 15:25
Medlem
Sargans avatar
För att kvinnor är beroende av drama?

Näe jag tror det är för att vi har olika syn på saker och ting och kvinnor kommunicerar genom att prata ut saker, ofta repetitivt och behöver få det "speglat" för att förstå att vi har förstått vad de säger... Grejen är att det uppfattas som gnäll för att de flesta saknar helt konstruktiv och pedagogisk förmåga att få som de vill och då blir det en jävla massa gnäll till slut.

Sen kan det ofta vara så att är hon inte nöjd i övrigt så blir det så att gnället kommer fram... TS, troligen var det något annat du gjorde fel som du borde ha fattat för länge sedan!
Citera
2011-08-08, 16:46
Bannlyst
Du är inte ensam om det. Har ni märkt att tjejer när de tittar på någon, analyserar de varena milimeter i utseendet på personen ?
Citera
2011-08-08, 17:21
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Tjejers ägg är ca 300 ggr mer värt än killars sats och partnerns 'lämplighet' är helt enkelt mycket mycket viktigare för en tjej än för en kille, av fortplantningsrelaterade skäl.

Det enda du kan göra för att "bekämpa" detta är att sluta vara tillgänglig. Något få är beredda att göra, eftersom det inte har effekt förrän alla gör det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in