2011-08-09, 15:00
Medlem
Khezarms avatar
Nu har jag inte läst hela tråden. Hur som helst, just i dagsläget röker jag inte cannabis utan håller mig till Alkohol. Dels av en del orsaker.
Min flickvän är lite smått emot MJ, men sakta men säkert börjar jag luckra upp henne och få henne att tillåta mig hålla på ibland. Hon har sett mig påverkad "mysig" av cannabis och jag har en öppen diskussion med henne.
För det andra så är det fet torka där jag bor just nu. Så det blir svårt att få tag på, då fungerar smuggelöl.
Citera
2011-08-09, 15:05
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nop
Det brukar låta så.

Ja det gör ju det.
Det handlar om självdisciplin. Vissa har det, andra inte.
Kan man dricka alkohol på ett normalt sätt, så kan man bruka andra droger på ett normalt sätt med.
Citera
2011-08-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Ja det gör ju det.
Det handlar om självdisciplin. Vissa har det, andra inte.
Kan man dricka alkohol på ett normalt sätt, så kan man bruka andra droger på ett normalt sätt med.

Men återdoseringsbehov varierar ju med olika substanser?
Citera
2011-08-09, 16:04
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sfwt
Men återdoseringsbehov varierar ju med olika substanser?

Har man självdisciplin så återdoserar man inte dagen efter, hur sugen man än är.
Precis som att man inte tar en "återställare" dagen efter man druckit.
Citera
2011-08-13, 21:56
Medlem
Jag skulle hellre använda andra droger istället för alkohol. Men nu kan jag inte det då jag både riskerar att förlora jobbet (pissprov) och körkortet (noll tolerans).

Men om jag inte har ett jobb eller ska köra på över 24 timmar så kan det hända.

/ B
Citera
2011-08-13, 22:35
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripptamin
Skulle alkohol komma idag skulle det bli olagligt rakt av, och folk skulle syssla med någon annan drog som var laglig.
Skitsnack finns ingen drog som blivit det.

Dricker endast alkohol nu för tiden för att jag inte har några kontakter kvar.
Citera
2011-08-16, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Jag är fruktansvärt nyfiken på varför ni som har testat andra droger, enbart håller er till alkohol nuförtiden.

Alldeles nyss slängde en berusad människa en ölflaska i marken.
Det händer varje dag när man cyklar, att man får väja för glassplitter på marken.

Anti knark folk säger att man blir farlig och tappar verklighetsuppfattningen på narkotika, Men vad gör man inte då på alkohol?

Jag är helt enkelt nyfiken på varför ni enbart håller er till alkohol nuförtiden, när det är en sådan jävla dräggig drog.

Ja jag vet, det finns massvis med trådar om att alkohol är så himla dåligt etc.
Men jag vill veta varför folk som testat andra droger, enbart dricker alkohol nuförtiden.

Jag själv dricker alkohol till och från. Men det finns andra droger som ger mig mer, och som inte gör mig till en dräggig idiot (Ja jag vet också att vid rätt doser så blir man inte ett drägg på alkohol, men titta runt på krogen då, majoriteten är drägg!)

För att det är skönt när man ska ut på krogen att slippa känna den nojjiga känslan när man tagit någon olaglig drog samt för att jag inte enbart är ute efter ruset utan också för att jag gillar just öl-smaken.

Att man även kan konsumera alkohol med de flesta personer när du träffar t.ex. nytt folk utan att behöva tänka på "vad anser dom egentligen om det här?" är även det inblandat.
Citera
2011-08-26, 22:29
Medlem
Blossom-Russos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Inte för att förespråka droganvändning, men i många fall är alkohol betydligt mer beroendeframkallande än de illegala drogerna. Det är inte som i propagandafilmerna från tidigt 1900-tal, man blir inte hooked efter första gången. Inte andra heller, eller tredje. Det tar generellt sett väldigt lång tid innan kroppen vänjer sig och anpassar sig efter drogen i fråga. Å andra sidan bör man kanske inte testa droger om man hyser en total avsaknad av självdisciplin.

Öh what. Den lagliga "drogen" nikotin. Tar 2-3 veckor att bli beroende utav. Jag kände iaf ett sug efter tobak efter några veckor. Det samma gäller säkerligen de tyngre drogerna.

Alkohol tar flera år. Tack vare bakfyllan samt dess inkompatibilitet med arbetslivet.
Citera
2011-08-26, 22:34
Medlem
För att det är olagligt.
Citera
2011-08-26, 23:03
Medlem
Har inte testat någon annan drog förutom alkohol, har ju fått erbjudande att testa cannabis av polare när dom suttit och rökt. Men jag tror inte jag kommer tycka om det ruset så mycket faktiskt då jag är lite av en "party prisse" hehe.
Men tankarna har ju faktiskt börjat komma nu den senaste tiden att jag vill testa något mer än bara alkohol, tycker inte att alkohol gör samma som det gjorde innan. Blir inte lika "maxxad" eller vad man ska säga.
Rädslan är väl bara det att jag kan fastna för det.. Tror dock om jag hade fått ett erbjudande att ta något t.ex Kola när jag är full så är nog risken stor att jag gör det. Hade nog aldrig gjort det när jag är nykter, just p.g.a rädslan att fastna för det..
Citera
2011-08-27, 15:06
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blossom-Russo
Öh what. Den lagliga "drogen" nikotin. Tar 2-3 veckor att bli beroende utav. Jag kände iaf ett sug efter tobak efter några veckor. Det samma gäller säkerligen de tyngre drogerna.
Blossom, nu vet jag sedan tidigare - mycket tack vare dina efterblivna inlägg i L&A-forat - att du inte har alla hästar i stallet, därmed orkar jag heller inte gå in på någon längre förklaring hur fysiska beroenden fungerar. Men i korta drag hinner inte kroppen tillverka tillräckligt med receptorer efter bara några dagar opiatbruk; det kan ta veckor innan kroppen vänjer sig vid de höga doserna endorfin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in