2011-08-08, 00:07
Medlem
StefPhoenixs avatar
Har velat se han i flera år men svårigheten har inte vart att han verkat ointressant. Helt tvärtom så har jag svårt att välja vilken film jag ska börja med då alla verkar lika intressanta och jag blir frustrerad över att jag aldrig kan välja.

Därför vänder jag mig till alla som sett åtminstone en film utav honom (helst de som sett hans flesta):

Vilken film/filmer tycker ni är hans bästa alt. mest epitomisk för hans filmskapande?
Citera
2011-08-08, 00:20
Medlem
Possession är den enda bra filmen av honom jag sett, och den är ändå rätt överskattad om jag ska vara ärlig, även om Adjani är riktigt bra. On the Silver Globe har en del sköna scener men är seg som fan. L'important c'est d'aimer är bara ofrivilligt komisk.
Citera
2011-08-08, 00:20
Medlem
Stvrmzeits avatar
Nu har jag tyvärr bara sett en film av mannen. Och det är Possession. Men jag vill ändå rekommendera den väldigt varmt och det känns som att den är en bra inkörsport.

Isabelle Adjani och Sam Neill gör ruskigt bra prestationer. Hur intensivt skådespel som helst, nu snackar jag om njutbart till max! Till en början verkar filmen handla om en vanlig otrohetsaffär ungefär, men det blir bara mer och mer bisarrt. Du väntar på en pärla när du ser denna, det kan jag lova dig. Både jag och min flickvän gillade den riktigt mycket. Ett annat råd är att du undviker att läsa för mycket om filmen och alla händelser, det kan förstöra upplevelsen känns det som.

Tack för påminnelsen annars, har varit på väg att börja se La femme publique också. Men det har inte blivit av. Dags för ändring snart! (Även om jag har för mycket film att se nästan.)
Citera
2011-08-08, 00:33
Medlem
wernblom88s avatar
Har sett Possession och Diabel. Båda de två är så fruktansvärt intensiva så att det gör ont. Inte sett någon lyckas spegla vansinnet på ett sådant sätt Måste skaffa den här boxen, men den är för dyr för mig just nu
http://www.polishjazz.com/servlet/the-133/Andrzej-Zulawski,-Masterpieces-Polish/Detail
Citera
2011-08-08, 00:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Har sett Possession och Diabel. Båda de två är så fruktansvärt intensiva så att det gör ont. Inte sett någon lyckas spegla vansinnet på ett sådant sätt Måste skaffa den här boxen, men den är för dyr för mig just nu
http://www.polishjazz.com/servlet/the-133/Andrzej-Zulawski,-Masterpieces-Polish/Detail

Har också sett dom två enbart men gillade dom starkt i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in