2011-08-07, 23:41
Medlem
Jag vet inte om jag e i rätt kategori men strunt samma!

Jag har problem med min röst och talförmåga, det är så att jag själv känner att jag aldrig lyckas få nån trovärdighet i det jag säger! Ofta blir det så att folk inte svara på mina frågor och liksom skiter i min fråga (brukar ofta få fråga 2 gånger för att få ett svar) och bablar vidare med det han/hon vill prata om!
Det gäller nästan alla jag pratar med som t.e.x mina egna kompisar, min familj, min bror och systers kompisar med flera, spelar ingen roll med vem känns som att alla skiter i mig när jag pratar.

Jag behöver verkligen hjälp med det här!!! jag vill helst få hjälp via internät eller liknade.
Citera
2011-08-07, 23:51
Medlem
Det låter helt klart som att du ställer väldigt dumma frågor.

För jag skulle utan problem svara på en vettig fråga, men en dum, skulle inte tro det.
Citera
2011-08-08, 00:39
Medlem
inga duma frågor från min sida!
grejen e den att en annan person kan ställa exakt samma fråga och få svara direkt!
Citera
2011-08-08, 06:28
Medlem
shitmagnets avatar
Intressant problematik. Har själv samma problem, på sätt och vis.
Jag kan t.ex ställa en fråga bland ett par andra människor, den jag frågar kan då vända sig mot någon annan och ge svaret. Eller så är det precis som om de inte fattar vad man säger. Problemet är att jag alltid varit en översnäll människa, brytt mig alldeles för mycket om andra, även när jag använts
som "dörrmatta". Jag är dessutom tystlåten/pratar lågt, även om mina argument är sakliga och starka, så lyssnar inte folk/avfärdar mig.

Ny taktik, jag ställer frågor högt och tydligt utan att besvära mig med att ge folk ögonkontakt. Jag kan t.ex bara passera och halvskrika ur mig något, de får 2 sek på sig att svara sen är jag ändå utom hörhåll. Skiter i om det svarar eller inte, skiter i svaret i vilket fall. Frågar de mig något eller undrar över mig på något sätt så gäspar jag och går därifrån eller svarar kort utan ögonkontakt.
En väldigt dålig taktik egentligen men pallar fan inte annat för nu!

Men... Prata tydligt, överrösta kanske rentav. Spela in dig själv på en video och hör dig själv. Ibland kan man få för sig att man skriker fast man egentligen ändå knappt hörs. Try it.
Citera
2011-08-08, 22:49
Medlem
Tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här