Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Jo samhället skulle ju lida, men det jag menar är att vi fortfarande har kvar teknologin. Vi har fortfarande kvar jorden resurser ( förutsatt om det skulle vara en sjukdom som tog kål på oss) Jorden får återhämta sig i snabbare takt samt djur liv, sjöar och hav skulle bli mindre förorenat. likaså luften och skogarna. det skulle inte vara lika tättbefolkat och vi skulle kunna ta hand om varandra bättre så att klyftorna mellan fattiga och rika skulle minskas
Ja teknologi skulle finnas kvar, men den skulle vara helt värdelös utan någon som förstår den. I och med att skolor och universitet brakar samman med samhället så skulle kommande generationer ej förstå teknologin, därav skickas vi 800 år bak i tiden(samhällsmässigt menat).
Människor får nog andra prioriteringar än att forska om hur man skapar kall fusion.
De oroar sig nog mer över vem de behöver attackera för att få mat.
Det skulle inte finnas några klyftor mellan "fattiga" och "rika" dessa termer finns inte i en miljö där anarki råder. Det skulle handla om vem som har mest vapen och soldater som kan ta grannens mat.
Tror du allvarligt talat att vi skulle "ta hand om varandra bättre"?
Jag har svårt att se detta, men det vore väldigt trevligt om jag hade fel, historia och mänsklig natur talar dock för något helt annat.