Jag har försökt att leta runt lite men hittar inget.
Jag är på jakt efter en stor tomt någonstans i Sverige. Jag letar mest norrut då det är vänliga priser där.
Det jag är ute efter är en tomt på minst en hektar nära sjö och helst ganska öde.
Med öde menar jag att det får gärna vara mitt ute i skogen, utan bilväg överhuvudtaget.
Någon som vet om det går att få tag i den typen av mark idag?
Hehe jag sa att han skulle kolla upp killen och länkade till en youtube-profil. Men om du bara valde att kolla på hans senaste klipp så antar jag att det inte gav dig mycket.
Så för att hjälpa dig på traven kan jag sammanfatta. Han har köpt typ ett berg i USA där han har byggt sitt eget hus (eller en dome, som han själv kallar det) av stålrör. Sedan har han släpat dit och monterat ihop en mindre hangar-byggnad där han bland annat bygger en "gigant robot".
Han har jag sett, han hade ett hemmabyggt bandsågverk i skogen bl.a.
Inte fullt så glamouröst med skog dock som du kanske tror, hur ska du kunna jobba utan bilväg? Det blir ett slit hit och dit utan dess like.
Utan elektricitet kan du inte göra ett skit. Med solceller kan du göra lite. Ibland. Och det kostar.
Sök bland mäklarnas annonser på boolis kartsök och speca tomtstorlek är mitt tips.