2011-08-07, 13:32
Medlem
Hej

Precis byggt klar min dator

ASUS P8P67 B3 rev.3.0
Intel i5 2500K 3.3Ghz Quad
Saphire HD5870 1GB GDDR5
8GB DDR3 1600Mhz
320GB SATA/300
750W Corsair power

Och nr jag spelar spel gr allt utmrkt, testade spela Black ops p max kvalite och allt flt p i ngra minuter under tiden jag provkrde. Men hittils har det hnt 3 gnger att jag sitter och surfar och att allting bara fryser och att ljuder hnger sig ocks, d fr jag altid snka ljuder snabbt d den upprepar sig i hgt volym och bilden fryser sig helt, kan inte rra eller gra nnting.

Vad kan de bero p? Kan inte ha med vrmen och gra iom att jag spelade spel i 1080p utan problem ju.
Citera
2011-08-07, 14:11
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Hiiish
Hej

Precis byggt klar min dator

ASUS P8P67 B3 rev.3.0
Intel i5 2500K 3.3Ghz Quad
Saphire HD5870 1GB GDDR5
8GB DDR3 1600Mhz
320GB SATA/300
750W Corsair power

Och nr jag spelar spel gr allt utmrkt, testade spela Black ops p max kvalite och allt flt p i ngra minuter under tiden jag provkrde. Men hittils har det hnt 3 gnger att jag sitter och surfar och att allting bara fryser och att ljuder hnger sig ocks, d fr jag altid snka ljuder snabbt d den upprepar sig i hgt volym och bilden fryser sig helt, kan inte rra eller gra nnting.

Vad kan de bero p? Kan inte ha med vrmen och gra iom att jag spelade spel i 1080p utan problem ju.

Nstan skert grafikkortet, sker man p "Sapphire HD 5870 freezes" s hittar man en del som har problem med frysningar med samma kort. De beskriver det precis som du gr. Antingen hnder det random som i ditt fall eller efter att de spelat ett tag.

Vissa grafikkort lirar inte bra med vissa moderkort, kan vara en id att uppdatera BIOS, men det gr du p egen risk. Ocks att kra in de senaste chipsetdrivrutinerna frn Intel. Att du har de senaste grafikkortsdrivrutinerna frn ATI frutstter jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in