• 1
  • 2
2011-08-07, 19:41
Medlem
Misters avatar
Hon testar dig. När en kvinna gör så där är det för att testa hur stark mannen är och om han står upp när det stormar eller om hela hans liv kretsar kring hans kvinna. Om hela hans liv kretsar kring kvinnan kommer hon för stunden att vara smickrad men tro mig, hon vill egentligen aldrig vara nummer ett. Hon vill ha en stark man som står upp för sig själv och för relationen.

Att sticka en mössa till henne är ett 2000-tals fjolligt sätt att berätta att hon kan göra vad som helst med dig och att du definitivt inte är en man för henne. Efter att ha tagit emot mössan kan hon möjligtvis säga naaaaaw och ta dig tillbaka men det är bara för en kort stund, sen är du bränd för alltid. Möjligtvis kan du säga till henne på er date att du är i behov av en mössa inför vinterns manliga äventyr och att hon nu som singeltjej kan ta tillfället i akt och sticka den mössan åt dig. Hon kommer först att bli förnärmad men senare när hennes ungdomliga ilska har lagt sig kommer hon respektera dig och se upp till dig.

Jag förstår att det är jobbigt för dig just nu men om din ambition verkligen är att få henne tillbaka ska du börja stå upp för dig själv. Visa att det är du som är i kontroll över situationen och livet och hon kommer tillbaka, antagligen med en nystickad mössa i handen.
Citera
2011-08-07, 21:57
Medlem
4-Gotts avatar
Åldern spelar roll, hon blev din tjej när hon var 17 år och knappt var kognitivt utvecklad. Du har även curlat henne genom att skämma bort henne under dessa år, kanske till den grad att hon är osäker på om hon klarar sig själv.

Nej, det är dags att bli kvinna o stå på egna ben ett tag. Ge henne space.
Citera
2011-08-07, 22:51
Medlem
polvos avatar
Äh. Var ju jättesött att få för sig att sticka en mössa! Herregud så uppfriskande bland alla blommor och chokladaskar som inte betyder nåt ändå. Låter personligt och lagom mongo. Är ju någonting bedårande uppfriskande med någonting så ytterst prestigelöst som att sätta sig och sticka, måste jag säga. Fint också att du lagt på minnet det där med hennes favoritpresent.

Jag tror dock inte du ska lyssna så mycket alls på vad någon annan än hon säger. Fyra år i så ung ålder är en lång tid. Tror absolut på det där med identitetskris. Att bli kvävd och pressad under en sån period är förödande. Tro mig. Så ta det kall, verkligen. Inte få nån neurotisk JAG MÅSTE FÅ TRÄFFA DIG-panik, utan is i magen. Ta lite mer sprit eller nåt. Jag hoppas hur som helst det blir ni igen. Lycka till.
Citera
2011-08-08, 04:19
Medlem
Tack Polvo. Det var kul att höra att jag inte är den enda som tycker det är en bra idé!
Anledningen till att jag stickar en mössa och inte typ bygger ett bord eller ritar en teckning är att hon är besatt av mössor, på samma sätt som normala tjejer är besatta av skor. Hon älskar stora stickade mössor. Om jag från 0 lär mig sticka/virka och dessutom virkar en stor pluffsig mössa åt henne måste det ju tas på ett bra sätt. Inte "HÄR ÄR EN MÖSSA, NU ÄR VI TILLSAMMANS IGEN!!!" utan mer "Ta den tid det tar, eftersom det kanske dröjer ända till vintern så kan du vara varm när du tänker!"

Dessutom är det bra terapi för mig tror jag. Istället för att spela bort flera tusen på poker (kväll 1) så sitter jag och lyssnar på musik och stickar. Känns rätt soft

Jag har börjat föra "dagbok". Allt jag vill skriva till henne, eller ringa henne och prata om, skriver jag istället i ett word dokument.

Nu ska jag sticka tills jag somnar i soffan!
Citera
2011-08-08, 06:16
Medlem
frantiks avatar
Sitter i samma situation faktiskt. Alla, många i alla fall, är jävligt förrvirrade i den åldern. Inklusive mig själv (vad ska jag göra med mitt liv? vill jag vara singel? när ska jag skaffa lägenhet? ska jag ha samma jobb? ska jag plugga? osv..), tjejer i regel är ett förvirrat släkte. Det i kombination med åldern gör självklart situationen värre. Tror inte hon har varit otrogen eller något som någon skrev, tror bara hon gått och tänkt på det ett tag. Men nu bestämde hon sig.

Det bästa du kan göra, ta avstånd. Hör inte av dig. Hon kommer, kanske, höra av sig till slut och vilja ha tillbaka dig. I regel kastar man inte bort 4 år. Alla vanor och dylikt.
Helst av allt, ligg eller håll på med en annan tjej. Inte i närheten av henne, inte så att hon ser eller något annat. Behandla det med respekt såklart. Men om, eller när, hon får reda på det så kommer hon känna att "Fan, jag har gjort ett misstag." Dom blir så. Om någon pissar på hennes revir vill hon ha och skydda det ännu mer. Tror jag.

Men om inte annat så. På daten. Gör något kul. Skratta. Kanske gå på något tivoli? Käka fin restaurang, gå sedan till något ställe, drick några drinkar. Men tänk: Roligt!, det ska vara kul att umgås igen!
Citera
2011-08-08, 06:20
Medlem
ItPutsTheLotions avatar
Så ung som du är så är det bästa alternativet att leva livet och skaffa en ny brud. Nya flickvänner är nästan alltid snyggare, smartare och roligare än den förra.

Det är säkert svårt att se nu, men om ett tag kommer du skratta åt dig själv och hur upprörd du var när livet bara blev enormt mycket bättre.
Citera
2011-08-08, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Sitter i samma situation faktiskt. Alla, många i alla fall, är jävligt förrvirrade i den åldern. Inklusive mig själv (vad ska jag göra med mitt liv? vill jag vara singel? när ska jag skaffa lägenhet? ska jag ha samma jobb? ska jag plugga? osv..), tjejer i regel är ett förvirrat släkte. Det i kombination med åldern gör självklart situationen värre. Tror inte hon har varit otrogen eller något som någon skrev, tror bara hon gått och tänkt på det ett tag. Men nu bestämde hon sig.

Det bästa du kan göra, ta avstånd. Hör inte av dig. Hon kommer, kanske, höra av sig till slut och vilja ha tillbaka dig. I regel kastar man inte bort 4 år. Alla vanor och dylikt.
Helst av allt, ligg eller håll på med en annan tjej. Inte i närheten av henne, inte så att hon ser eller något annat. Behandla det med respekt såklart. Men om, eller när, hon får reda på det så kommer hon känna att "Fan, jag har gjort ett misstag." Dom blir så. Om någon pissar på hennes revir vill hon ha och skydda det ännu mer. Tror jag.

Men om inte annat så. På daten. Gör något kul. Skratta. Kanske gå på något tivoli? Käka fin restaurang, gå sedan till något ställe, drick några drinkar. Men tänk: Roligt!, det ska vara kul att umgås igen!

Det där med att knulla runt är inte min grej. Inte längre i alla fall. Har redan haft min "man-whore" period. Och min flickvän (tänker fan inte skriva ex, för jag ska ha tillbaka henne) är inte riktigt sån. Hon skulle inte se det som "oj nej jag har gjort ett misstag" utan hon skulle se det som "jahopp, så mycket älskade han mig. Han kunde inte ens vänta XXXXX på att jag skulle få min shit together"
Jag mår illa av tanken på att vara med en annan tjej. Usch nä.

Det där du säger om daten är något jag tänkt på. Våran första date såg ut såhär;
Träffades inne i stan för att käka middag på en fin krog som jag blivit tipsad om. Den gick inte att boka bord på, så när vi kom dit fick vi veta att det var 4 timmars kö. Hon var 17, så hänga i baren var bara att glömma. Jippi. Vi går ut och letar andra restauranger. Hittar en som ser rätt mysig ut, Turkisk krog. Den var kanon, bra mat och trevlig stämning. Vi pratade om allt möjligt hur länge som helst, och när vi var klara så frågade jag om hon ville följa med hem till mig och kolla på Family Guy, eller om hon ville ha skjuts någonstans. Hon hängde på hem till mig, vi låg i sängen och kolla family guy och pratade väldigt länge. Sen sov vi. Inga pussar. Inge sex. Jag vaknade typ 04.00 och kunde inte somna om, för jag insåg att jag var kär som ett as. Så jag låg och kollade på henne medan hon sov (kanske låter lite creepy, men jag vill hävda att det bara var romantiskt ) och när hon vaknade så pussades vi, och jag kände mig som en 7 årig flicka, så pirrig vart jag.

Allt det där ska jag försöka återskapa på söndag.
Citera
2011-08-08, 06:45
Medlem
frantiks avatar
I'll drink to that. Fan, den känslan saknar man.
Citera
2011-08-08, 18:44
Medlem
Hur man får tillbaka sin flickvän.... Ibland går det, ibland inte.
Det du ska göra är att leka som du inte "bryr" dig. Skicka ett sms/mail eller nått och berätta att du känner exakt samma sak, att under den här tiden som du har varit ensam osv, känner du att det är bäst att det är som det är. HÅLL med henne till punkt och pricka över vad hon har att säga om "break up:et"
Sen är det bara att vänta.. Ut på krogen, hitta nya tjejer... Radera hennes nummer. (Inga fylle samtal)
Hör inte av dig överhuvud taget. Nu tror din flickvän/EX) att du inte vill vara med henne, att hon inte kan få dig. För hon kommer inse (Förhoppningsvis) att killar som du inte växer på träd.
Och när man inte kan få något, vill man ha det extra mycket.

Om hon inte har hört av sig inom dem närmsta 30 dagarna så fråga om hon vill ta en fika.. Nu har hon verkligen fått vara för sig själv och hunnit tänka. Nu är det bara att se om det har fungerat.

Detta "knep" har funkat för mig med 2 tjejer. 3 olika break up.. 2 av dom har jag endast gjort detta för att ta tillbaka dom och sedan dumpa dom själv (Jag kanske är dum i huvet men dom har betett sig som svin)
För mig funkar det somsagt till 100%, kör hårt!
Citera
2011-08-10, 04:40
Medlem
Vill bara förtydliga det där med mössan, som vissa verkar tro är ett trolololol försök, medan andra tycker det är sött.

När vi träffades, så var mitt absolut starkaste intryck av henne att hon hade nya mössor jämt. Och framförallt köpte nya mössor jämt. Jag vill försöka locka fram de känslorna vi hade för varandra i början av förhållandet; total och helt vansinnig nyförälskelse.

Så därför har jag nu stickat en mössa!
2 faktiskt. Första vart förbannat ful och jävligt liten. Den andra vart, om ni frågar mig, helt jävla lysande!

Jag ska förmodligen träffa henne i morgon, får se vad som händer då!
Citera
2011-08-10, 12:12
Medlem
Jag lider med TS...

Blev själv dumpad för ca fyra veckor sedan, 3 dagar innan min semester. Så min semester har bestått av ett konstant alkoholrus & ständiga tankar på vad som gick fel o hur jag kan få henne tillbaka.
Vi var tillsammans i 4,5 år & vi gick igenom en del skit som bara stärkte & härdade vår kärlek till varandra. (trodde jag iaf) Men en dag när hon kom hem så märkte jag att det var något hon ville säga, så jag frågade henne vad hon hade på hjärtat.. den blicken jag fick när hon tittade på mig sa allt, men sen kom även orden.. "jag tror jag vill göra slut, vara för mig själv o "hitta" mig själv, det är inte dig det är fel på, det är mig..." där rasade min värld samman iaf.

Efter en veckas isolering i lägenheten började mina vänner dra ut mig på krogen för att "träffa nya tjejer". vi går på krogen o jag blir uppraggad av en relativt fin tjej som ville åka hem o "dricka en kopp thé.." sagt o gjort, vi hamnar hos henne o när det är dax att krypa ned i sängen så säger hela mitt sinne & kropp "neeeej" o jag börjar gråta okontrollerat, allting kändes bara så fel... det var ju inte min tjej lixom..

Nu har det gått några veckor sen hon lämnade mig & jag börjar sakta men säkert förstå att detta är på "riktigt" o inte som våra fyllebråk som man gör slut i tid o otid i..
I början satt jag mest passiv o bedövade sinnena med allt jag kom över, men nu har jag tagit tag i min ångest o kanaliserar den igenom o måla, skriva & göra musik istället o börjar äntligen se ett ljus i slutet av tunneln..

Jag vet inte varför jag skrev allt detta då jag inte ger några råd eller så, men kanske för att du ska veta att det finns många andra som är eller har varit i din situation och för att jag behövde skriva av mig lite.
Jag vet att man inte vill ha några råd som "det går över" & "det finns gott om annan fisk i sjön" eller så, men det är den bistra sanningen, livet går vidare..

tack
Citera
2011-08-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahn-E
Jag lider med TS...

Blev själv dumpad för ca fyra veckor sedan, 3 dagar innan min semester. Så min semester har bestått av ett konstant alkoholrus & ständiga tankar på vad som gick fel o hur jag kan få henne tillbaka.
Vi var tillsammans i 4,5 år & vi gick igenom en del skit som bara stärkte & härdade vår kärlek till varandra. (trodde jag iaf) Men en dag när hon kom hem så märkte jag att det var något hon ville säga, så jag frågade henne vad hon hade på hjärtat.. den blicken jag fick när hon tittade på mig sa allt, men sen kom även orden.. "jag tror jag vill göra slut, vara för mig själv o "hitta" mig själv, det är inte dig det är fel på, det är mig..." där rasade min värld samman iaf.

Efter en veckas isolering i lägenheten började mina vänner dra ut mig på krogen för att "träffa nya tjejer". vi går på krogen o jag blir uppraggad av en relativt fin tjej som ville åka hem o "dricka en kopp thé.." sagt o gjort, vi hamnar hos henne o när det är dax att krypa ned i sängen så säger hela mitt sinne & kropp "neeeej" o jag börjar gråta okontrollerat, allting kändes bara så fel... det var ju inte min tjej lixom..

Nu har det gått några veckor sen hon lämnade mig & jag börjar sakta men säkert förstå att detta är på "riktigt" o inte som våra fyllebråk som man gör slut i tid o otid i..
I början satt jag mest passiv o bedövade sinnena med allt jag kom över, men nu har jag tagit tag i min ångest o kanaliserar den igenom o måla, skriva & göra musik istället o börjar äntligen se ett ljus i slutet av tunneln..

Jag vet inte varför jag skrev allt detta då jag inte ger några råd eller så, men kanske för att du ska veta att det finns många andra som är eller har varit i din situation och för att jag behövde skriva av mig lite.
Jag vet att man inte vill ha några råd som "det går över" & "det finns gott om annan fisk i sjön" eller så, men det är den bistra sanningen, livet går vidare..

tack

Tack.

Grejen är att vi har aldrig bråkat förr. Aldrig gjort slut på fyllan.
Hon är ingen dramaqueen, så det är inte därför hon gör såhär.

Jag ska träffa henne imorgon. Skulle blivit idag, men hon var tvungen att passa småsyskon.
När hon hör av sig, vilket vi inte gör ofta, är det kärleksfulla sms. Jag VET att hon fortfarande älskar mig. Jag mår fysiskt illa av att ens tänka på att vara med en annan tjej. Än mer att hon skulle vara med en annan kille. Men samtidigt vill jag inget annat än att hon ska vara lycklig.

Mina vänner vet hur jag mår och vad jag planerar att göra, dvs få tillbaka henne. Så istället för att släpa ut mig på krogen så kommer de förbi mig i omgångar så jag nästan aldrig är själv. Tar med sig mat eller bärs och gråter med mig.

Det var väldigt tråkigt att höra att du råkat ut för samma sak Jahn-E.
Hoppas du hittar glädje och inre frid i musikskapandet.
Mössan jag stickade blev fin nå jävulskt, så nu ska jag nog göra matchande vantar och kanske en halsduk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in