Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Sitter i samma situation faktiskt. Alla, många i alla fall, är jävligt förrvirrade i den åldern. Inklusive mig själv (vad ska jag göra med mitt liv? vill jag vara singel? när ska jag skaffa lägenhet? ska jag ha samma jobb? ska jag plugga? osv..), tjejer i regel är ett förvirrat släkte. Det i kombination med åldern gör självklart situationen värre. Tror inte hon har varit otrogen eller något som någon skrev, tror bara hon gått och tänkt på det ett tag. Men nu bestämde hon sig.
Det bästa du kan göra, ta avstånd. Hör inte av dig. Hon kommer, kanske, höra av sig till slut och vilja ha tillbaka dig. I regel kastar man inte bort 4 år. Alla vanor och dylikt.
Helst av allt, ligg eller håll på med en annan tjej. Inte i närheten av henne, inte så att hon ser eller något annat. Behandla det med respekt såklart. Men om, eller när, hon får reda på det så kommer hon känna att "Fan, jag har gjort ett misstag." Dom blir så. Om någon pissar på hennes revir vill hon ha och skydda det ännu mer. Tror jag.
Men om inte annat så. På daten. Gör något kul. Skratta. Kanske gå på något tivoli? Käka fin restaurang, gå sedan till något ställe, drick några drinkar. Men tänk: Roligt!, det ska vara kul att umgås igen!
Det där med att knulla runt är inte min grej. Inte längre i alla fall. Har redan haft min "man-whore" period. Och min flickvän (tänker fan inte skriva ex, för jag ska ha tillbaka henne) är inte riktigt sån. Hon skulle inte se det som "oj nej jag har gjort ett misstag" utan hon skulle se det som "jahopp, så mycket älskade han mig. Han kunde inte ens vänta XXXXX på att jag skulle få min shit together"
Jag mår illa av tanken på att vara med en annan tjej. Usch nä.
Det där du säger om daten är något jag tänkt på. Våran första date såg ut såhär;
Träffades inne i stan för att käka middag på en fin krog som jag blivit tipsad om. Den gick inte att boka bord på, så när vi kom dit fick vi veta att det var 4 timmars kö. Hon var 17, så hänga i baren var bara att glömma. Jippi. Vi går ut och letar andra restauranger. Hittar en som ser rätt mysig ut, Turkisk krog. Den var kanon, bra mat och trevlig stämning. Vi pratade om allt möjligt hur länge som helst, och när vi var klara så frågade jag om hon ville följa med hem till mig och kolla på Family Guy, eller om hon ville ha skjuts någonstans. Hon hängde på hem till mig, vi låg i sängen och kolla family guy och pratade väldigt länge. Sen sov vi. Inga pussar. Inge sex. Jag vaknade typ 04.00 och kunde inte somna om, för jag insåg att jag var kär som ett as. Så jag låg och kollade på henne medan hon sov (kanske låter lite creepy, men jag vill hävda att det bara var romantiskt

) och när hon vaknade så pussades vi, och jag kände mig som en 7 årig flicka, så pirrig vart jag.
Allt det där ska jag försöka återskapa på söndag.