Citat:
Ursprungligen postat av
Morfar-52
Det är bra att du varnar andra, men gör dig själv en tjänst och sluta med detta.
Du är alldeles för ung för att hamna i misären du har framför dig, om du inte tar till dig din egna varning och det som har hänt.
Tror alla här vet vad som händer om man fastnar i missbruk i unga år, att du är en tjej gör det inte bättre.
Det finns ingen framtid i missbruk, bara misär och elände, så snälla ta hjälp och kom bort från detta nu.
Det är aldrig för sent, men det kan bli för sent.
Hej, morfar-52 har en fråga då jag vet att du varit aktiv på detta forum länge och har mycket kunskap kring detta. När det gäller missbruk av tramadol och bensodiazepiner så har man tidigare kunnat få hjälp med långsam uttrappning med hjälp av suboxone och diazepam. Men detta var innan Prima stängdes och allt gick över till bas.
Bas vägrar hjälpa ofta, och är dessutom inte typen av ställe som erbjuder långtidsbehandling för nedtrappning, jag har kontakt med min gamla mottagning varje vecka men dom vet inte att jag börjat igen, så funderar om jag berättar för dem att jag använder tramadol och benso igen för att jag inte fixade saker utan det, kommer dom vara snälla att erbjuda samma nedtrappning igen, eller bara strunta i mig tror du och skriva in det i journal utan hjälp/”hjälp” med 5-6 dagars ”nedtrappning” ifrån ett bruk på flera månader?
Vill verkligen bli av med skiten, inte pga negativa konsekvenser av medicinerna i sig i mitt liv, allt har blivit bättre varje gång jag haft tillgång till saker sen jag började för ca 4 år sedan, men problemet är att samhället ser en som ond oavsett hur man brukar, och det är dessutom så jobbigt att oroa sig för att föräldrarna ska hitta sakerna gömda i deras källare eller att polisen ska ta en när man har medicinen på sig.
Snälla hjälp mig!
Jag klarar ej av speciellt bra att trappa ut själv, och det gick alldeles utmärkt med suboxone och diazepam, men en tid efter jag var klar så hände en väldigt hemsk sak mig, och jag har ej någon psykolog ännu, så jag vände mig tillbaks till detta, och är orolig för att det enda som kommer att hända om jag berättar är att mitt liv blir förstört och att jag inte får någon ny nedtrappning pga läkarnas rädsla för regulationer.
Vet ej om detta är rätt forum, det är relaterad till tramadol, med också rehabilitering. Men hade verkligen verkligen uppskattat ett svar ifrån dig.
PS: Minskar bensointaget risken för kramp? Mvh//HCHANNELH

.