Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 18:11
Medlem
Tjena tjena,

Jag är ingen som brukar ta tram. Har testat någon enstaka gång när jag var yngre, men nu har jag blivit riktigt sjuk i någon influensa. Fick tag i en karta och tänkte lindra symtomen lite istället för att bara ligga och må dåligt hela dagen.

Hur mycket bör man ta om man inte har någon tolerans? Tog 200 mg för cirka 55 minuter sedan men känner inget speciellt. Undrar också om man kan ta det flera dagar i rad, eller tills man frisknar till och hur ser toleransen ut då och AT?

De jag fick tag i heter STADA Tramal Retard 200 (Boxen är grön vid stada märket och 200 står i rött) om det har någon betydelse
Citera
2025-12-31, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 38a
Tjena tjena,

Jag är ingen som brukar ta tram. Har testat någon enstaka gång när jag var yngre, men nu har jag blivit riktigt sjuk i någon influensa. Fick tag i en karta och tänkte lindra symtomen lite istället för att bara ligga och må dåligt hela dagen.

Hur mycket bör man ta om man inte har någon tolerans? Tog 200 mg för cirka 55 minuter sedan men känner inget speciellt. Undrar också om man kan ta det flera dagar i rad, eller tills man frisknar till och hur ser toleransen ut då och AT?

De jag fick tag i heter STADA Tramal Retard 200 (Boxen är grön vid stada märket och 200 står i rött) om det har någon betydelse

200 sen fylla på med (om det behövs) 100 till brukar jag tycka är en bra dos för nybörjare, om du tagit mycket förr och vet hur ruset är och är allmänt mer bekväm hade jag sagt samma men gå upp till 400 om det behövs, alltså 200, sen 100, sen 100.
Citera
2026-01-01, 20:56
Medlem
Kido-ns avatar
Citat:
Tjena tjena,

Bästa trammen.
Liten box med 5 kartor. Text på polska.
Det tar lite tid innan de börjar funka. 55 minuter är inte tillräckligt långt. De når sitt peak efter några timmar (kolla internet om du vill veta lite mer).
Har du noll tolerans mot opioider (eller opiater) ta inte mer än 1-2 tabletter per dag.
Du kommer att ha AT efter 7-10 dagars användning men det går över inom 1-2 dagar.

Det där med AT kan se ut annorlunda för dig. För mig så var det 1 dag.
Citera
2026-01-01, 21:01
Medlem
Kido-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnugget
Det är väl mer Santeria som är skumma? De smakar tramadol, men innehåller nog väldigt lite per 200 mg, de innehåller definitivt metadon eller något som liknar metadon mycket, även andra saker kan finnas i dessa.

För jag tänkte fixa Sandoz 150 mg idag nämligen, hoppas det inte är skit! Kanske ska man köra på USP 225 mg istället?
USP 225?
Vad är detta? Indisk "tram"?
Bäst att ge fan i allt som har med Aveo Pharmaceuticals att göra dvs Royal 225, Tamol X 225 och allt annat de producerar.
Citera
2026-01-01, 21:40
Medlem
Slutade med att jag drog i mig en 200ing till kort efter inlägget. Blev jävligt seg på natten och ruset var väl typ som jag minns det (inge höjdare enl mig). Försökte käka dagen efter (igår) runt 13 tiden men var svårt att få i sig käk och efter det började jag må riktigt piss vet dock inte om det var trammet eller bara febern å influensan som fakkade mig. Tog en 200ing igår men slog inte nå bra. Blir å rida ut influensan nykter tror jag

Och yes var den boxen med polsk text
Citera
2026-01-02, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Det är bra att du varnar andra, men gör dig själv en tjänst och sluta med detta.
Du är alldeles för ung för att hamna i misären du har framför dig, om du inte tar till dig din egna varning och det som har hänt.

Tror alla här vet vad som händer om man fastnar i missbruk i unga år, att du är en tjej gör det inte bättre.
Det finns ingen framtid i missbruk, bara misär och elände, så snälla ta hjälp och kom bort från detta nu.
Det är aldrig för sent, men det kan bli för sent.
Hej, morfar-52 har en fråga då jag vet att du varit aktiv på detta forum länge och har mycket kunskap kring detta. När det gäller missbruk av tramadol och bensodiazepiner så har man tidigare kunnat få hjälp med långsam uttrappning med hjälp av suboxone och diazepam. Men detta var innan Prima stängdes och allt gick över till bas.

Bas vägrar hjälpa ofta, och är dessutom inte typen av ställe som erbjuder långtidsbehandling för nedtrappning, jag har kontakt med min gamla mottagning varje vecka men dom vet inte att jag börjat igen, så funderar om jag berättar för dem att jag använder tramadol och benso igen för att jag inte fixade saker utan det, kommer dom vara snälla att erbjuda samma nedtrappning igen, eller bara strunta i mig tror du och skriva in det i journal utan hjälp/”hjälp” med 5-6 dagars ”nedtrappning” ifrån ett bruk på flera månader?

Vill verkligen bli av med skiten, inte pga negativa konsekvenser av medicinerna i sig i mitt liv, allt har blivit bättre varje gång jag haft tillgång till saker sen jag började för ca 4 år sedan, men problemet är att samhället ser en som ond oavsett hur man brukar, och det är dessutom så jobbigt att oroa sig för att föräldrarna ska hitta sakerna gömda i deras källare eller att polisen ska ta en när man har medicinen på sig.

Snälla hjälp mig!

Jag klarar ej av speciellt bra att trappa ut själv, och det gick alldeles utmärkt med suboxone och diazepam, men en tid efter jag var klar så hände en väldigt hemsk sak mig, och jag har ej någon psykolog ännu, så jag vände mig tillbaks till detta, och är orolig för att det enda som kommer att hända om jag berättar är att mitt liv blir förstört och att jag inte får någon ny nedtrappning pga läkarnas rädsla för regulationer.

Vet ej om detta är rätt forum, det är relaterad till tramadol, med också rehabilitering. Men hade verkligen verkligen uppskattat ett svar ifrån dig.

PS: Minskar bensointaget risken för kramp? Mvh//HCHANNELH .
Citera
2026-01-02, 13:29
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HCHANNELH
Hej, morfar-52 har en fråga då jag vet att du varit aktiv på detta forum länge och har mycket kunskap kring detta. När det gäller missbruk av tramadol och bensodiazepiner så har man tidigare kunnat få hjälp med långsam uttrappning med hjälp av suboxone och diazepam. Men detta var innan Prima stängdes och allt gick över till bas.

Bas vägrar hjälpa ofta, och är dessutom inte typen av ställe som erbjuder långtidsbehandling för nedtrappning, jag har kontakt med min gamla mottagning varje vecka men dom vet inte att jag börjat igen, så funderar om jag berättar för dem att jag använder tramadol och benso igen för att jag inte fixade saker utan det, kommer dom vara snälla att erbjuda samma nedtrappning igen, eller bara strunta i mig tror du och skriva in det i journal utan hjälp/”hjälp” med 5-6 dagars ”nedtrappning” ifrån ett bruk på flera månader?

Vill verkligen bli av med skiten, inte pga negativa konsekvenser av medicinerna i sig i mitt liv, allt har blivit bättre varje gång jag haft tillgång till saker sen jag började för ca 4 år sedan, men problemet är att samhället ser en som ond oavsett hur man brukar, och det är dessutom så jobbigt att oroa sig för att föräldrarna ska hitta sakerna gömda i deras källare eller att polisen ska ta en när man har medicinen på sig.

Snälla hjälp mig!

Jag klarar ej av speciellt bra att trappa ut själv, och det gick alldeles utmärkt med suboxone och diazepam, men en tid efter jag var klar så hände en väldigt hemsk sak mig, och jag har ej någon psykolog ännu, så jag vände mig tillbaks till detta, och är orolig för att det enda som kommer att hända om jag berättar är att mitt liv blir förstört och att jag inte får någon ny nedtrappning pga läkarnas rädsla för regulationer.

Vet ej om detta är rätt forum, det är relaterad till tramadol, med också rehabilitering. Men hade verkligen verkligen uppskattat ett svar ifrån dig.

PS: Minskar bensointaget risken för kramp? Mvh//HCHANNELH .
Jag har tyvärr inga bra svar på dina frågor.
Tycker du kan starta en tråd i (FB) Drogrehabilitering , du kan få hjälpsamma svar där.

Hoppas det löser sig för dig, kämpa på.
Citera
Idag, 01:37
Medlem
Nån som har testat "Stada" 200mg. Röda piller?
Fick en karta av en polare
Citera
Idag, 09:03
Medlem
Citat:
Slutade med att jag drog i mig en 200ing till kort efter inlägget. Blev jävligt seg på natten och ruset var väl typ som jag minns det (inge höjdare enl mig). Försökte käka dagen efter (igår) runt 13 tiden men var svårt att få i sig käk och efter det började jag må riktigt piss vet dock inte om det var trammet eller bara febern å influensan som fakkade mig. Tog en 200ing igår men slog inte nå bra. Blir å rida ut influensan nykter tror jag

Och yes var den boxen med polsk text

200mg är en för stark dos utan tolerans. Bättre att börja med 100mg.. väldigt lätt hänt att man blir precis så dålig som du beskriver om man inte ätit/druckit rätt samtidigt som man tagit för mycket tram.
Citera
Idag, 09:35
Medlem
Hej! Jag tog 800 mg tramadol santeria igår kväll utspritt mellan kl. 18-22. Nu morgonen efter kan jag inte kissa! Jag känner mig kissnödig men det går bara inte att kissa, och börjar bli lite orolig.. Hur lång tid kan det ta tills jag börjar kissa igen? Eftersom santeria är depot. Kommer jag ens kunna kissa igen? Vilka tips har ni för att kunna kissa efter ni tagit tramadol? Jag är tjej ifall det hjälper!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in