Citat:
Ursprungligen postat av tobbesmamma
Jojo men om man ska ha tramadol lite illegalt?
Ingen aning om illegalt (antar att du menar "på gatan", även om de apotek som säljer tramadol faktiskt bryter mot lagen så i praktiken är det illegalt av dem att sälja om man inte har recept...), men vissa apotek i Spanien säljer fortfarande både rent kodein och tramadol, dock oftast inte i turistorterna. Var i Barcelona nyss (i utkanten) och där gick det att köpa rent kodein (Codeisan, 28,7 mg rent kodein) samt Teralgin codeina (300 mg paracetamol + 15 mg kodein) utan recept, men bara på vissa apotek. Tramadol frågade jag inte efter eftersom jag hatar den drogen numera - det gick dock att införskaffa på Gran Canaria för cirka ett år sen - hittade ett enda apotek som sålde (man får dock bara köpa ett paket i taget) och provade kanske 5 stycken (där alla sa att man måste ha recept). Tror inte tramadol är en särskilt populär drog att köpa illegalt i Spanien (åtminstone enligt en bekant jag har som bor därnere vars man är läkare)) eftersom det fortfarande finns apotekare som säljer det trots att de egentligen inte får. Men om du vill försöka på apoteken trots allt så fråga efter Adolontá. Eller codeinas om du vill försöka köpa kodein.
Illegala droger i Spanien och hur man hittar säljare etc har jag ingen som helst koll på. Det är dock nästan mer prisvärt att ta en billig flygbiljett till Spanien och köpa på sig kodein än att köpa av inrikessäljare i Sverige som tar 10:-/tablett... Ett paket Codeisan med 20 tabletter kostar strax över 20 kronor i Spanien... Teralgin kostade inte heller mycket och fanns även som brustabletter.
Mvh
/marilyn