2009-02-06, 19:45
Medlem
Läste i en död tråd om begreppet "fejk speedball" om man blanda efedrin med tramadol, finns det någon vänlig själ som vill berätta om effekterna av denna mix?

..(möjligt att jag inte fattade ironin i det jag läste med, don't kick too hard)..
Citera
2009-02-06, 20:00
Medlem
The Heirophants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaleric
Läste i en död tråd om begreppet "fejk speedball" om man blanda efedrin med tramadol, finns det någon vänlig själ som vill berätta om effekterna av denna mix?

..(möjligt att jag inte fattade ironin i det jag läste med, don't kick too hard)..

Svårt att berätta effekterna.. Funkar fint iallafall...

Går att få det riktigt skönt...
Citera
2009-02-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Heirophant
Svårt att berätta effekterna.. Funkar fint iallafall...

Går att få det riktigt skönt...

några tips om dosen? ta tillräckligt tram för att få det lugna ruset (400+ mg) och ett par 30 mg för att speeda upp lr?
Citera
2009-02-06, 21:04
Medlem
muxxor918s avatar
Citat:
några tips om dosen? ta tillräckligt tram för att få det lugna ruset (400+ mg) och ett par 30 mg för att speeda upp lr?

Skulle nog ta de lugnt med denna kombo för att inte skada hjärtat. Det får ju både signal att slå snabbare och långsammare = Inte bra. Rätta mig om jag har fel dock.
Citera
2009-02-06, 21:20
Medlem
The Heirophants avatar
Citat:

Njae.. Svårt att säga.. Jag tål en hel del tram nuför tiden..
Kan ha varit kanske 1g och 8-10 30mg Efedrin..
Citera
2009-02-06, 21:32
Medlem
rapans avatar
Rätta mig om jag har fel men visst är ligger det mer jobb bakom ett fysiskt beroende av tramadol än ett psykiskt?
Citera
2009-02-06, 22:24
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapan
Rätta mig om jag har fel men visst är ligger det mer jobb bakom ett fysiskt beroende av tramadol än ett psykiskt?
Mja, är väl individuellt. Beror på hur mycket man kan strukturera tramadolintaget.
Fast okej: Jo, ett psykiskt beroende (iallafall ett lätt), borde ju vara vanligare än ett fysiskt. Ja.
Citera
2009-02-06, 22:29
Medlem
bullerbyns avatar
Min läkare rekommenderar mig starkt att inte äta tramadol under tiden jag behandlas med ssri. Och eftersom jag inte har någon ångest så tycker jag inte att någon benso är speciellt skön heller. Är det någon som kan tipsa om någon annan opioid som ger liknande effekt som tramadol? OBS! Den får ej leda till serotonegnt syndrom eller va han kalla de för, och jag vill inte äta nåt där min puls rusar upp i 160 som det gjorde med spice. Är det någon som har något bra tips efter dessa förutsättningar? Jag vill bara bli mysig och skön, ej speedad på nåt sätt.
Citera
2009-02-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muxxor918
Skulle nog ta de lugnt med denna kombo för att inte skada hjärtat. Det får ju både signal att slå snabbare och långsammare = Inte bra. Rätta mig om jag har fel dock.

Teoretiskt sett så håller jag med dig. Däremot så är ju inte efedrin lika potent som kokain och tramadol inte den starkaste opioiden, men man bör nog ha respekt för blandningen.

Citat:
Ursprungligen postat av The Heirophant
Njae.. Svårt att säga.. Jag tål en hel del tram nuför tiden..
Kan ha varit kanske 1g och 8-10 30mg Efedrin..

Huh, jag får hjärtklappningar av att ens ställa mig upp på mer än 120 mg efedrin. Du har inte lust att försöka beskriva ditt rus?
Citera
2009-02-06, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Min läkare rekommenderar mig starkt att inte äta tramadol under tiden jag behandlas med ssri. Och eftersom jag inte har någon ångest så tycker jag inte att någon benso är speciellt skön heller. Är det någon som kan tipsa om någon annan opioid som ger liknande effekt som tramadol? OBS! Den får ej leda till serotonegnt syndrom eller va han kalla de för, och jag vill inte äta nåt där min puls rusar upp i 160 som det gjorde med spice. Är det någon som har något bra tips efter dessa förutsättningar? Jag vill bara bli mysig och skön, ej speedad på nåt sätt.

Kodein kanske? Inte för att det har exakt likadan effekt som tramadol, men det kan också vara mysigt.
Citera
2009-02-06, 23:27
Medlem
bullerbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Kodein kanske? Inte för att det har exakt likadan effekt som tramadol, men det kan också vara mysigt.

Kodein? Det har jag aldrig provat, kanske kan va nåt. Tack för tipset!
Citera
2009-02-07, 01:49
Medlem
whiplashers avatar
för ca 2 timmar sedan så bombade jag 250 mg tramadol stada. när jag inte kände någon effekt efter ca 1.5 timme så bombade jag 100 mg till. känner fortfarande inget. Några tips om hur jag ska få igån proccesen? ska jag röra mig, ta mer osv. (ps: första gången på opiater)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in