2022-04-30, 19:28
Medlem
Genuin fråga, kan man få abstinens om man har tagit tram i 2-3 veckor? I sådana fall hur brukar det kännas ?
Citera
2022-04-30, 19:42
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N11R7
Genuin fråga, kan man få abstinens om man har tagit tram i 2-3 veckor? I sådana fall hur brukar det kännas ?

Genuin motfråga, du har varit medlem sen 2013 men kan ff inte använda sökfunktionen?
Abstinens har ju diskuterats hundratals ggr i tråden, och är olika för alla, varför inte läsa svaren som redan finns..?
För det finns massor av information redan i tråden om detta.

Edit: menar inget otrevligt med mitt svar, utan är bara ärligt nyfiken på varför du inte söker svaren själv först innan du ställer frågan när det gäller ett så pass vanligt diskuterat ämne i tråden.
Senast redigerad av MissDecibella 2022-04-30 kl. 19:45.
Citera
2022-05-01, 01:26
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N11R7
Ja det beror på lite vilka doser du ligger på. Helst bör man ju trappa ner.. Det blir lite förkylning och så några dagar och man känner sig rätt svag och hängig men inte mera än så.
Citera
2022-05-01, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runw17
Stada är dem sämsta Europeiska trammen som finns. Santeria är top 3 pga deras sköna rus och snabba effekt. Nummer 2 på min favorit lista.

Jasså, konstigt att 95% av alla som skriver om Santeria skriver att det är skit. Antar att det är svårt att sälja skiten numera.
Citera
2022-05-03, 02:13
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaffeOG
Jasså, konstigt att 95% av alla som skriver om Santeria skriver att det är skit. Antar att det är svårt att sälja skiten numera.

Som jag nämnde tidigare så beror det troligen på vart i vårt avlånga land man befinner sig. Jag själv håller inte på med tram som förr. Men dom i min krets som hämtar in större mängder boxar häromkring skulle aldrig välja stada. Av den anledningen att det nästan alltid är fake och tramtorskar vet och vill inte ha det. Santeria och sandoz boxarna går fort iväg och är sällan något klagomål. Om det är något så kan enstaka Santeria boxar upplevas underdoserade. Sandoz har jag aldrig varit något problem. Säljer du boxar/kartor från sandoz eller Santeria så är det verkligen inte svårtsålt enligt vänner jag känner i flertal städer runtomkring den delen jag bor i.

Tror ingen skulle köpt en stadabox om priset låg under 1500kr/box. Kranen vill gå plus och torsken vill bli hög på sina pengar. En stor risk och loss för båda parter.

Kan din kran god kontakt med en som pressar hemma och har i någon RC opioid, eller tapentadol och när du får äkta tram så får du inte samma effekt och därav din slutsats?
Bara mina spekulationer, hur väl kan du din tram? Novis eller varit med sen innan signature började florera?
Citera
2022-05-03, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskenf
Jag har tar ca 200-250mg dagligen och har alltid mått bra av det utan att höja mer. 4-5st 50mg. I förrgår fick jag nytt uttag men enda apoteket hade hemma var Tramadol Krka 50mg. Med dessa blev känslan inte alls likadan och när jag skulle somna vaknade jag i panik och pulsen rusade...kan det vara något fel på själva tabletterna/tillverkaren?

Har inget minne av att jag tagit dessa innan. Däremot Stada, Actavis, Hexal, Aurobindo och något 2b4u eller vad fan dom hette haha 🤔 och aldrig varit såhär. Blir nästan orolig när jag ska sova/somna..

Det låter som att du har det på recept men att du tar det av, ska vi säga, rekreativa anledningar. Hur har du fått det utskrivet?
Citera
2022-05-04, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Som jag nämnde tidigare så beror det troligen på vart i vårt avlånga land man befinner sig. Jag själv håller inte på med tram som förr. Men dom i min krets som hämtar in större mängder boxar häromkring skulle aldrig välja stada. Av den anledningen att det nästan alltid är fake och tramtorskar vet och vill inte ha det. Santeria och sandoz boxarna går fort iväg och är sällan något klagomål. Om det är något så kan enstaka Santeria boxar upplevas underdoserade. Sandoz har jag aldrig varit något problem. Säljer du boxar/kartor från sandoz eller Santeria så är det verkligen inte svårtsålt enligt vänner jag känner i flertal städer runtomkring den delen jag bor i.

Tror ingen skulle köpt en stadabox om priset låg under 1500kr/box. Kranen vill gå plus och torsken vill bli hög på sina pengar. En stor risk och loss för båda parter.

Kan din kran god kontakt med en som pressar hemma och har i någon RC opioid, eller tapentadol och när du får äkta tram så får du inte samma effekt och därav din slutsats?
Bara mina spekulationer, hur väl kan du din tram? Novis eller varit med sen innan signature började florera?

90% av trammen som finns på FS är från Santeria där säljarna har svårt att sälja skiten.
Citera
2022-05-05, 08:11
Medlem
Vet ej om detta är fel ställe att fråga men jag provar!

Om man tar tramadol under en längre tid, säg mellan 6 och 12 månader, runt 300-400 dagligen, när är det teoretiskt sätt safe att dricka alkohol? Jag vet vad halveringstiden är men är osäker på hur det fungerar när man använt en längre tid. Jag ska dricka på fredag (imorgon) och har under kvällen/natten tagit 450 (tog sista 50 mg nyss). Bör jag skippa alkoholen eller kan jag dricka utan att behöva oroa mig?
Var ungefär 3 månader sedan jag drack alkohol så ska försöka ta det rätt lugnt men man vet ju hur det brukar sluta. Jag hade inte tänkt så mycket på saken om det var en singel dos men som sagt har varit under en längre period så ingen aning om hur skillnaden blir. Tack på förhand!
Citera
2022-05-06, 18:19
Medlem
Kingandaces avatar
Kan råda er alla till att undvika Stada-Tramadolen som finns på Arch*t. Det va inte Tramadol i. Något konstigt kroppsligt rus fick jag i någon timme. Men mer än så va det inte. Då tog jag ändå 1000mg på en dag. Detta va efter ett långt uppehåll från allt gällande droger.
Citera
2022-05-07, 13:57
Medlem
Är det farligt att blanda doxycyklin 100mg (antibiotika) med låga doser tramadol? tar maximum 200mg tramadol enbart 2-3 gånger i veckan
Citera
2022-05-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCrowley332
Kan med 110% säkerhet säga att SANTERIA trammen är äkta av dom jag har använt och har använt en hel del av dom är 110% äkta tramadol och rätt dos. Jag har tramadol på recept och jag fick gå på pisseprov 3 ggr och jag var skit nojig och hoppades verkligen att santeria trammen inte skulle slå ut på något annat som fentanyl, alla mina 3 urin prov visade tramadol och fick det bekräftat 3ggr. Men santeria trammen ska vara lagom fasta inte smula sig och smaka starkt bäskt lite syrligt och ge effekt inom 30-40min max på tom mage. Jag har köpt minst 4000 st santeria och tagit 1-2 om dagen och ALLTID fått samma rus och effekt. Har för min del inte stött på dom falska santeria än iallafall.

Hajjar! Intressant de där. Dom innehåller nog äkta tramadol ibland men det jag menade var mer att själva läkemedelstillverkaren var fejk. Dvs det finns inget läkemedelsbolag vid namnet Santeria. Så dom är defensivt alltid fejk/hemmapressad men innehåller säkert bland annat tram i vissa fall. Precis som att dom gamla indiska signatur var fejk men innehöll riktigt tram.

Men det du säger är intressant för du har antagligen fått ett gäng bra hemmapressade santeria medans jag och grabben ovan fått dåliga. Så de får mig att undra varför det i vissa fall pressar dem med riktigt tram och ibland med annat.. Någon som har en bra motivering?
Citera
2022-05-07, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goin-xxxl
Har klippt 150 mgare utav märket stada på apotek i Spanien , så din tes spricker.

Alright! Där ser man. Ty för infon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in