Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-29, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentriddaren
Nog ganska individuellt, jag finner alprazolam överlag inte särskilt muskelavslappnade däremot hjärnavslappnande. Klonazepam däremot finner jag muskelavslappnande.
ja de är nog de, jag var iaf märkbart flummig å rolig så ska absolut köra lite ksalol vid festligare tillfällen men blanda tycker ja inte gjorde något. Har dock tagit 300mg TRAM idag och 1mg KSALOL och ska lägga mig nu förhoppningsvis somnar jag inte för tidigt hehe..
Citera
2020-10-30, 23:58
Medlem
Kör samdoz fram just nu, och tycker inte ja blir så kickad på dessa som ja tex blir av indiska signature. Visst man känner av de något men inte mycket. Ikv har jag tagit 900mg och år knappt påverkad... så resistent tkr ja inte lan kan bli om man tar de 1—2 gånger i veckan...
Citera
2020-11-01, 03:10
Medlem
Ravenouss avatar
Har fått tag i helt röda tramadol tabletter som ska vara 200mg krka och enligt säljaren ska komma från nåt balkan land.

Min fråga gäller om jag kan ta en sån för värk om jag får ett rus så hur kraftig är det isf. Jag har käkat svenska 100mg på recept typ 2 tabletter/dan till och från i typ 15 år men aldrig mått dåligt dagen efter.

Är inte ute efter ruset men att få det utskrivet från läkaren är ju extremt svårt nu för tiden.

Varit med om en bilolycka så gå med smärta i ryggen pajar ju hela dagen.
Citera
2020-11-01, 05:11
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenous
Har fått tag i helt röda tramadol tabletter som ska vara 200mg krka och enligt säljaren ska komma från nåt balkan land.

Min fråga gäller om jag kan ta en sån för värk om jag får ett rus så hur kraftig är det isf. Jag har käkat svenska 100mg på recept typ 2 tabletter/dan till och från i typ 15 år men aldrig mått dåligt dagen efter.

Är inte ute efter ruset men att få det utskrivet från läkaren är ju extremt svårt nu för tiden.

Varit med om en bilolycka så gå med smärta i ryggen pajar ju hela dagen.
har du tidigare haft det på recept och fortfarande lider i smärta kan du förnya ditt recept.
skulle även tro att det borde vara lättare för dig att få recept än det är för någon som ej tidigare haft det, just för att du tidigare fått tramadol på recept och haft det receptet i så många år pga din svåra smärta.
Citera
2020-11-01, 17:11
Medlem
Ravenouss avatar
Ok, ska försöka få ut dom svenska igen på recept.

Ang. dessa röda så ville jag mest ha reda på om de kan vara indiska eller om de finns riktiga helröda utan bokstäver som är enbart tramadol så jag inte köpt grisen i säcken och blivit lurad att det ska vara tramadol.

Tacksam för svar
Citera
2020-11-01, 18:32
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:

Ang. dessa röda så ville jag mest ha reda på om de kan vara indiska eller om de finns riktiga helröda utan bokstäver som är enbart tramadol så jag inte köpt grisen i säcken och blivit lurad att det ska vara tramadol.

Tacksam för svar
Det har förekommit fejkade röda tram i tråden, hittade denna bild: (FB) Den stora Tramadol-tråden (alla frågor om Tramadol, Tradolan, Nobligan m.fl.tas här) och (FB) Den stora Tramadol-tråden (alla frågor om Tramadol, Tradolan, Nobligan m.fl.tas här) .
Ser dom ut så, ska du nog kasta bort dom.
Citera
2020-11-04, 04:17
Medlem
Tangentriddarens avatar
Testade tramadol för första gången för 8h sen ca. Verkar vara en sämre version av morfin (som jag f.ö. älskar). Toleransen bör vara noll, tryckte i mig 300mg. Började väl nodda lätt, men fanns verkligen noll värme eller eufori, blev mest tom i huvudet och svävade mellan vakenhet och sömn. Vilken skitdrog.
Citera
2020-11-04, 04:43
Medlem
Ravenouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Det har förekommit fejkade röda tram i tråden, hittade denna bild: (FB) Den stora Tramadol-tråden (alla frågor om Tramadol, Tradolan, Nobligan m.fl.tas här) och (FB) Den stora Tramadol-tråden (alla frågor om Tramadol, Tradolan, Nobligan m.fl.tas här) .
Ser dom ut så, ska du nog kasta bort dom.

Jag fick reda på att dom var röda serbiska krka tramadol men var visst till för att få ett rus istället för att fungera som vanliga tramadol mot värk.
Citera
2020-11-04, 12:20
Medlem
Citat:

Tacksam för svar
Det är tramadol från märket KRKA. Små runda? Jäkligt lätta å svälja. Dem indiska är lite mer ovalare i formen och smulas sig jättelätt. Krka är rätt hårda. Har själv käkat krka som ja antar du har och de har funkat helt ok. Var dock inte lika pigg dagen eftersom jag är på svenska tramadol (hexal) så de väl de enda negativa jag
Citera
2020-11-04, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentriddaren
Testade tramadol för första gången för 8h sen ca. Verkar vara en sämre version av morfin (som jag f.ö. älskar). Toleransen bör vara noll, tryckte i mig 300mg. Började väl nodda lätt, men fanns verkligen noll värme eller eufori, blev mest tom i huvudet och svävade mellan vakenhet och sömn. Vilken skitdrog.
Är de inte de som är nodda, när man svävar mellan vaken och sömn? :P Ja tar mest tramadol när jag ska jobba och då känner jag euorofi, pigghet och lite ångestdämpning vilket gör att jobbet flyter på bättre. Men ja överlag är de en riktig skitdrog pga Sjukt beroende framkallande speciellt om man jobbar på de...

Men samtidigt sjukt bra drog då den är så mångsidig. Den kan användas i så många situationer, ska man gå ut men vill inte dricka för mkt men samtidigt mingla lite funkar den, vill du jobba effektivare och att tiden ska gå snabbare funkar den, vill du mysa till de lite hemma med en film eller mysa i sängen, chatta lite med folk , spela tv-spel funkar den också. Livar upp tillvaron.
Citera
2020-11-04, 13:37
Medlem
Ravenouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Det är tramadol från märket KRKA. Små runda? Jäkligt lätta å svälja. Dem indiska är lite mer ovalare i formen och smulas sig jättelätt. Krka är rätt hårda. Har själv käkat krka som ja antar du har och de har funkat helt ok. Var dock inte lika pigg dagen eftersom jag är på svenska tramadol (hexal) så de väl de enda negativa jag

Ja, sådana är det och jag håller med om att man blir seg dagen efter. När jag tog 1,5 tablett så kände jag ett litet rus, blir väl större rus desto större mängd man tar.

Är väl mer tolerant av tramadol än kanske en person som använder det bara för att få ett rus.
Citera
2020-11-04, 13:43
Medlem
Ravenouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Är de inte de som är nodda, när man svävar mellan vaken och sömn? :P Ja tar mest tramadol när jag ska jobba och då känner jag euorofi, pigghet och lite ångestdämpning vilket gör att jobbet flyter på bättre. Men ja överlag är de en riktig skitdrog pga Sjukt beroende framkallande speciellt om man jobbar på de...

Men samtidigt sjukt bra drog då den är så mångsidig. Den kan användas i så många situationer, ska man gå ut men vill inte dricka för mkt men samtidigt mingla lite funkar den, vill du jobba effektivare och att tiden ska gå snabbare funkar den, vill du mysa till de lite hemma med en film eller mysa i sängen, chatta lite med folk , spela tv-spel funkar den också. Livar upp tillvaron.

Innan jag fick dessa hade jag inte ätit tramadol sen i mars så jag fattar inte detta läkemedel skulle vara beroendeframkallande. Då skulle ju typ allt vara det ”jag äter gröt varje dag och har gjort det i flera år” sluta med det för det är beroendeframkallande.
Hörde att grillkrydda är beroendeframkallande, är väl upp till individen vad som är beroendeframkallande eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in