2018-02-16, 02:44
Medlem
Hört lite olika om tramadol + alkohol men om jag tar ca 150-200mg tram imorgon är det okej att dricka bara 2-3 cider/öl samtidigt?
Läst lite att man ska avstå all alkohol på all sorts opiater/opidoder men den lilla mängden alkohol kan väl inte vara farligt?
Dricker alkohol i stort sätt varje dag men ett tag sedan jag tog nån annan drog.
Citera
2018-02-16, 09:12
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeperGnome
Hört lite olika om tramadol + alkohol men om jag tar ca 150-200mg tram imorgon är det okej att dricka bara 2-3 cider/öl samtidigt?
Läst lite att man ska avstå all alkohol på all sorts opiater/opidoder men den lilla mängden alkohol kan väl inte vara farligt?
Dricker alkohol i stort sätt varje dag men ett tag sedan jag tog nån annan drog.

150 - 200 mg och 2-3 cider ska inte fara någon fara. Det värsta som kan hända är nog att du kan bli illamåemde, det bästa som kan hända att du får ett underbart rus. Är du helt ovan opiater? Börja med 150 mg Tramadol och drick någon cider. Känns det bra så stanna på den nivån. Tänk inte att "Oj jag mår ju skitbra nu så jag tar lite Tramadol till... det kan sluta i spykalas. Känner du inget på den kombon så ta 200 mg Tram och några cider.
Många uppskattar den kombon i rimliga doser
Citera
2018-02-16, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majven
Gick igenom min absolut sista lyrica avtändning nu för några månader sedan i häktet, har gått på det _varje_ dag sedan 3 år tillbaka och det räcker gott och väl. Avtändningen är hemskt, den är extremt långdragen och jag kunde inte sova ens EN endaste sekund förrän femte jävla dygnet(hur ens detta utan tjack är möjligt så är det skrämmande nog i sig, särskilt i häktet där tiden går 400ggr långsammare än i frihet). Stesoliden hjälpte noll mot sömnbristen, jag fick trots allt 40mg utspritt under dagen, men dosen hade behövt ligga på 400mg snarare...

Hur som helst, lyrican är riktigt tuff att ta sig ur men när man väl varit ifrån det tillräckligt länge för att inte ha någon abstinens kvar så har du inget psykiskt sug efter det och behöver därför aldrig inta det igen.

Jämfört med trammens avtändning som slår mycket hårdare än lyricans men under en betydligt kortare period. Men jo, tram ATn är definitivt värre än lyricans och suget på att få uppleva det underbara ruset en gång till är outta dis world... Så man trillar dit igen minst 900 gånger innan man förhoppningsvis inser att man behöver sitta inspärrad på rehab i minimum 18 månader för att kunna ha en chans att avhålla sig från det.

Har ingen vidare erfarenhet av längre tids missbruk av horse utan har gått en månad i sträck som längst och sen cold turkey på det och det är identisk AT som jag får av trammen, bara det säger väl allt hur vedervärdigt tram egentligen är.

Det har du absolut rätt i att suget på tram är grovt mycket värre än lyrican helt sant men även när jag hade tram AT så kunde jag däcka i 2-3h och vakna med smärta och myrkryp men lyrican var så mycket mer brutal psykiskt insomnian och självmordstankarna var mycket värre än någon drog jag har slutat med tram,subutex,oxy,tjack och benz går inte förklara men suget har varit starkast på tram helt rätt det måste ha med serotoninet för dom drogerna som går på serotoninet är dom värsta drogerna pga hjärnan vill ha det även när det har gått flera års tid utan drogen så vill hjärnan ha serotonin kicken.

Vill varna folk att ta det lungt med
Droger har respekt för dom annars tar dom din själ utan tvekan.

Peace.
Senast redigerad av doktorspice 2018-02-16 kl. 10:10.
Citera
2018-02-16, 11:09
Medlem
Danlos avatar
Fattar inte vad som hänt med min tolerans men här ligger jag och noddar på jobbet efter att ha intagit 150mg.. Gött men konstigt.. Hehe 😋
Citera
2018-02-16, 18:21
Medlem
Nån här som käkar epclusa och har vet om man kan käka tradd samtidigt?
Om man kan käka typ 400mg nån gång ibland även fast man käkar epclusa?
Citera
2018-02-16, 22:03
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danlo
Fattar inte vad som hänt med min tolerans men här ligger jag och noddar på jobbet efter att ha intagit 150mg.. Gött men konstigt.. Hehe 😋

Inga riktiga tram kanske?
Blandat i lite annat skit?
Citera
2018-02-18, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Inga riktiga tram kanske?
Blandat i lite annat skit?
Testa ta lite extra imorgon men akta dig om du fick dom lösa så det inte är blandad med typ fentanyl eller nått :S
Citera
2018-02-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danlo
Är antagligen 50mg kapslar? Som blivit borttagna och ihopsatta!
Citera
2018-02-20, 02:12
Medlem
Räcker en dags uppehåll på tram för att toleransens ska gå ner? Ätit i 4 dar och utan 1 dag
Citera
2018-02-20, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Create08
Räcker en dags uppehåll på tram för att toleransens ska gå ner? Ätit i 4 dar och utan 1 dag
Marginellt. Ta 3-4 dagars uppehåll så kommer toleransen sänkas lite grann.
Citera
2018-02-20, 07:01
Medlem
Jag har fuckat upp min tolerans totalt på Tramadol. Förra sommaren var jag ute efter att nodda och slängde i mig 200mg:are efter 200mg:are tills jag var uppe på runt 1000mg. Tog sedan ett uppehåll på ca 2 månader och provade 300mg och jag kände knappt någonting. Bara för ca ett år sedan blev jag skön på 200-300 mg.

Men jag har provat andra opiater också, känner inte någonting av dem heller. Men om jag har abstinens så funkar dem skitbra. Behöver väl ta ett längre uppehåll från alla droger. Blir ett 6mån+ uppehåll från alla droger nu så får vi se. Hjärnan måste nog vila lite. Slutade med tram för ca 2 veckor sedan. Gick av direkt efter att ha ätit Tramadol Depot som godis i typ 2 veckor. Jävlar vilka blixtar jag fick i kroppen(serotonin-flashes). Har käkat lite Lyrica, Stesolid och Imovane sen dess. Och druckit lite Cocillana.
Senast redigerad av No6 2018-02-20 kl. 07:05.
Citera
2018-02-20, 07:19
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Create08

Nej. Två veckor brukar jag köra på, minst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in