Citat:
Ursprungligen postat av
Majven
Gick igenom min absolut sista lyrica avtändning nu för några månader sedan i häktet, har gått på det _varje_ dag sedan 3 år tillbaka och det räcker gott och väl. Avtändningen är hemskt, den är extremt långdragen och jag kunde inte sova ens EN endaste sekund förrän femte jävla dygnet(hur ens detta utan tjack är möjligt så är det skrämmande nog i sig, särskilt i häktet där tiden går 400ggr långsammare än i frihet). Stesoliden hjälpte noll mot sömnbristen, jag fick trots allt 40mg utspritt under dagen, men dosen hade behövt ligga på 400mg snarare...
Hur som helst, lyrican är riktigt tuff att ta sig ur men när man väl varit ifrån det tillräckligt länge för att inte ha någon abstinens kvar så har du inget psykiskt sug efter det och behöver därför aldrig inta det igen.
Jämfört med trammens avtändning som slår mycket hårdare än lyricans men under en betydligt kortare period. Men jo, tram ATn är definitivt värre än lyricans och suget på att få uppleva det underbara ruset en gång till är outta dis world... Så man trillar dit igen minst 900 gånger innan man förhoppningsvis inser att man behöver sitta inspärrad på rehab i minimum 18 månader för att kunna ha en chans att avhålla sig från det.
Har ingen vidare erfarenhet av längre tids missbruk av horse utan har gått en månad i sträck som längst och sen cold turkey på det och det är identisk AT som jag får av trammen, bara det säger väl allt hur vedervärdigt tram egentligen är.

Det har du absolut rätt i att suget på tram är grovt mycket värre än lyrican helt sant men även när jag hade tram AT så kunde jag däcka i 2-3h och vakna med smärta och myrkryp men lyrican var så mycket mer brutal psykiskt insomnian och självmordstankarna var mycket värre än någon drog jag har slutat med tram,subutex,oxy,tjack och benz går inte förklara men suget har varit starkast på tram helt rätt det måste ha med serotoninet för dom drogerna som går på serotoninet är dom värsta drogerna pga hjärnan vill ha det även när det har gått flera års tid utan drogen så vill hjärnan ha serotonin kicken.
Vill varna folk att ta det lungt med
Droger har respekt för dom annars tar dom din själ utan tvekan.
Peace.