2013-06-08, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xyzst
Intog 300 mg tramadol runt 6 tiden o fyllde sedan på med 50 mg. Började må riktigt fint efter 2h o halvnoddade något fram till 3e timmen efter intag. Därefter kände jag mig i princip normal/nykter igen. Trodde peaken skulle hålla i sig längre? Blev lite förvånad när ruset dalade ner på bara några minuter. Känner väl lite svaga efter-effekter, men är det normal att ruset lägger sig så snabbt?

Enda opiat-toleransen jag har skulle vara från Kratom, men det har jag inte brukat på 2 år .

Nej det är inte normalt att det dalar så fort, nästa gång drick Grapefrukt juice 1 timme innan intag, det har påvisats ha viss effekt för nedbrytningen av tramadol därav längre rus..

Alla har olika mycket av ett enzym i magen som bryter ner tramadol o gör om det till O-desmethyyll tramadol (runt 100x eller mer starkare än ämnet tramadol)

Du har nog för lite(förlite xD) av det enzymet
Citera
2013-06-08, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trippingballs
Nej det är inte normalt att det dalar så fort, nästa gång drick Grapefrukt juice 1 timme innan intag, det har påvisats ha viss effekt för nedbrytningen av tramadol därav längre rus..

Alla har olika mycket av ett enzym i magen som bryter ner tramadol o gör om det till O-desmethyyll tramadol (runt 100x eller mer starkare än ämnet tramadol)

Fan vad trök om det är så. Har läst om grapefrukt juice och hur det kan potentiera, ska prova det nästa gång då. Tack för tipset
Citera
2013-06-09, 00:02
Bannlyst
om jag, som aldrig käkat tram förut skulle ta 2st 100mg nu, skulle jag kunna sova då? skulle jag bli helt snurrig eller är man medveten om vad man gör?

sen undrar jag om avtändningen också, men jag tvivlar på att jag skulle få avtändning om jag bara höll mig till 200mg under en kväll?
Citera
2013-06-09, 05:30
Medlem
redbullzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakke
om jag, som aldrig käkat tram förut skulle ta 2st 100mg nu, skulle jag kunna sova då? skulle jag bli helt snurrig eller är man medveten om vad man gör?

sen undrar jag om avtändningen också, men jag tvivlar på att jag skulle få avtändning om jag bara höll mig till 200mg under en kväll?
Jag blir rätt pigg av tramadol och blir lätt liggandes vaken längre än jag borde. At behöver du inte oroa dig för, möjligtvis känna dig lite skön och seg på morgonen också.

Om du redan tagit hur gick det?
Citera
2013-06-09, 05:34
Medlem
När börjar tramadol at:n bli jobbig/som värst om man tagit en längre tid?

Vet att exempelvis lyrica at:n kickar in 3 dagar efter du tagit sista dosen.
Citera
2013-06-09, 16:04
Medlem
Tjena gott folk!
Jag brukar tram lite då och då oftast över 300mg.
Varje gång jag är påverkad av tram har jag märkt att jag kan gå hur långt som helst utan att ens känna lite trötthet, är de samma för er?
Jag ska in på GMU prövning imrgn och är rädd över att jag nte kommer kunna hålla takten med dom andra.
Om jag då tar tram, tror ni jag kommer kunna springa m.m utan o bli trött elr är de bara dumt o inta?
Tacksam för svar :-D
Citera
2013-06-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackstroke
Tjena gott folk!
Jag brukar tram lite då och då oftast över 300mg.
Varje gång jag är påverkad av tram har jag märkt att jag kan gå hur långt som helst utan att ens känna lite trötthet, är de samma för er?
Jag ska in på GMU prövning imrgn och är rädd över att jag nte kommer kunna hålla takten med dom andra.
Om jag då tar tram, tror ni jag kommer kunna springa m.m utan o bli trött elr är de bara dumt o inta?
Tacksam för svar :-D

kontraproduktivt och hälsofarligt, stay away.
Citera
2013-06-10, 09:14
Medlem
jamorros avatar
Hej, tänkte höra lite mer angående överdos och dylikt, hänt några gånger att allt bara slocknat ligger och spyr blod sen efter ett tag så vaknar jag upp och fattar inte alls vad som hänt, men nu ihelg så fick jag åka in på intensiv vården med ambulans. Jag hade slocknat på golvet och börja spy blod, sen kom brorsan och hittade mig. Han ringde direkt ambulansen och dom körde mig till intensiven, även fast jag envisades om att jag var ok. Har hänt 5-6 gånger att ja börja spy blod. Hur nära döden tror ni att jag var? Nu är det iaf slut på alla opis och dylika substanser. Ber om ursäkt för diverse stav fel...
Citera
2013-06-10, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trippingballs

Tramadol metaboliseras till O-desmethyltram i levern, inte i magen. Jag själv omvandlar nog inte så mycket, då jag knappt känner något på 400mg och sen varar det bara 2-3h
Citera
2013-06-10, 15:11
Medlem
redbullzs avatar
Någon som vet om Tramadol Normon 50mg grön/gul är hyffsad kvalitet?
Citera
2013-06-11, 12:52
Medlem
Yes, funkar bra enligt mig.
Citera
2013-06-11, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Någon som vet om Tramadol Normon 50mg grön/gul är hyffsad kvalitet?
Yes, funkar bra enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in