2012-12-21, 18:47
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Har vita runa tabletter märkta "P C" Två brytskåror som ett kors.
Vilken styrka och är det depot? Tror dessa kommer från mellanöstern.

Tuggade en, smakade lite annorlunda samt var lättare att tugga sönder än vanliga Svenska.
Citera
2012-12-21, 23:04
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Har vita runa tabletter märkta "P C" Två brytskåror som ett kors.
Vilken styrka och är det depot? Tror dessa kommer från mellanöstern.

Tuggade en, smakade lite annorlunda samt var lättare att tugga sönder än vanliga Svenska.

Fick reda på att det ska vara 100mg
Om någon annan skulle undra någon gång.
Citera
2012-12-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynnare
Hej!

Min flickvän har AT på tradolan och oxynorm, från onsdag förra veckan till söndagen har hon tagit 2000mg trad och 60mg oxynorm (5dagar).
Hon mår inge vidare just nu, finns det något som kan hjälpa så hon inte lider så mycket.

Det jag kan fixa till henne är mer tradolan eller weed

Tacksam för svar

Edit: Hon säger att mer tradolan skulle hjälpa att ta bort AT är det verkligen sant?

Mer trad tar ju inte bort ATn utan skjuter snarare upp den. Ett paket loperamid kan funka bra vid opiat at. Det är en opioid men man får inget rus av den, lindrar fysisk at väldigt bra dock. Kolla i loperamid tråden finns receptfritt. Gräs kan lindra för vissa.
Citera
2012-12-22, 00:23
Medlem
150mg tramadol depåttabletter.. tänkte börja med en en tablett.

Vilken är biotillgängligheten på snort samt bombning av en krossad tablett? Samt hur lång tid tills effekt.
Citera
2012-12-22, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custombike

Vilken är biotillgängligheten på snort samt bombning av en krossad tablett? Samt hur lång tid tills effekt.

Behöver ej svar längre.
Citera
2012-12-22, 03:06
Etizopapayas avatar
Citat:

Du känner av efter ca 30-40min om du krossar den peak inom 2-3h. Snorta är helt onödigt, biotillgänglighet ligger på ca 70-80% vid oralt intag har jag för mig. Finkrossa och svälj med valfri dryck
Citera
2012-12-22, 10:55
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynnare
Hej!

Min flickvän har AT på tradolan och oxynorm, från onsdag förra veckan till söndagen har hon tagit 2000mg trad och 60mg oxynorm (5dagar).
Hon mår inge vidare just nu, finns det något som kan hjälpa så hon inte lider så mycket.

Det jag kan fixa till henne är mer tradolan eller weed

Tacksam för svar

Edit: Hon säger att mer tradolan skulle hjälpa att ta bort AT är det verkligen sant?
Mitt tips är att fixa både tradd och röka,Kombinationen är riktigt trevlig,sitter själv nu med den kombon i kroppen.

Javisst hjälper det,det är ju ändå en syntetisk Opiod (eller opiat?),när jag hade min subutexavtändning så hjälpte tradolan mycket,det tar bort myrkrypen i benen plus frossan.
Får man fråga hur länge hon missbrukat innan hon klev av?
mvh Indo!
Citera
2012-12-22, 11:13
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rEEg
Nu har jag inte källan tillgänglig, men det är Vit grapefrukt/vit grapefruktjuice (100%igt fruktjuice dvs, Inte koncentrat) som är boven i potentialdramat för oss kriminella knarkare som gillar att njuta av mediciners fulla potential.

Så bort med rött, in med vitt.

Edit: Fan vad det där lät som en SD-slogan

Citat:
Stor risk för krampanfall om man ska testa tramadol nån gång? Låt säga 2-300mg. Ung man.

Risken är 16,896%. Någon tusendel hit eller dit beroende på vilket märke det är på trammet.

Citat:
Ursprungligen postat av teenagecrackwhore
Okey, såklart att man får ta allt med en nypa salt så att säga. Jag har kört ren kodein utan att skippa antideppen, lagom rus, lite skakig men underbart vare. Det är iochförsig en annan substans, men är också opiater/opioider(?) Hursom tänkte jag testa med tram istället, enklare att få tag på så får väl helt enkelt testa själv om jag får symtom för syndromet då

Ja, bägge är opiater men kodein är en naturlig opiat medan tramadol är en syntetisk (opioid). Kodein kan blandas med SSRI utan samma risker som tramadol. Det kan finnas andra risker, som alltid när man blandar läkemedel, men serotonergt syndrom är inte en av dem.

Jo det låter som en jättebra idé att testa själv hemma...
Citera
2012-12-22, 11:50
Medlem
teenagecrackwhores avatar
Citat:
Ja, bägge är opiater men kodein är en naturlig opiat medan tramadol är en syntetisk (opioid). Kodein kan blandas med SSRI utan samma risker som tramadol. Det kan finnas andra risker, som alltid när man blandar läkemedel, men serotonergt syndrom är inte en av dem.

Jo det låter som en jättebra idé att testa själv hemma...

haha nej kanske inte bra att sitta å testa sådär själv, men det är ju de enda sättet man får reda på de ju
Citera
2012-12-22, 13:22
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teenagecrackwhore
haha nej kanske inte bra att sitta å testa sådär själv, men det är ju de enda sättet man får reda på de ju

Förvisso är det så. Men vad händer om du upptäcker att det inte var så bra att blanda utan du får serotonergt syndrom? Vet du vilka symptomen är, och hur du ska göra om dessa symptom uppstår?

Man kan ju i och för sig få både tram och SSRI utskrivet av läkare, så det är absolut iinte givet att man får serotonergt syndrom av att blanda preparaten. Dock vet ju en läkare vad han/hon gör (får man hoppas ) och han/hon skriver i så fall ut preparaten i en dosering som innebär en så liten risk som möjligt.

Oh well, du är vuxen (väl?) och gör naturligtvis som du vill. Kanske tycker du att jag är en j*kla moraltant som predikar om risker och borde knyppla bordsdukar i stället. Men jag säger inte allt detta för att leka besserwisser eller försöka verka mer kunnig än jag är (eller för att jag är en moraltant - visserligen är jag väl en tant jämfört med många här på Flashback ) utan för att jag tycker folk ska vara rädda om sig, helt enkelt.

Det är väl inget fel på moral, förresten? Eller tanter? Va? Va?!
Citera
2012-12-22, 14:32
Medlem
Är helt nybörjare i pillervärlden, så behöver lite basic hjälp.

Fick en karta Tradolan av en polare igår och har ingen aning hur det ska gå till vägas.

1. Hur mycket ska jag ta första gången?

2. Funkar det att röka Cannabis till Tradolan?

3. Är det en dålig ide att röka Cannabis när man tar Tradolan oskulden?

Tacksam för svar.
Citera
2012-12-22, 15:34
Medlem
mrurbjans avatar
under ett par dagar har vi tagit mängder fluezepam,
druickit alcohol och tagit droppar med "tramadol al"
på typ sockerbitar

idag är vi nyktra, men nu ska vi skjuta detta "tramadol al"
vilket omvandlas till morfin har jag för mig.

är detta en bra idea?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in