2012-06-29, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fattigalappen
trodde det var en ok standard dos .. men inte tagit något idag än ville känna om någon AT är påväg eller någon sympom på det. men vet ju inte hur länge jag ska vänta.... just nu är jag bara lite seg å små ont i huvudet som alltid dagen efter tram första timmen på morgonen ....

ingen som har något bra svar . .
Tyckte jag gav dig ett helt ok svar på din fråga.
Det här med avtändningar och abstinens besvär är ganska individuellt, därför är det svårt att ge ett utförligt svar. Som att fråga hur långt ett snöre är!

500mg är lite över standard, skulle dra ned på det till 400mg då kramp-risken höjs markant över 400mg.

Ledsen för stavfel, skriver från mobilen.

Mvh
Citera
2012-06-29, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SadCat
Det psykiska suget är det absolut värsta. Bara å hålla ut.

Får man en av avtänding eller abstinens om man bara brukar var 3:e månad eller liknande för övrigt? (Tvivlar på det själv, vill bara höra era tankar om detta)

Förstod inte riktigt frågan.. alltså om man tar tramadol i rusdos en gång var tredje månad?
Ifall det var frågan så tror jag det måste nästan vara omöjligt att få det, fast såklart alla är olika.
Jag kör runt 2ggr per vecka och upplever inga svårigheter alls.

Ledsen för stavfel.

Mvh
Citera
2012-06-29, 11:03
Medlem
tack skiter i det i några dagar nu har en överjävlig huvudvärk och sug eftertram så antar det bara blior värre om man kör en dag till. . . .

ja du gav ett bra svar.. tack så mycket . .

mvh
Citera
2012-06-29, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fattigalappen
tack skiter i det i några dagar nu har en överjävlig huvudvärk och sug eftertram så antar det bara blior värre om man kör en dag till. . . .

ja du gav ett bra svar.. tack så mycket . .

mvh

Du kan ju som jag brukar göra när jag precis klivit av en kort period av tram käka små mängder benso, eller rusdos citodon, eller dricka runt 60-100ml coccilana(hostmedicin) Det brukar de flesta ha hemma!.. de jag nämnde brukar jag ha som lite hjälp när det är dags. Rekommenderar inte benso då detta mycket enkelt kan bli en vana.

Mvh
Citera
2012-06-29, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trippingballs
Du kan ju som jag brukar göra när jag precis klivit av en kort period av tram käka små mängder benso, eller rusdos citodon, eller dricka runt 60-100ml coccilana(hostmedicin) Det brukar de flesta ha hemma!.. de jag nämnde brukar jag ha som lite hjälp när det är dags. Rekommenderar inte benso då detta mycket enkelt kan bli en vana.

Mvh

blir ett jävla hårt träningspasss nu istället så kan inte va bensad .. får hoppas det släpper efter träningsdushen huvudvärken
Citera
2012-06-29, 12:44
Medlem
snusaren92s avatar
shit asså !! alla sitter och skriver, Jag har nyligen fått/köpt/skaffat, Mig Tradolan Tramadom
En annan sitter och har fett abstinens så jävla drygt
Citera
2012-06-29, 15:58
Medlem
plediangirls avatar
50mg tradolan kickar, surfade här på fb och läste allt möjligt negativt om kramper, inga rus även vid sjuka mängder osv så mina förväntningar va noll att känna nåt på den (1) tabletten på 50mg jag tog för en timme sen. (Pga värk, så det så) Men detta är en rus man kan inte inbilla sig, shit.. mår hur bra som helst...
Citera
2012-06-30, 23:13
Medlem
God kväll!
Jag har spenderat kvällen åt att dricka bort mina bekymmer med whiskey. Men känner att det inte är tillräckligt. Tänkte försöka mig på opiater i hopp om att få slappna av lite.
Jag har sparat 150g Tramadol Hexal (50mg kapsel). Jag har aldrig flummat på tram, bara tagit det mot värk tidigare.

Piller och alkohol är dåligt, yadda, yadda, yadda. Frågan är bara om det är direkt farligt? Vore grymt irriterande att vakna upp död i morgon.

Jag har inte tillgång till muskelavslappnande eller dylikt för eventuella biverkningar (utöver en burk paraflex, men come on...)
Citera
2012-06-30, 23:17
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inteupptaget
God kväll!
Jag har spenderat kvällen åt att dricka bort mina bekymmer med whiskey. Men känner att det inte är tillräckligt. Tänkte försöka mig på opiater i hopp om att få slappna av lite.
Jag har sparat 150g Tramadol Hexal (50mg kapsel). Jag har aldrig flummat på tram, bara tagit det mot värk tidigare.

Piller och alkohol är dåligt, yadda, yadda, yadda. Frågan är bara om det är direkt farligt? Vore grymt irriterande att vakna upp död i morgon.

Jag har inte tillgång till muskelavslappnande eller dylikt för eventuella biverkningar (utöver en burk paraflex, men come on...)

Du bryr dig inte om eventuella biverkningar men ändå gör du?.. Ja alkohol sänker kramptröskeln och ska därför inte tas i samband med tramadol som du kan läsa på varenda sida i denna tråd. Men du lär nog stoppa i dig några ändå så allt jag kan säga är håll dig åtminstonde under 400mg.
Citera
2012-06-30, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Du bryr dig inte om eventuella biverkningar men ändå gör du?.. Ja alkohol sänker kramptröskeln och ska därför inte tas i samband med tramadol som du kan läsa på varenda sida i denna tråd. Men du lär nog stoppa i dig några ändå så allt jag kan säga är håll dig åtminstonde under 400mg.

Jag bryr mig, men bara på ett plan huruvida det innebär en dödsrisk eller ej. Smärta kan jag ta.
Under 400mg är lugnt, har inte sparat undan mer än 150mg. Jag tog 100mg åt gången för smärtan.

Det är ganska långsökt, men skulle paraflexen kunna fungera för att motvärka krämpor från trammen?
Citera
2012-06-30, 23:24
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inteupptaget
Jag bryr mig, men bara på ett plan huruvida det innebär en dödsrisk eller ej. Smärta kan jag ta.
Under 400mg är lugnt, har inte sparat undan mer än 150mg. Jag tog 100mg åt gången för smärtan.

Det är ganska långsökt, men skulle paraflexen kunna fungera för att motvärka krämpor från trammen?

Nej.
Citera
2012-06-30, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Nej.

Jag tackar för de snabba svaren, jag sparar trammen ett tag till. Det säkra före det osäkra så att säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in