Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-03, 01:04
Medlem
rainbow77s avatar
Älskar tramadol. Nu när det inte är narkotikaklassat så blir man väl inte dömd för det? Jag har pissat när jag käkat 2000 mg+ på två dagar och polisen tog mig endast för benzon men inte för trammen..

Synd att man ej får tag på det nå mer, hade varit bra med en mailkran eller liknande..
Citera
2012-06-03, 01:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbow77
Älskar tramadol. Nu när det inte är narkotikaklassat så blir man väl inte dömd för det? Jag har pissat när jag käkat 2000 mg+ på två dagar och polisen tog mig endast för benzon men inte för trammen..

Synd att man ej får tag på det nå mer, hade varit bra med en mailkran eller liknande..
Godmorgon på dig, det var inte Nark klassat Förut, numera är det dock klassat som narkotika.
Citera
2012-06-03, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persiann
varifrån kan man få tag på tram inrikes?!! eller hur får ni tag på det.. ni som går ''svarta'' vägen :P ? please vill ha också..
Kranfiske = ej tillåtet. Läs reglerna. Börjar bli less på folk som frågar var man kan köpa tramadol och annat. Och nej, jag har inga postkranar alls (tar inte tramadol längre, det är ett jävla gift om man fastnar för det) men om jag letade sådana skulle jag inte göra det här iaf. Ni som fiskar kan räkna med att bli blåsta om folk skickar pm till er och vill sälja - just saying. F ö är droghandel via pm också förbjudet. Och jo, tramadol ÄR narkotikaklassat även om det inte var det tidigare.

Mvh
/marilyn
Citera
2012-06-03, 14:03
Medlem
Stonedyoos avatar
[quote=marilyn]Min syn har blivit betydligt försämrad efter många års opiat/bensobruk. Tram, kodein och Stes/Xanor har jag mestadels tagit.
1 g tram/dag är en mycket hög dos även om det finns de som tål upp till 2 g/dag. Även om man ej fått kramp på hög dos kan den dyka upp när som helst, för mig hände det på 300 mg trots att jag var van vid ca 1 g/dag. [quote]

När jag käkade tram som mest så låg jag på 4,5g om dagen. Men det stämmer att man kan få kramp även på lägre doser än vad man är vän vid. Alla kan få kramp på tram när som.
Peace.
Citera
2012-06-03, 14:14
Medlem
[quote=Stonedyoo][quote=marilyn]Min syn har blivit betydligt försämrad efter många års opiat/bensobruk. Tram, kodein och Stes/Xanor har jag mestadels tagit.
1 g tram/dag är en mycket hög dos även om det finns de som tål upp till 2 g/dag. Även om man ej fått kramp på hög dos kan den dyka upp när som helst, för mig hände det på 300 mg trots att jag var van vid ca 1 g/dag.
Citat:

När jag käkade tram som mest så låg jag på 4,5g om dagen. Men det stämmer att man kan få kramp även på lägre doser än vad man är vän vid. Alla kan få kramp på tram när som.
Peace.
4,5 gram? Shit, måste vara nån sorts rekord... Kan inte ha varit billigt för dig direkt! Är du fri från skiten nu? Helt opiatfri eller har du gått över på starkare grejer?

Mvh
/marilyn
Citera
2012-06-03, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
1gram och mer är en väldigt hög dos ja. Det värsta risken är ju krampanfall men jag gissar på att du aldrig har fått en sådan så din kramptröskel kan väl ses som hyffsat hög, som mig men det är ändå ingen garanti. Att man ser suddigt är ganska normalt det gjorde jag förr på doser mellan 250-400mg. Bara att gnugga ögonen eller vila en stund så är det bra sen.

Läs på om biverkningar på fass och rekommenderad läkardos så får du själv en uppfattning om vad som är farligt.

jo jag är väldigt tålig då det gäller mediciner osv. Opererades för en tid sen och ryggmärgsbedövningen tog inte så jag hade börjat sprattla och få högt blodtryck under operationen (var lätt sövd också)
Sen verkar jag tåla hur mkt morfin som helst och läkaren tyckte att mina doser kunde ta död på en häst (då jag skadat mig och opererat) Har aldrig krampat och tydligen aldrig dött heller eftersom jag skriver detta trots väldigt konstiga blandningar. Hade länge en spärr att inte överstiga 400mg pga kramprisken men den spärren finns inte mer... nu har jag inga spärrar och det värsta är att jag liksom inte bryr mig eftersom jag är rätt trött på all skit just nu.
Citera
2012-06-03, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samlaren
jo jag är väldigt tålig då det gäller mediciner osv. Opererades för en tid sen och ryggmärgsbedövningen tog inte så jag hade börjat sprattla och få högt blodtryck under operationen (var lätt sövd också)
Sen verkar jag tåla hur mkt morfin som helst och läkaren tyckte att mina doser kunde ta död på en häst (då jag skadat mig och opererat) Har aldrig krampat och tydligen aldrig dött heller eftersom jag skriver detta trots väldigt konstiga blandningar. Hade länge en spärr att inte överstiga 400mg pga kramprisken men den spärren finns inte mer... nu har jag inga spärrar och det värsta är att jag liksom inte bryr mig eftersom jag är rätt trött på all skit just nu.

Du bör inte tå så stora doser tramadol. Räcker inte tramadolen för dig så prata med din läkare om en starkare medicin.
Citera
2012-06-04, 19:37
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur var din vätska och kost? Vilka andra mediciner tog du eller tagit senaste tiden, hur hade du sovit, hur mådde din kropp i övrigt, toleranströskel, hur stor är din kropp etc etc

Finns väldigt många faktorer som spelar in och gör man det smart så ska det vara näst intill omöjligt att få kramp på 1000mg och under.

Omöjligt att få kramp på 1000 gram? I think not. Tar man ett gram tram spelar det ingen roll hur utvilad man är och hur bra man ätit, risken för kramp är stor.
Citera
2012-06-04, 19:40
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Omöjligt att få kramp på 1000 gram? I think not. Tar man ett gram tram spelar det ingen roll hur utvilad man är och hur bra man ätit, risken för kramp är stor.
Av de bekanta som jag vet om som fått kramp har haft två saker gemensamma: Kön: Kvinna, Kroppsform: Smal/Anorektiker smal... kanske tillfällighet.. kanske inte... tror för övrigt också att dessa inte skötte föregående nämna faktorer heller.

Sen gramet menar jag högsta tröskeln, tar man liksom 750mg så är det verkligen inte så mycket, inte ens dubbla maxdosen av läkarnas recept.
Citera
2012-06-04, 20:02
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Av de bekanta som jag vet om som fått kramp har haft två saker gemensamma: Kön: Kvinna, Kroppsform: Smal/Anorektiker smal... kanske tillfällighet.. kanske inte... tror för övrigt också att dessa inte skötte föregående nämna faktorer heller.

Sen gramet menar jag högsta tröskeln, tar man liksom 750mg så är det verkligen inte så mycket, inte ens dubbla maxdosen av läkarnas recept.

Alltså det finns ingen garanti någonstans om kramprisk. Folk har krampat på ynka 250mg har jag läst, jag har tagit 1050mg på tom mage som nybörjare och har ej krampat men det betyder inte att jag kan krampa nästa gång på kanske 400mg. Snarare helt omöjligt att säga vart ens tak ligger. Som dom flesta vet finns det faktorer man ska ha i åtanke men inte ens då är det en garanti på att man klarar sig.

Min uppfattning är att hela krampgrejen är helt mystisk. Kan inträffa lite hur som helst efter vad man sett och läst.
Citera
2012-06-04, 20:20
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Vad för type av grapejuice är det ni dricker, är det göra egen av grapefrukt eller finns det färdig?
Finns att köpa färdig i paket på b.la Willys, brukar gå på ca 10kr för ett paket.
Citera
2012-06-04, 21:39
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:

Kvinnliga anorektiker drabbas säkert i mycket högre utsträckning av otäcka biverkningar på alla sorters läkemedel i princip. Delvis på grund utav att de knappast är i fysisk bra skick men också pga att de behöver mycket mindre doser eftersom att de är så små.

Bortsett från mig själv så känner jag en till som fått krampanfall av tramadol och ingen av oss är varken kvinnor eller anorektiker. Gemensam faktor för oss var sömnbrist. Första gången jag fick ett krampanfall så hade jag käkat ett gram efter att ha dygnat. Andra gången så käkade jag 700mg efter att ha sovit väldigt dåligt eller inget alls då heller. Vet inte exakt hur mycket polaren hade käkat, men han hade iaf inte sovit heller som sagt.

Vi har annars båda käkat över 1g vid några tillfällen när vi sovit bra, och då har det gått bra.

Något annat som kanske också spelar roll är om man äter depottabletter eller inte. Jag tror nog att det är större risk att drabbas av krampanfall på de vanliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine

Håller med till viss del.

En del verkar tro att risken att få ett krampanfall på tramadol är ungefär så ovanlig som fass skriver, dvs mindre än 1/1000. Vad de inte helt verkar förstå är att detta gäller för normalt bruk under normala omständigheter och vid doser under max 400mg utspritt under ett dygn. Käkar man 1g direkt är risken såklart större än 1/1000. Har man dessutom sovit dåligt eller inget alls så verkar risken vara betydligt större. Risken att få ett krampanfall vid så höga doser är som du säger stor oavsett om man är utvilad eller ej, vilket man ska vara väl medveten om, men man bör inte förminska betydelsen av sömn heller.
Senast redigerad av TheSpacePope 2012-06-04 kl. 21:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in