2011-10-03, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drdiktafon

Nu är reservoaren dessvärre slut (sedan en månad tillbaka) och jag är såklart i desperat behov av att fixa fler. Om någon vet hur jag kan få tag på Tramadolen nere i Malmö, så hade det varit enormt uppskattat av mig!

Låter här som du är beroende.

Så din tråd var egentligen ett billigt sätt att försöka komma i kontakt med en langare? Är inte det olagligt på flashback, brottsligt osv (har inte så stor koll på det)?

edit:

Saken är den att en vän till mig började med tramadol pga knäproblem och det slutade med missbruk som höll på i över 1 år. Kunde inte arbeta utan tramadol och då arbetar han i skolan vilket jag hoppas ni alla inser är så fel det kan bli.
I slutet låg han på ett intag av 2000 mg vilket jag antar är ganska mycket va? Och ja, han trappade upp hela tiden när toleranströskeln ökade.
Han tog tag i problemen och är drogfri sedan länge men jag kan garantera att han går i god för att säga till er att tramadol är bara skit
Ni som säger att ni inte är beroende och kan sluta när ni vill har säkerligen inte använt tramadol mer än i 2 månader eller så är ni helt enkelt för blåögda för att se hur verkligheten är.
Senast redigerad av daaim 2011-10-03 kl. 10:33.
Citera
2011-10-03, 10:46
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrooman
Säg det till alla föräldrar som tar sig ett glas rött till maten eller liknande.

Att jämföra tramadol med ett glas rött till maten är rätt så tragiskt och visar enbart på vilken skev bild vissa verkar ha.
Citera
2011-10-03, 10:50
Medlem
refrs avatar
Det bästa sätt du kan motverka en toleransökning är med ett uppehåll.

Beroende på hur frekventa och vilken längd det är på dessa intervaller så kan du tackla den fysiska beroendes problematiken och om inte allt för ofta, undvika den helt (den psykiska delen kan ju ta vid ändå).
Citera
2011-10-03, 10:54
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodOfFlashback
Finns en tobaksaffär på sorgenfri som säljer tror jag.
Edit: Om han inte har slutat

Haha ja de finns det!
Har hört att han har slutat men inte säker.
Citera
2011-10-03, 11:14
Medlem
jenna20s avatar
Vänta du bara...

Jag känner igen mig i det du skriver fast det var citodon jag brukade.
Det funkade i ett par år och sedan gick allt åt helvete.

Toleransen kommer att öka. Ditt missbruk kommer då att kosta pengar. Din ekonomi riskerar att gå åt helvete.
När du till slut måste sluta med tabletterna, den dagen kommer, så kommer du inte längre att veta hur man är social utan.
Du inser dessutom att din mognad och utveckling stått still i flera år. För allting du gjort har du gjort under tramadolrus och utan dem så tar du flera steg tillbaka. Ditt självförtroende kommer rasa.
Det ökade självförtroende du har med tabletterna kommer efter några år bara ha lett till att du gjort dig v med jobb och vänner. Inte så roligt sedan när du inser att du behöver dem.

Avgiftningen är ingen lek. Den psykiska avgiftningen pågår i åratal.
Magen mår inte bra, det kan jag lova dig. Förstoppning kan man stå ut med men om du om sådär 20 år får tjocktarmscancer så är det inte lika roligt längre...
Citera
2011-10-03, 11:27
Medlem
schmutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodOfFlashback
Finns en tobaksaffär på sorgenfri som säljer tror jag.
Edit: Om han inte har slutat

Stämmer. Runt St Knuts torg.
Citera
2011-10-03, 11:34
Medlem
Vansinnets avatar
Troll. Fattar ingen att han bara har kopierat handlingen från filmen Limitless?
Citera
2011-10-03, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
För ett par år sedan fick jag en diagnos - Fibromyalgi - nu tar jag Oxynorm dagligen vilket är far more "worse" än Tramadol på alla plan som existerar.

Har hört att cannabis ska lindra vid fibromyalgi, kanske något att testa så du slipper stoppa i dig massa "hemska" opioider?

Ontopic:
De flesta droger är relativt harmlösa om de brukas med respekt och på rätt sätt. Knarka med ansvar så ska det nog gå bra, men känner du att du inte klarar det så lägg ner nu på direkten.
Citera
2011-10-03, 11:41
Medlem
Ni som fått tramadol utskrivet av läkare, vilken diagnos har ni ?
Är det lagligt och inneha för vem som helst, tex om man köper på nätet eller är det som med tex. concerta, olagligt om du inte har de på recept dvs ?
Citera
2011-10-03, 11:51
Medlem
Låter precis som jag upplevde tramadol, jag började varje morgon med tramadol, allt kändes prima. Tyvärr tog min kropp för mycket stryk efter ca 1 år av konstant bruk, jag fick väldigt mycket yrsel och mådde allmänt dåligt fysiskt, mycket skit som jag nyss nämnde, Yrsel, nära på att svimma, vitnar för ögonen osv.

Så istället för att vara de bästa som hänt mig blev det det värsta, då jag inte längre kan bruka det och det är som att vara i paradiset till att bli bannlyst därifrån.
Citera
2011-10-03, 12:05
Medlem
Mr Gs avatar
Jag tar Tramadol regelbundet pga av smärta, uppskattar dock "biverkningen" som innebär ett bättre välmående, att allt känns mycket lättare på någet vis. Tar Tramadol 2-4 månader åt gången, och aldrig mer än 250 mg/dygn, där är jag stenhård, oftast ligger jag på 150-200 mg. Lägger av helt med Tramadol lite då och då för att inte utveckla ett beroende, håller 1-2 månader åt gången och får försöka hålla ner smärtan med betydligt "lättare" läkemedel och stå ut med den ökade smärtan under den perioden.

Har inga problem med abstinens, det gäller och tagga ner lite lagom bara, fasa ut doseringen under 2-3 veckor så är det ingen abstinens alls, inte för min del iaf. Har lite svårt och sova en hel natt de förste 3-4 helt Tram-fria nätterna, annars är det lugnt. Känner inget sug, bara lite svårt och somna. Nu har jag ett mycket gott självförtroende och en järnvilja när det behövs, men jag ser inga bekymmer med ett Tramadolintag om du kan sköta det vettigt.

Kan dock hålla med om att känslan av välbefinnande minskar efter ett tag och gör att jag "skulle vilja" öka dosen pga av det, men lösningen är enkel :

Jag har satt en gräns på 250 mg/dygn. Och den håller jag. As simpel as that !!!

Edit : Har stått på Tramadol i 4 år. Ungefär.
Senast redigerad av Mr G 2011-10-03 kl. 12:15.
Citera
2011-10-03, 12:33
Medlem
Kurtfans avatar
låter lite som filmen "limitless"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in