Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
11-03-03, 16:15
Medlem
Lånar tråden lite,

Har käkat både tramadol och citodon på doser upp till 500mg respektive 350mg. Har dock aldrig spytt ( Förutom på treo comp men det var acetylsalicylsyran ).

Har nu beställt hem en del Tramadol SR från NP, läst att det skulle vara dålig kvalitet men slängde i mig 300mg igår runt 19:00, mådde bra efter ca 30-40min kom ruset lite smygande. Sedan har jag legat i tramadolens härliga "vakensömn" hela natten, kollat på klockan minst 20ggr under natten och det gick aldrig mer än 10min mellan gångerna, Jag somnade alltså inte på tramadolen.

När jag sedan vaknar runt kl 6.00 är jag fortfarande väldigt påverkad av tramadolen, blir illamående och har spytt 3 gånger idag.

Nu är klockan strax efter 16 och jag är forfarande påverkad.

Nu till frågeställningen:

Hur fan kan tramadolen sitta i så länge? Vet att det är SR men 20 timmar????
Varför mår jag illa och spyr DAGEN EFTER på så låga doser? Just denna sortens tramadol jag reagerar på?
Citera
11-03-03, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-B.Alle
Vist fan håller du med om att dessa sköna kvällar i sin egna ensamhet förgyller livet en gnutta...
Vissa drar en brakfylla varje helg medans vi knaprar tramadol, om det är rätt eller fel tycker jag att det är upp till var och en

Absolut!
Jag festar mycket mindre nu än tidigare.. Tycker nästan bättre om att sitta hemma själv, med musik och bara chilla i flera timmar. Tiden går så jävla fort också, och man har aldrig tråkigt. Haha..
Hur skönt som helst!
Citera
11-03-03, 16:21
Medlem
pcals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excil
Lånar tråden lite,

Har käkat både tramadol och citodon på doser upp till 500mg respektive 350mg. Har dock aldrig spytt ( Förutom på treo comp men det var acetylsalicylsyran ).

Har nu beställt hem en del Tramadol SR från NP, läst att det skulle vara dålig kvalitet men slängde i mig 300mg igår runt 19:00, mådde bra efter ca 30-40min kom ruset lite smygande. Sedan har jag legat i tramadolens härliga "vakensömn" hela natten, kollat på klockan minst 20ggr under natten och det gick aldrig mer än 10min mellan gångerna, Jag somnade alltså inte på tramadolen.

När jag sedan vaknar runt kl 6.00 är jag fortfarande väldigt påverkad av tramadolen, blir illamående och har spytt 3 gånger idag.

Nu är klockan strax efter 16 och jag är forfarande påverkad.

Nu till frågeställningen:

Hur fan kan tramadolen sitta i så länge? Vet att det är SR men 20 timmar????
Varför mår jag illa och spyr DAGEN EFTER på så låga doser? Just denna sortens tramadol jag reagerar på?

Jag får samma effekt som du. Älskar det med Tram, att det håller så länge och man vaknar och känner att denna dagen kommer bli awesome. Att du mår dåligt dagen efter kan ha att göra med att du inte käkat/druckit någonting(?) Annars händer det ju att man spyr lite grann ibland, speciellt om man är ny på det. Inte så mycket mer med det, man sitter där med huvudet i toaletten men mår som en kung ändå
Citera
11-03-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pcal
Jag får samma effekt som du. Älskar det med Tram, att det håller så länge och man vaknar och känner att denna dagen kommer bli awesome. Att du mår dåligt dagen efter kan ha att göra med att du inte käkat/druckit någonting(?)

Det tror jag också!
Sist jag pillrade i mig ett par tramadol spydde jag på morgonen, men det gör jag vad jag än är bakis på..
Så, det har väl något med vätska och mat att göra..
Citera
11-03-03, 16:54
Medlem
dundermusen666s avatar
Citat:
Jag tror faktiskt att det är minnet som du skadar mest, har brukat tramadol i över ett år och jag märker att minnet är inte vad det borde vara, glömmer lätt småsaker osv. behöver skriva komihåg-lappar för att inte glömma bort småsaker som tex. tvätttid.

Haha!! jotack att minnet är sämre har jag allt märkt men jag tänker mest på skador på dom inre organen
med tanke på den stora mängd piller i mitt fall kroppen får ta hand om.
Citera
11-03-03, 19:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Tramadol och andra opioider/ opiater är inte särskilt skadligt för kroppen. Citodon undataget då rävgiftet paracetamol ligger där på lur, Dexofen skall vi inte tala om...
Citera
11-03-03, 19:08
Medlem
dundermusen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tramadol och andra opioider/ opiater är inte särskilt skadligt för kroppen. Citodon undataget då rävgiftet paracetamol ligger där på lur, Dexofen skall vi inte tala om...

OK, även om man som i mitt fall äter ca 25-30 50mg tram om dagen?
Citera
11-03-03, 20:31
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Beroende på vart i Sverige du befinner dig, billigast i söder kan vara 100kr kartan och dyrast i norr kan vara 200kr kartan. Så allt ifrån 1000kr-2000kr, sjystast brukar vara att mötas halvägs, så 1500kr hade jag betalat max.

Tackar för uppgiften!
Citera
11-03-03, 22:50
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundermusen666
Haha!! jotack att minnet är sämre har jag allt märkt men jag tänker mest på skador på dom inre organen
med tanke på den stora mängd piller i mitt fall kroppen får ta hand om.

Så du tycker inte hjärnan är ett inre organ
Citera
11-03-03, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundermusen666
OK, även om man som i mitt fall äter ca 25-30 50mg tram om dagen?
Skulle säga att det är rätt självklart att du skadar kroppen om du överdoserar så mycket i längden, men hur mycket du skadar kroppen kan ingen härinne svara på eftersom alla är olika, bästa sättet att få reda på det är att gå till vårdcentralen och göra en vanlig hälsokontroll på dina olika värden. Det jag tror tar störst risk att ta skada är lever och njurar, men åtminstone levern har en ganska bra förmåga att återhämta sig om du slutar så länge det inte gått för långt. Är du ganska ung etc är oddsen bra och du kanske inte har skadat något permanent. Sen skadar du som sagt självklart hjärnan, vet inte om du fått något krampanfall än men man kan iaf utveckla riktig epilepsi av tramadol om det vill sig illa. Vet ett par-tre som råkat ut för det.
Nu har jag ingen källa på detta med lever/njurskador men det är väl de organ som först brukar ta stryk eftersom det är de som får rensa kroppen på giftet du stoppar i dig. Behöver du så mycket tramadol per dag föreslår jag att du försöker trappa ner. Och detta är inget moralinlägg, jag har själv käkat mer per dag än vad du gör nu och jag har faktiskt inte vågat testa mina levervärden, men det säger sig själv att det inte är bra att överdosera så mycket. En annan sak är att speciellt kvinnor kan bli infertila av tramadol (och andra opiater) om de tar det under en längre period (har med hypofysen i hjärnan att göra har jag för mig), hur det är med män vet jag inte men där är nog risken knappast lika stor. För mig (som är kvinna) upphörde mensen helt i över ett år när jag tog som mest tramadol och idag är jag "oförklarligt barnlös" trots att jag la ner trammet för många år sen. Vet fler som råkat ut för detta också, men de flesta som skriver här är ju killar och där vet jag som sagt inte om det kan ha någon inverkan.

Mvh
/marilyn
Citera
11-03-03, 23:57
Medlem
dundermusen666s avatar
Citat:
Så du tycker inte hjärnan är ett inre organ

Jo det är klart den är... men du vet vad jag menar med inre organ, tarmar, njurar lever.
Men visst det var lite klumpigt skrivet av mig, även fast jag tror att du förstod att jag menade det som finns imagen och bara ville pika mig lite
Citera
11-03-04, 00:08
Medlem
dundermusen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Skulle säga att det är rätt självklart att du skadar kroppen om du överdoserar så mycket i längden, men hur mycket du skadar kroppen kan ingen härinne svara på eftersom alla är olika, bästa sättet att få reda på det är att gå till vårdcentralen och göra en vanlig hälsokontroll på dina olika värden. Det jag tror tar störst risk att ta skada är lever och njurar, men åtminstone levern har en ganska bra förmåga att återhämta sig om du slutar så länge det inte gått för långt. Är du ganska ung etc är oddsen bra och du kanske inte har skadat något permanent. Sen skadar du som sagt självklart hjärnan, vet inte om du fått något krampanfall än men man kan iaf utveckla riktig epilepsi av tramadol om det vill sig illa. Vet ett par-tre som råkat ut för det.
Nu har jag ingen källa på detta med lever/njurskador men det är väl de organ som först brukar ta stryk eftersom det är de som får rensa kroppen på giftet du stoppar i dig. Behöver du så mycket tramadol per dag föreslår jag att du försöker trappa ner. Och detta är inget moralinlägg, jag har själv käkat mer per dag än vad du gör nu och jag har faktiskt inte vågat testa mina levervärden, men det säger sig själv att det inte är bra att överdosera så mycket. En annan sak är att speciellt kvinnor kan bli infertila av tramadol (och andra opiater) om de tar det under en längre period (har med hypofysen i hjärnan att göra har jag för mig), hur det är med män vet jag inte men där är nog risken knappast lika stor. För mig (som är kvinna) upphörde mensen helt i över ett år när jag tog som mest tramadol och idag är jag "oförklarligt barnlös" trots att jag la ner trammet för många år sen. Vet fler som råkat ut för detta också, men de flesta som skriver här är ju killar och där vet jag som sagt inte om det kan ha någon inverkan.

Mvh
/marilyn

Tack för bra svar!
Då verkar det vara som jag tänkt då.
Men det jag mest funderat på är ju magsår, då det inte kan vara bra för magen att hälla i sig
så groteska mängder piller.
Sedan försvinner sexlusten helt på tram för mig, blir väldigt gosig och kramig men absolut inte
sugen på sex då det bara känns jobbigt.
Det går som tur är tillbaka när jag har pauser från tram, men vem vet en dag kanske det blir permanent

Du skriver att du varit uppe i högre doser än mig? hur mycket har du legat på som mest?
och hur höga doser kan man komma upp i egentligen?
Känns ju som om det borde finnas ett stopp någonstans, typ att man bara trillar ihop och dör
för att kroppen inte pallar alla piller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in