2010-12-31, 01:53
Medlem
ajmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-B.Alle
Vet exakt hur det är, det är den ljuva flykten från den bittra och hemska verkligheten.
Om jag hade fått bestämma hade jag varit påverkad av tramadol alla dagar i veckan men jag vet att det inte håller i längden. Det är ironiskt hur underbar verkligheten verkligen blir med opiater...

Måste bara fråga, i ditt tidigare inlägg skrev du att du fått andningsdepp 2ggr, en med alkohol och en utan. Har du lust att dela med dig om vilka doser det rörde sig om.

Precis, de funkar ju inte i längden som du säger och som student har jag inte råd med ett "missbruk"..
Det rörde sig faktiskt inte om några större doser första gången så var det 2 eller 300mg då blandat med hyffsat mycket alkohol.
Denna gången var även värst, då när jag la mig så kunde jag inte röra mig, hörde att mobilen plingade för sms, jag hade ögonen öppna, men kunde/orkade bara inte röra mig även om jag ville..

Andra gången var det 450mg har jag för mig.

Så det rör sig inte om några jättestora doser, och jag har tramat en hel del.
Citera
2010-12-31, 02:23
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopSteer
Nån som kan ge något bra tips på någon medicin som kan motverka illamåendet man kan få av T? Receptfritt då dvs. Blir inte så starkt illamående men känner att det kan trycka på lite vissa gånger så skulle vara bra med något som kan hjälpa där.

Postafen
Citera
2010-12-31, 02:42
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HiXXy
obs ej kranfiske detta, men hur mkt kan man få för 50mg tram á 100st ? har inte så stor koll alls

Beroende på vart du är i landet, men 500kr-1000kr, finns vissa som säljer för 100kr grammet och andra som säljer för 200kr grammet, och 100st 50mg är ju 5g så räkna själv.
Citera
2010-12-31, 09:53
Medlem
XLs avatar
Tänkte en annan sak,

Är det ok att ta 25 mg Tramadol + sprit eller vin ikväll då det e nyår.
Tog 25 mg tramadol, kava kava, vin, sprit och öl och det ruset var fan det bästa jag känt typ. Ville leva, ville ha sex, ville prata!!

Så vore nice om man kunde dona samma effekt idag på nyår. Dock har jag läst att man kan få andnings depprission men av 25 mg är det väll ingen risk. Btw jag är lätt påverkad som fasen!
Citera
2010-12-31, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XL
Tänkte en annan sak,

Är det ok att ta 25 mg Tramadol + sprit eller vin ikväll då det e nyår.
Tog 25 mg tramadol, kava kava, vin, sprit och öl och det ruset var fan det bästa jag känt typ. Ville leva, ville ha sex, ville prata!!

Så vore nice om man kunde dona samma effekt idag på nyår. Dock har jag läst att man kan få andnings depprission men av 25 mg är det väll ingen risk. Btw jag är lätt påverkad som fasen!

Ja, jäklar vad lättpåverkad du måste vara om du får ut rus av 25mg! Fan vad avis man blir.
Det ska inte vara ngn som helst fara.
Delar du på en 50mg tab då eller hur gör du?
Citera
2010-12-31, 11:29
Medlem
någon annan som lyckats få en feber känsla dagen efter ruset? detta får jag efter varje gång jag kört tram
Senast redigerad av Svartjobb 2010-12-31 kl. 11:35.
Citera
2010-12-31, 13:56
Medlem
XLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarBredband
Ja, jäklar vad lättpåverkad du måste vara om du får ut rus av 25mg! Fan vad avis man blir.
Det ska inte vara ngn som helst fara.
Delar du på en 50mg tab då eller hur gör du?

Aaa precis! Operera mig förut och har en karta över så delar en 50 mg på 2 delar. Förra gången tog jag en 1/4 50 mg tablett och kände av på det. Sen 1-2 h senare tog jag 1/4 50 mg tablett igen och sen drack jag lite kava, öl, vin och sprit.. Sen flög jag fan! Aldrig känt mig så skön! Fick typ aas bra självförtroende och as avslappnad. Brukar ha lite svårt att snacka med folk men då ville jag snacka med ALLT!

Men jag köpte en 350 ml vodka som jag tar tillsammans med 2 st 1/4 50 mg tabletter =).. Detta skall bli den bästa nyår på länge! =D.

btw: Hur mycket behöver man inta om man skall råka ut för andningsdeprission? Sluta andas och dö är kanske inte den bästa nyår. Iallafall inte för släkten :P.
Senast redigerad av XL 2010-12-31 kl. 14:00.
Citera
2010-12-31, 14:06
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Aaa precis! Operera mig förut och har en karta över så delar en 50 mg på 2 delar. Förra gången tog jag en 1/4 50 mg tablett och kände av på det. Sen 1-2 h senare tog jag 1/4 50 mg tablett igen och sen drack jag lite kava, öl, vin och sprit.. Sen flög jag fan! Aldrig känt mig så skön! Fick typ aas bra självförtroende och as avslappnad. Brukar ha lite svårt att snacka med folk men då ville jag snacka med ALLT!

Men jag köpte en 350 ml vodka som jag tar tillsammans med 2 st 1/4 50 mg tabletter =).. Detta skall bli den bästa nyår på länge! =D.

btw: Hur mycket behöver man inta om man skall råka ut för andningsdeprission? Sluta andas och dö är kanske inte den bästa nyår. Iallafall inte för släkten :P.

Oavsett hur mycket du nu tar så är det ändå aldrig en bra idé att kombinera opiater med alkohol, sen om du dör eller överlever vet man ju aldrig, jag hade dock aldrig tagit den risken oavsett hur liten dosen är.
Citera
2010-12-31, 15:06
Medlem
XLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-B.Alle
Oavsett hur mycket du nu tar så är det ändå aldrig en bra idé att kombinera opiater med alkohol, sen om du dör eller överlever vet man ju aldrig, jag hade dock aldrig tagit den risken oavsett hur liten dosen är.

Äh! Så små doser som 25 mg tror jag inte ska vara någon fara!
Citera
2010-12-31, 15:58
Medlem
Smerdyakovs avatar
Citat:
För att vara på den säkra sidan: däcka inte och gå inte och lägg dig aspackad.
Citera
2010-12-31, 16:13
Medlem
Citat:

Precis, har även kombinerat 200-400mg med 2-3 bärs, så länge du inte hinkar i dig massvis ska det inte vara några problem, du känner själv! men max 3-4 imo!

Gott nytt år på er allesamman!
Citera
2010-12-31, 17:57
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Är det någon mer än jag som får en illamående obehaglig känsla timmarna innan man bestämt sig för att köra lite tram. Dock vänder det ju totalt sen när man väl käkat sina tabletter.
Ska fira in det nya året med en karta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in