2010-07-13, 22:58
Medlem
Sir.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advocate
Under mina 3 år av Tramadol med intag mellan 300-800mg dagligen så har jag aldrig fått några kramper. Muskelryckningar får jag dock ibland, framför allt nu när jag trappar ner. Fast det kommer och går.

Hur reagerar er kropp på kramper? Låser sig t.ex. lårmuskeln eller att bröstmusklerna drar ihop sig och fastnar typ?

Har varit med om liknande grejor bicepsen började rycka några minuter och har känt som man hafft en mobiltelefon i fickan på låret som vibrerar mm men det var vid samband med nedtrappning och avslutning

Var däremot med om en ruggig grej en polare och jag hade käkat nobbligan 200mg depåer
och han hade käkat ganska många vi satt i min soffa och pratade när han plötsligt fick nått som liknade ett ep anfall med kramper mm är det sån kramp ni menar trodde fan han skulle dö på kuppen såg jävligt ruggigt ut men vaknade till efter nån minut samtidigt som jag var i färd med att ringa ambulans

Har själv poppat "käkat" Tramadol i ca 6 år har trappat ner och hafft några månaders uppehåll men va fan livet blir bättre med Tram nu har jag i och för sig inte haft så stort dagligt intag har hela tiden legat på ca 200-400mg "men fanns givetvis tillfällen när man var uppe på 600 mg per dygn" när jag käkade som mest trappade sedan ner till 100mg om dagen i några veckor sedan 50mg och slutligen splittade jag 50mg kapslarna käkade 25mg om dagen i yterligare 3veckor sedan bröt jag helt.
kände dock av lättare abstinens 3-5 dagar men inget direkt sug efter tramadol

Jag känner inte heller igen det här med kramper som många skriver om men en gång när jag käkade ganska hög daglig dos och slutade tvärt fick jag satans ont i lederna särskilt runt knäskålarna
samt restless legs frossa svett attacker mm så det är inget jag rekomenderar att sluta tvärt trappa alltid ner dosen gradvis på lång sikt
beror lite på dos och hur länge man käkat men den absen jag kände skojade man inte bort så jag kan tänka mig hur de som tar tyngre grejor som Heroin och Fentanyl mår när de bryter.
ha det bäzzt alla mvh Sir.M
Citera
2010-07-14, 02:46
Medlem
CB4lifes avatar
Hur tar man tramadol? Genom näsan?
Citera
2010-07-14, 03:15
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB4life
Hur tar man tramadol? Genom näsan?

Man kan ta det som man vill men jag föredrat oralt. Jag har testat analt, ja faktiskt, det kändes dock lite konstigt. Men jag tycker att du ska ta tramadol oralt, ist för att snorta det. Jag tänker nu på att näsan inte blir skadad om man tar det oralt.

Sry om om mina inlägg kan vara konstiga men jag har tramadol i mig. En del mer än jag brukar. Har börjat proppa i mig varje dag igen. Har haft tur o fått nytt utskrivet varje gång jag vill ha mer och då har jag kunnat ta ut på apoteket. Jag har annars fått utskrivet för 2 eller 4 omgångar att kunna ta ut på men läkaren tyckte, att efter som jag måste vänta 4 veckor för varje utag då jag fått utsrivet för flera uttag att skriva ut för varje gång var bättre. Jag får ju för smärta och då jag har som ondast så blir det lite väl många tram och då räcker dom ju inte alls i 4v . Jag får 100 pack av 50 mg.Oj, jag fattar knappt själv vad jag skriver nu.
Citera
2010-07-14, 11:00
Medlem
fjonks avatar
2 Dagar efter att intagit 300mg utan tolerans så känner jag mig tom och deprimerad.... är de vanligt och när går det över?
Citera
2010-07-14, 15:29
Bannlyst
Jag ska till Spanien i augusti.
Har för mig att det finns Tramadol receptfritt där?
Stämmer det?, och är det någon som vet vad det heter i spanien?

Citera
2010-07-14, 15:43
Medlem
accidentallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Man kan ta det som man vill men jag föredrat oralt. Jag har testat analt, ja faktiskt, det kändes dock lite konstigt. Men jag tycker att du ska ta tramadol oralt, ist för att snorta det. Jag tänker nu på att näsan inte blir skadad om man tar det oralt.

Sry om om mina inlägg kan vara konstiga men jag har tramadol i mig. En del mer än jag brukar. Har börjat proppa i mig varje dag igen. Har haft tur o fått nytt utskrivet varje gång jag vill ha mer och då har jag kunnat ta ut på apoteket. Jag har annars fått utskrivet för 2 eller 4 omgångar att kunna ta ut på men läkaren tyckte, att efter som jag måste vänta 4 veckor för varje utag då jag fått utsrivet för flera uttag att skriva ut för varje gång var bättre. Jag får ju för smärta och då jag har som ondast så blir det lite väl många tram och då räcker dom ju inte alls i 4v . Jag får 100 pack av 50 mg.Oj, jag fattar knappt själv vad jag skriver nu.

det är helt onödigt att snorta tramadol då smaken är förjävlig och tramadol INTE tas upp på näsans slemhinnor, utan du ändå måste låta det rinna ner och sen svälja.
så, oralt är väl att föredra
Citera
2010-07-14, 15:56
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av accidentally
det är helt onödigt att snorta tramadol då smaken är förjävlig och tramadol INTE tas upp på näsans slemhinnor, utan du ändå måste låta det rinna ner och sen svälja.
så, oralt är väl att föredra

Klart att tramadol tas upp av slemhinnor, oavsett om det är i näsan eller i röven. Däremot så tjänar man inget på det och smaken är äcklig ja så man kan lika gärna svälja det.
Citera
2010-07-14, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDoors1

Jag är rätt säker på att Tramadol inte är receptfritt där nere. Däremot kan du säkerligen snacka till dig en förpackning i fall du är lite skicklig.
Citera
2010-07-14, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av casto
Jag är rätt säker på att Tramadol inte är receptfritt där nere. Däremot kan du säkerligen snacka till dig en förpackning i fall du är lite skicklig.

Heter det Tramadol även där? Så man vet vad man ska försöka få?
Citera
2010-07-14, 20:44
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDoors1

Det är inte receptfritt men jag vet folk som fått det på apoteken där ändå. Försök prata spanska och säg att du t.ex. har ont i ryggen så löser det sig nog, fast du får kanske gå till några apotek innan du får något.
Citera
2010-07-15, 12:44
Medlem
-Infected-s avatar
Tramadol i Oslo?

Hey.

Bor för tillfället i Oslo och jobbar röven av mig. Börjar få slut på tramadol som jag behöver 100-150mg per dag av för att fungera aktivt på jobbet.

Här är det ju centralstation istället för plattan. Har varit där nere och frågat lite lätt om tramadol, men finns bara massa horse, röka och xanor. Är det någon som har koll på om det finns något annat ställe än centralstation där jag kan lyckas springa på tramadol? Är ju inte riktigt knark så lite svårt att hitta så där på gatan av någon sluskig typ

Undrar även om det skulle vara säkert att skicka ett hundrapack från Sverige till min adress här? Har dom stenkoll på utrikespost eller? MVH
Senast redigerad av -Infected- 2010-07-15 kl. 12:46.
Citera
2010-07-15, 12:53
Medlem
Evolution!s avatar
Nej, det skulle vara stenlugnt att göra. Är hur chill som helst att skicka piller inom europa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in