Citat:
Ursprungligen postat av Advocate
Under mina 3 år av Tramadol med intag mellan 300-800mg dagligen så har jag aldrig fått några kramper. Muskelryckningar får jag dock ibland, framför allt nu när jag trappar ner. Fast det kommer och går.
Hur reagerar er kropp på kramper? Låser sig t.ex. lårmuskeln eller att bröstmusklerna drar ihop sig och fastnar typ?
Hur reagerar er kropp på kramper? Låser sig t.ex. lårmuskeln eller att bröstmusklerna drar ihop sig och fastnar typ?
Har varit med om liknande grejor bicepsen började rycka några minuter och har känt som man hafft en mobiltelefon i fickan på låret som vibrerar mm men det var vid samband med nedtrappning och avslutning
Var däremot med om en ruggig grej en polare och jag hade käkat nobbligan 200mg depåer
och han hade käkat ganska många vi satt i min soffa och pratade när han plötsligt fick nått som liknade ett ep anfall med kramper mm är det sån kramp ni menar trodde fan han skulle dö på kuppen såg jävligt ruggigt ut men vaknade till efter nån minut samtidigt som jag var i färd med att ringa ambulans
Har själv poppat "käkat" Tramadol i ca 6 år har trappat ner och hafft några månaders uppehåll men va fan livet blir bättre med Tram nu har jag i och för sig inte haft så stort dagligt intag har hela tiden legat på ca 200-400mg "men fanns givetvis tillfällen när man var uppe på 600 mg per dygn" när jag käkade som mest trappade sedan ner till 100mg om dagen i några veckor sedan 50mg och slutligen splittade jag 50mg kapslarna käkade 25mg om dagen i yterligare 3veckor sedan bröt jag helt.
kände dock av lättare abstinens 3-5 dagar men inget direkt sug efter tramadol
Jag känner inte heller igen det här med kramper som många skriver om men en gång när jag käkade ganska hög daglig dos och slutade tvärt fick jag satans ont i lederna särskilt runt knäskålarna
samt restless legs frossa svett attacker mm så det är inget jag rekomenderar att sluta tvärt trappa alltid ner dosen gradvis på lång sikt
beror lite på dos och hur länge man käkat men den absen jag kände skojade man inte bort så jag kan tänka mig hur de som tar tyngre grejor som Heroin och Fentanyl mår när de bryter.
ha det bäzzt alla mvh Sir.M