2010-07-08, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fahed95
kan man se pcp och cetirizin i pisseprov? väldigt tacksam för snabba svar

lite fel tråd va? cetirizin är inget att oroa sig för är ju bara en antihistamin som går att köpa receptfritt.
Citera
2010-07-08, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluh
lite fel tråd va? cetirizin är inget att oroa sig för är ju bara en antihistamin som går att köpa receptfritt.

jaha men det e inget som synns i en drogtest va ?
Citera
2010-07-08, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fahed95
jaha men det e inget som synns i en drogtest va ?

cetirizin söker dom överhuvudtaget inte och PCP tror jag inte finns med på standardtest.
Citera
2010-07-09, 00:43
Medlem
bullerbyns avatar
Om man tar x mg tramadol i ett intag, hur lång tid tar det innan ett eventuellt krampanfall?
Citera
2010-07-09, 00:49
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Om man tar x mg tramadol i ett intag, hur lång tid tar det innan ett eventuellt krampanfall?

Kan komma lite när som helst, dvs om det ens kommer.
Citera
2010-07-09, 00:59
Medlem
bullerbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Kan komma lite när som helst, dvs om det ens kommer.

Vad är det som gör att man kan krampa på just tramadol då? Om det är serotoninpåverkan så borde man väl kunna krampa på ssri också?
Citera
2010-07-09, 01:07
Bannlyst
Jag har tagit Tramadol i snart 3 år, varje dag och det började med ynka 50mg upp till 800mg som mest men nu håller jag på att sluta. Är nu nere på runt 300-350mg ungefär. Jag kommer fortfarande få utskrivet mot restless legs när jag är "ren" men men med väldigt långa intervaller absolut max 2st 50mg om dagen.

Har ALDRIG fått Tramadol över men nu börjas ett lager byggas upp, tänk vad ett starkt beslut och lite fusk med Subutex varannan månad kan göra^^

Jag får aldrig rus utan blir bara normal och när abstinensen kommer så tar jag 1st 100mg depåt och ungefär efter 20-40 min så mår jag bättre igen och det är ett stort framsteg. Använder mig av både 50mg vanliga samt 100mg depåt under nedtrappningen.

Ni som inte känner av förens efter timmar kanske ska lägga ner? för hög tolerans eller för mycket annat som blockerar?
Citera
2010-07-09, 19:29
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advocate
Ni som inte känner av förens efter timmar kanske ska lägga ner? för hög tolerans eller för mycket annat som blockerar?
Att påslaget är så långt tror jag inte har att göra med hur långt man har gått i sitt missbruk, ingen stor faktor i alla fall. De allra första gångerna jag provade tramadol (som även var första opioiden) tog det 2
-3 timmar innan jag fick effekt.
Citera
2010-07-09, 19:42
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advocate

Det har inget att göra med tolerans eller något sådant. Det har att göra med läkemedlet, det tar 1-3h för full effekt, sen håller ruset väldigt länge också. Så där är du ute och cyklar långt ute i skogen...
Citera
2010-07-09, 21:30
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Vad är det som gör att man kan krampa på just tramadol då? Om det är serotoninpåverkan så borde man väl kunna krampa på ssri också?

Ja, och det verkar man kunna få också. Vet dock inte hur vanligt det är.
Citera
2010-07-10, 04:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Det har inget att göra med tolerans eller något sådant. Det har att göra med läkemedlet, det tar 1-3h för full effekt, sen håller ruset väldigt länge också. Så där är du ute och cyklar långt ute i skogen...

Jodå, tolerans kan visst vara med i spelet och hur höga doser man tagit genom åren. Även andra produkter man har i kroppen just då. Sen så varierar tiderna olika men inom en viss tidsram, svårt att säga men visst, vissa läkemedel har bättre ämnen i sig än andra tillverkare.

Jag är inte alls ute och cyklar, ruset håller sig i olika länge på olika personer och igen! hur hög tolerans och höga doser dom tagit genom åren. Nybörjare känner av fortare och längre. Men för Mike Tyson får man inga rus utan man blir normal om man är beroende och effekten sitter i olika beroende på vad kroppen och hjärnan är van att få.
Citera
2010-07-10, 05:25
Medlem
flumtracks avatar
Har hört att man ska äta mycke bananer innan man tar tramadol för att minska kramprisken. Stämmer de ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in