2010-06-07, 22:54
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeus81
Även vid intag så sällan är väl det en relativt liten dos. Fast bra första gången dock. Vet inte men misstänker att jag skulle landa på 400-500mg trots att jag inte har tolerans. Fast klart vill ha största möjliga effekt av det. Kan ju lika väl få kramp på den låga dosen så varför inte ett par till?

önskar folk kunde sluta noja på eventuell kramp. bara nojan i säg sänker tram ruset och även om du får kramp - so what? inte the end of the world.
Citera
2010-06-07, 23:47
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
önskar folk kunde sluta noja på eventuell kramp. bara nojan i säg sänker tram ruset och även om du får kramp - so what? inte the end of the world.

Om man vill undvika kramp så ska man framförallt se till att man inte har använt vissa droger, sovit/ätit dåligt eller ätit vissa mediciner. Har man inte gjort det så tycker jag inte att man ska noja över kramper såvida man inte är en epileptiker eller har en tendens att lätt få kramp.

Anledningen till varför jag är säker på att det viktigast inte är vilken dos man drar i sig är att det finns de som har slängt i sig 2g en dag och klarar sig, och andra dagar förtärt 300mg och krampat av det.

Jag spekulerar bara lite nu, men kramptröskeln minskar väl markant efter att man haft ett tjack-race?
Citera
2010-06-08, 01:29
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
låter bra. jag är också väldigt sugen på att börja med lyrica. låter som det skulle kunna hjälpa mig enormt mot min ångestproblematik. har hört att det ska bli narkotikaklassat om det inte redan blivit det.

hoppas du lyckas få det utskrivet. jag ska försöka vid mitt nästa läkarbesök.

Det är väl på väg mot narkotikaklassning. Hoppas jag får det ordinerat, ska fråga om dom kan sätta in det när dom sätter ut Stesoliden. Hur många mg Lyrica tror ni jag hade behövt för att mår bra om jag ska ta det varje dag en lång tid?
Citera
2010-06-08, 02:07
Medlem
Yeahvlens avatar
Mitt tradolan börjar ta slut, och läkarvägen är idag inte en valmöjlighet. Har sökt runt lite, men jag hittar inget som befinner sig i nutiden. Någon snäll själ där ute som vill PMa varifrån jag kan beställa där man garanterat får hem beställningen?
Citera
2010-06-08, 02:46
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahvlen
Mitt tradolan börjar ta slut, och läkarvägen är idag inte en valmöjlighet. Har sökt runt lite, men jag hittar inget som befinner sig i nutiden. Någon snäll själ där ute som vill PMa varifrån jag kan beställa där man garanterat får hem beställningen?

fearpharmacy har
Citera
2010-06-08, 22:18
Medlem
mr ems avatar
detta ska ju vara den stora tramadol-traden.

har bara tagit det 2 ggr tidigare! tog ratt mkt kodein for manga ar sedan, nagra morfinpiller och ett fentanylplaster.. blev aldrig sald pa det. kunde dock sova bort flera dygn, vilket var najs. har inte tagit ngn opiat pa ca 6 ar.

till saken:
en polare gav mig idag en hel burk (!). for jag ar nat sa grymt forkyld.
han hade inget gras att lindra med, ni vet hur det ar...

sa hur ska jag avnjuta denna burken pa basta satt?
tankte ta 100mg nu och sen krypa till kojs....
fler forslag till helgen tack!
Citera
2010-06-09, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahvlen

Varför inte? Kan du inte hitta en enda läkare som vill skriva ut tram? himla svårt är det väl ändå inte? Eller är det helt enkelt så att du inte behöver det längre (enligt läkare, alltså)?
Citera
2010-06-09, 01:24
Medlem
Jahopp. 800mg tram bombat, går bra det här..
Citera
2010-06-09, 01:24
Medlem
Yeahvlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Varför inte? Kan du inte hitta en enda läkare som vill skriva ut tram? himla svårt är det väl ändå inte? Eller är det helt enkelt så att du inte behöver det längre (enligt läkare, alltså)?

Jo, det går väl att hitta någon läkare någonstans som kan skriva ut det. Den jag har just nu anser inte att jag behöver det, medan jag själv anser att det är det enda läkemedel som fungerar mot smärtan.

Vad som egentligen klämmer är tiden. Jag har inte tid att söka upp ny läkare och via den vägen få det utskrivet, så jag fokuserar på att försöka köpa via internet. Smidigare och tidsbesparande

Tack till dig, vem det nu var, som skrev ut en hemsida var man kan beställa. Uppskattas.
Citera
2010-06-09, 04:42
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.tomte
Jahopp. 800mg tram bombat, går bra det här..

känner inte du att det är helt för hög startdos? mår du inte illa och kommer snabbare till nod-stadiet?

jag föredrar att vara skönt men ändå subtilt tramad en hel dag alltså ca 200mg i timmen
Citera
2010-06-09, 04:45
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr em
detta ska ju vara den stora tramadol-traden.

har bara tagit det 2 ggr tidigare! tog ratt mkt kodein for manga ar sedan, nagra morfinpiller och ett fentanylplaster.. blev aldrig sald pa det. kunde dock sova bort flera dygn, vilket var najs. har inte tagit ngn opiat pa ca 6 ar.

till saken:
en polare gav mig idag en hel burk (!). for jag ar nat sa grymt forkyld.
han hade inget gras att lindra med, ni vet hur det ar...

sa hur ska jag avnjuta denna burken pa basta satt?
tankte ta 100mg nu och sen krypa till kojs....
fler forslag till helgen tack!

är det kapslar om 50mg eller tabletter på 100mg.
ifall det är kapslar börja med 100mg och ta sedan ca 150g i timmen för att ha ett stadigt skönt euforiskt rus hela tiden.

är det 100mg i tablettform måste du krossa dem noga och sen bomba dem. även där rekommenderar jag ca 150-200mg i timmen .

en tumregel med opioder/opiater - börja sakta sedan arbeta dig uppåt mot önskat rus.

det tar ändå ca 0.3-3h innan ruset stabiliserar sig. då märker du om du fått en för stor förstados eller för svag.
Citera
2010-06-09, 05:01
Medlem
Citat:
känner inte du att det är helt för hög startdos? mår du inte illa och kommer snabbare till nod-stadiet?

jag föredrar att vara skönt men ändå subtilt tramad en hel dag alltså ca 200mg i timmen

inte startdos, har gått på tram/trad alldeles förlänge nu.

Känner knappt något på 800mg. dags att sluta en gång för alla. Saken är bara den att jag har ganska stor tillgång till tram/trad. Gratis med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in