2010-05-16, 11:29
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Hmmmmm.... Eufori låter ju trevligt, men hallisar och att bli vinglig låter ju inte så där jättekul.

Nä, precis, eufori är alltid trevligt men hallisar är alltid trevligt. Jag kan ju ge det en chans. Har iofs tillgång till benso också.

Hur tror ni det är att ta Tegretol i samband med tram iom. att det tar bort kramprisken, när jag ändå har Ikto och Vallar? Vissa säger att det kan förvärra kramprisken.
Citera
2010-05-16, 11:34
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
Nä, precis, eufori är alltid trevligt men hallisar är alltid trevligt. Jag kan ju ge det en chans. Har iofs tillgång till benso också.

Hur tror ni det är att ta Tegretol i samband med tram iom. att det tar bort kramprisken, när jag ändå har Ikto och Vallar? Vissa säger att det kan förvärra kramprisken.

Det gör det inte, om du inte tar det under lång tid, och inte ens då är det säkert att det minskar risken för en tramadolutlöst kramp. Och tegretol MINSKAR risken för epileptisk kramp, det tar inte bort den helt.

om du tar tex tegretol eller liknande sporadiskt, och tillsammans med tram kan det, som du säger, snarare öka kramprisken.

Det som hjälper är om du får ikto,stesolid eller midazolam i arslet eller IV under pågående kramp, benso kan inte tas i förebyggande syfte. Tabletter lindrar förvisso efterkramper, men tar ca 45-60min för att verka, så den första krampen kommer med stor säkerhet att gå över av sig själv innan benso i tablettform hinner verka..
Citera
2010-05-16, 11:35
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmömannen
Men ta`t lugnt bara.

P.S Astronomic töm din PM-korg nångång

Tömd.
Citera
2010-05-16, 11:39
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Det gör det inte, om du inte tar det under lång tid, och inte ens då är det säkert att det minskar risken för en tramadolutlöst kramp. Och tegretol MINSKAR risken för epileptisk kramp, det tar inte bort den helt.

om du tar tex tegretol eller liknande sporadiskt, och tillsammans med tram kan det, som du säger, snarare öka kramprisken.

Det som hjälper är om du får ikto,stesolid eller midazolam i arslet eller IV under pågående kramp, benso kan inte tas i förebyggande syfte. Tabletter lindrar förvisso efterkramper, men tar ca 45-60min för att verka, så den första krampen kommer med stor säkerhet att gå över av sig själv innan benso i tablettform hinner verka..

Då håller jag mig till Ikto och Diazepam. Har aldrig fått anfall när jag kört den kombinationen och jag har hållit på en hel del. Däremot fick jag krampanfall dagen efter jag tagit tram utan benso.

Nu har det iaf. blivit två Vallar, en Ikto, 400 mg tram och 400 mg Lyrica. Bara inte Lyrican fuckar upp ruset.
Citera
2010-05-16, 13:20
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Då håller jag mig till Ikto och Diazepam. Har aldrig fått anfall när jag kört den kombinationen och jag har hållit på en hel del. Däremot fick jag krampanfall dagen efter jag tagit tram utan benso.

Nu har det iaf. blivit två Vallar, en Ikto, 400 mg tram och 400 mg Lyrica. Bara inte Lyrican fuckar upp ruset.

Jag vet inte om du missade mitt budskap, men jag säger det igen. Att ta benso samtidigt som tram ger kanske kraftigare rus, men inget krampskydd. Benso används vid pågående kramp.
Lyrica har muskelkramper som en av sina biverkningar, och att ta det med tram, som också kan orsaka kramper, känns spontant lite "sådär" men du gör såklart som du vill.
Citera
2010-05-16, 13:31
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Jag vet inte om du missade mitt budskap, men jag säger det igen. Att ta benso samtidigt som tram ger kanske kraftigare rus, men inget krampskydd. Benso används vid pågående kramp.
Lyrica har muskelkramper som en av sina biverkningar, och att ta det med tram, som också kan orsaka kramper, känns spontant lite "sådär" men du gör såklart som du vill.

Det där om Lyrica visste jag inget om. Får inte ut så mycket av dom ändå. Men om det används vid pågående krampanfall så har man ju det i kroppen och det borde väl hjälpa? Många säger ju att Ikto är skitbra att ta tillsammans med Tram. Vad baserar du din fakta på?
Citera
2010-05-16, 13:43
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Det där om Lyrica visste jag inget om. Får inte ut så mycket av dom ändå. Men om det används vid pågående krampanfall så har man ju det i kroppen och det borde väl hjälpa? Många säger ju att Ikto är skitbra att ta tillsammans med Tram. Vad baserar du din fakta på?

Det är så jag fått lära mig genom Utbildning, arbetslivserfarenhet, och för att följa god FB-sed får du en sk "källa":
Citat:
Ursprungligen postat av fass
Hur verkar Iktorivil?

Iktorivil innehåller den aktiva substansen klonazepam, som tillhör läkemedelsgruppen bensodiazepiner. Klonazepam förhindrar att signaler som utlöser ett epileptiskt anfall sprider sig i hjärnan under anfallet. Därigenom dämpas pågående anfall och nya anfall förhindras.

Effekten inträder omedelbart efter injektionen, och inom 20 till 40 minuter med tabletter och orala droppar.

De gånger jag sett ikto,midazolam, eller diazepam användas har det varit för att stoppa pågående kramper. Sen att "många säger" en sak, kan ju bero på olika anledningar, dom kanske menar att det är bra för att det ger ett skönare rus eller nåt? Folk som trammar hårt verkar bry sig mest om ruset, och ta kramprisken med en klackspark.

Vad beträffar lyrica kan jag inte säga 100% säkert att jag har rätt, men det står ju kramper på biverkningar, så finns ju anledning att vara försiktig med blandningar om man redan tar ett preparat med erkänd kramprisk, som tex tram.
Senast redigerad av guggliano 2010-05-16 kl. 13:47.
Citera
2010-05-16, 14:01
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Det är så jag fått lära mig genom Utbildning, arbetslivserfarenhet, och för att följa god FB-sed får du en sk "källa":

De gånger jag sett ikto,midazolam, eller diazepam användas har det varit för att stoppa pågående kramper. Sen att "många säger" en sak, kan ju bero på olika anledningar, dom kanske menar att det är bra för att det ger ett skönare rus eller nåt? Folk som trammar hårt verkar bry sig mest om ruset, och ta kramprisken med en klackspark.

Vad beträffar lyrica kan jag inte säga 100% säkert att jag har rätt, men det står ju kramper på biverkningar, så finns ju anledning att vara försiktig med blandningar om man redan tar ett preparat med erkänd kramprisk, som tex tram.

Har tatt 500 mg tram nu, 400 mg Lyrica, två Valium, och två Ikto. Jag mår skitbra nu. Det känns på nåt sätt som en trygghet att ta Ikto till. Krampanfall är inget jag vill uppleva igen. Kan ju alltid ta en Tegretol dan efter.
Citera
2010-05-16, 14:35
Medlem
Citat:
Har tatt 500 mg tram nu, 400 mg Lyrica, två Valium, och två Ikto. Jag mår skitbra nu. Det känns på nåt sätt som en trygghet att ta Ikto till. Krampanfall är inget jag vill uppleva igen. Kan ju alltid ta en Tegretol dan efter.

Man kan väl inte förebygga ett krampanfall eller hur? Ta det istället när du krampar.
Citera
2010-05-16, 15:33
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.M
Det var inte riktigt så jag menade visst är det skillnad på preparaten då kodein omvandlas till morfin i kroppen som i sin tur frigör endrofin samma sak borde vara med tramadol trodde de letade efter höjda halter endrofin samt andra spårämmnen trodde heller inte att de kunde fastställa om vilken opiat / opioid som har intagits

Det beror på vilket verifikationssätt man använder sig utav.
De letar inte efter höjda endorfinhalter, då är tämligen opålitligt då det finns ofantligt många olika anledningar till att man har en förhöjd endorfinhalt. Sen så är endorfinhalten hög en kort stund vilket bara skulle kunna (möjligtvis) påvisa opioidintag några timmar efter och inte i flera dagar efter som man kan nu.

Citat:
Visst valmo är inte tramadol inte heller kodein morfin fentanyl etc
men de har en sak gemensamt de ingår alla i gruppen Opiater/Opioider
Alla ingår i samma grupp opioider. Opium innehåller morfin, kodein och tebain, som är opiater. Tramadol är inte en opiat och ger således inte positivt utslag på opiater.

Citat:
Men om det nu är så att Tramadol inte visas som Opiat är det ju bra åandra sidan tror jag det är ganska lätt att prata bort om de nu skulle hitta det
Nja, lätt och lätt. Pissar man för körkortet och de letar efter tramadol så kommer du inte undan om du inte har recept. Då ryker ditt körkort direkt. Jag skulle gärna vilja ha talets gåva om det gick att prata sig ur den situationen.

Citat:
Det finns visst medel för att lämmna negativa provsvar ialla fall på Thc kanske inga mirakelmedel som gör att man kan röka på typ dagen innan provet , de snabbar bara upp nedbrytningen av thc
sedan spelar ju andra saker in som tex kroppsvikt , ämnesomsättning , mängd på intag mm
Det tror jag inte på. Det finns säkert ämnen som sänker/höjer pH-värdet eller ändra miljön för drogerna för att nedbrytningsprocessen skall snabbas på. Om det nu finns så har det säkert en ytterst liten påverkan eller så funkar det inte alls.
Citera
2010-05-16, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av casto
Man kan väl inte förebygga ett krampanfall eller hur? Ta det istället när du krampar.

Dagens bästa idé. Om du bara talar om hur man får i sig tabletterna under ett krampanfall också, så blir nog alla glada...

Fast du kanske skojade, vad vet jag.
Citera
2010-05-16, 17:59
Bannlyst
Citat:

Tegretol kan du inte ta bara "vid behov", det måste man äta under en längre tid så att plasmakoncentrationen av det i blodet är jämn. Annars kan du lika gärna ta en sockerbit. Ger exakt samma effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in