Citat:
Ursprungligen postat av Sir.M
Det var inte riktigt så jag menade visst är det skillnad på preparaten då kodein omvandlas till morfin i kroppen som i sin tur frigör endrofin samma sak borde vara med tramadol trodde de letade efter höjda halter endrofin samt andra spårämmnen trodde heller inte att de kunde fastställa om vilken opiat / opioid som har intagits
Det beror på vilket verifikationssätt man använder sig utav.
De letar inte efter höjda endorfinhalter, då är tämligen opålitligt då det finns ofantligt många olika anledningar till att man har en förhöjd endorfinhalt. Sen så är endorfinhalten hög en kort stund vilket bara skulle kunna (möjligtvis) påvisa opioidintag några timmar efter och inte i flera dagar efter som man kan nu.
Citat:
Visst valmo är inte tramadol inte heller kodein morfin fentanyl etc
men de har en sak gemensamt de ingår alla i gruppen Opiater/Opioider
Alla ingår i samma grupp opioider. Opium innehåller morfin, kodein och tebain, som är opiater. Tramadol är inte en opiat och ger således inte positivt utslag på opiater.
Citat:
Men om det nu är så att Tramadol inte visas som Opiat är det ju bra åandra sidan tror jag det är ganska lätt att prata bort om de nu skulle hitta det
Nja, lätt och lätt. Pissar man för körkortet och de letar efter tramadol så kommer du inte undan om du inte har recept. Då ryker ditt körkort direkt. Jag skulle gärna vilja ha talets gåva om det gick att prata sig ur den situationen.
Citat:
Det finns visst medel för att lämmna negativa provsvar ialla fall på Thc kanske inga mirakelmedel som gör att man kan röka på typ dagen innan provet , de snabbar bara upp nedbrytningen av thc
sedan spelar ju andra saker in som tex kroppsvikt , ämnesomsättning , mängd på intag mm
Det tror jag inte på. Det finns säkert ämnen som sänker/höjer pH-värdet eller ändra miljön för drogerna för att nedbrytningsprocessen skall snabbas på. Om det nu finns så har det säkert en ytterst liten påverkan eller så funkar det inte alls.