2011-08-06, 23:20
Medlem
Fr3ak0uts avatar
Lägger ut heltidstjänster/säsong, sen när du väl ska skriva avtalet är det deltidskontrakt och sen bara 2 veckors uppsägningstid, dock fick jag veta samma dag som min sista dag att de inte längre hade behov, samtidigt sket Framtiden AB helt i det med ersättning utan påstod jag jobbar så mycket heltid och att det var ett deltidskontrakt jag skrev på, väldigt oseriöst hade aldrig skrivit på om jag inte vore desperat ungdom och att det skedde under förhållandena att jag åkte direkt till kunden efter jag skrivit anställningsavtal...
Citera
2014-02-09, 22:15
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr3ak0ut
Lägger ut heltidstjänster/säsong, sen när du väl ska skriva avtalet är det deltidskontrakt och sen bara 2 veckors uppsägningstid, dock fick jag veta samma dag som min sista dag att de inte längre hade behov, samtidigt sket Framtiden AB helt i det med ersättning utan påstod jag jobbar så mycket heltid och att det var ett deltidskontrakt jag skrev på, väldigt oseriöst hade aldrig skrivit på om jag inte vore desperat ungdom och att det skedde under förhållandena att jag åkte direkt till kunden efter jag skrivit anställningsavtal...

Intressant, jag har varit på intervju hos dem för några veckor sen. Du kan ju PM:a om det känns bäst. Vilken stad gällde detta?
Citera
2014-02-09, 22:26
Medlem
en tidsbegränsad provanställningar har två veckors uppsägningstid från arbetsgivarens sida, så på just den punkten behöver de inte kallas oseriösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in