2011-08-14, 00:26
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Jag skulle ha lämnat tillbaka datorn och köpt en annan modell alternativt annat märke. En dator som arbetar i höga temperaturer får relativt kort livslängd, och med ett års garanti skulle jag inte chansa. Det är ju trots allt ett tecken på dålig kvalité att inte kunna leverera bra temperaturer. Vill du åt mjukvaran så finns det väl inte så mycket att göra.
Själv skulle jag aldrig i hela mitt liv acceptera att en dator jag lagt ut över 15.000~ för inte kan leverera stabila temperaturer. En processor som arbetar i 80-100 grader under load är fan allt annat än okej och den kommer att gå sönder i förtid.
Det finns fan ingen ursäkt att inte kunna producera en dator som kan hålla stabila temperaturer under 100% load, det är dåligt kvalité och inget annat. Asus G73 har ju mer strömkrävande komponenter men inte fan traskar den upp i dom temperaturerna.
Vore det inte för Apples mjukvara så skulle dom inte vara något att ha. Temperaturerna ni upplever är INTE normalt. Det må vara normalt för MBP men det är inte okej.
Själv skulle jag aldrig i hela mitt liv acceptera att en dator jag lagt ut över 15.000~ för inte kan leverera stabila temperaturer. En processor som arbetar i 80-100 grader under load är fan allt annat än okej och den kommer att gå sönder i förtid.
Det finns fan ingen ursäkt att inte kunna producera en dator som kan hålla stabila temperaturer under 100% load, det är dåligt kvalité och inget annat. Asus G73 har ju mer strömkrävande komponenter men inte fan traskar den upp i dom temperaturerna.
Vore det inte för Apples mjukvara så skulle dom inte vara något att ha. Temperaturerna ni upplever är INTE normalt. Det må vara normalt för MBP men det är inte okej.
Min Macbook Pro är svalare än mina tidigare laptops av diverse andra tillverkare. Mina kompisars datorer har sjukt mycket högre temperaturer osv. Medans min är tyst och sval, ligger mina kompisars och låter som ett mindre jetplan samtidigt som de är kokheta, när den bara används till att surfa! Kan tillägga att min dator är köpt i september 2009, så den har hållit ett bra tag.