Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Formuleringen i det PMet (?) låter lite märklig men det kanske beror på att man inte ser hela sammanhanget eller att moderatorn varit otydlig.
Jag kan dock bekräfta att tillsägelserna inte kommer helt automatiskt vid radering. Precis som reglerna säger så kan OT ge tillsägelser men det är alltså inte alltid.
Ja, det är ett PM från berörd moderator. Jag håller med om att formuleringen är lite hmmm.... otydlig. Men det som är tydligt är att nåt slag av automatik sker. Men om jag förstår er här rätt så sker ingen tillsägelse per automatik utan måste aktivt utfärdas av moderator. Då blir jag ju lite fundersam igen på PM:et jag fick. Varför skriver då denna moderator om "automatik". (Fast det kanske ni inte kan svara på)
Sammanhanget var två inlägg som raderades. Det första som bedömdes vara OT och sedan mitt svar på detta inlägg. Det fullständiga PM:et från moderator som svar på min fråga om raderingen och tillsägelsen:
Citat:
Tjenare.
Jo jag försöker ta hand om allt som kommer in, det blir väldigt många som du kanske kan förstå så ibland hamnar man efter.
Den gången så var det off-topic svar på ett annat off-topic inlägg nästan så där blev det tillsägelse(som kommer automatiskt när jag raderar inlägget). Ingen fara att få en tillsägelse, det är först vid 3+ som man kan få en varning t.ex
Ha det bra!
/mod xxx
Edit: Jag ser nu att du skrivit att tillsägelserna inte kommer
helt automatiskt. OK. Men nåt slag av automatik verkar det finnas då. Kan ni beskriva den eller är det en hemlis?