2011-08-06, 02:13
Medlem
Jag har under en period läst in mig lite i "skitsnacket", och tyckt att det var väldigt intressant. Jag menar alla dessa små omständigheter som knyts ihop till ett större sammanträffande väckte lite intresse i mig. Men efter att ha tittat på många olika filmer och dokumentärer, läst x antal artiklar samt snackat med folk i USA kring detta har jag kommit upp med endast en fråga. Bara en fråga, som sparkar iväg alla motargument till, va? har du bevis för att USA har ansvar för 9/11 osv? (Skildrade tankar kring denna, men jag tror av olika skäl att Bush låg bakom skiten.)

Okej någon form av kraft försöker styra världen, SO WHAT?
Funkar det verkligen? kan folk verkligen bli lurade till satanism?
Illuminatis agenda verkar vara att styrka världen åt sitt håll, men hur definieras världen i detta sammanhang? lättlurade åsnor som inte har kontroll över den psykiska delen i skallen?

Så intressant som det hela är så kan man brista ut i skratt och tänka, vem i helvete skulle gå på skiten?
Det fanns exempelvis en serie i 51 delar som heter " The Arrivals", många är nog bekanta med denna intressanta kollektion av roliga omständigheter. Denna serie samlade allt från "pick-ups" ur madonna framträdanden till köpcentrum med illuminati tänk, efter man tittat på allt så var den första tanken, Oj vad intressant, vilket ansträngande!

Men när allt adderades så slutade det med skratt, och en drivkraft att skriva ner detta för att få vad liktänkande hjärnor har och säga. Gärna lite kritism !
Citera
2011-08-06, 03:04
Medlem
gavlips avatar
Visst det finns inga Illuminater men det finns folk som beter dig på ett sådant vis och fyller samma funktioner som man föreställer sig att Illuminaterna gör.

Hela snacker om Illuminati och vatikanen och katolska kyrkan osv är antagligen bara vilseledning för att skydda den riktiga maktgruppen som är sionistjudarna.
Citera
2011-08-06, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Visst det finns inga Illuminater men det finns folk som beter dig på ett sådant vis och fyller samma funktioner som man föreställer sig att Illuminaterna gör.

Hela snacker om Illuminati och vatikanen och katolska kyrkan osv är antagligen bara vilseledning för att skydda den riktiga maktgruppen som är sionistjudarna.

Det är i och för sig den bilden man får efter att ha tittat så mycket på det hela. Men vilken funktion fyller dessa sionister ut genom att ha sin makt? makt över vad? vem styrs? hur styrs man som individ?

Det hela med psykologi genom TV rutan och "peka finger" olyckor är ju bara trams, håller du inte med?
Senast redigerad av MeDzZ 2011-08-06 kl. 03:31.
Citera
2011-08-06, 03:38
Medlem
Tveksamt om det finns någon organiserad "illumaniati" och det är väl ännu mera tveksamt att de alla är rymdödlor.

Det finns ju dock helt klart människor som tror att det förtjänar att stå över andra människor. Råkar de dessutom vara stenrika eller sitta i en maktposition så är det ju högst troligt att dessa konspirerar tillsammans för att manipulera länders regeringar. Samma fenomen känner vi ju till från Afrikanska regeringar sedan tidigare. (d.v.s. man lånar en massa pengar till någon diktator som bränner allt på något vansinnigt monument eller behåller pengarna själv och när han avgår får folket betala räntan.)

Med tanke på hur mycket pengar USA bränner på krig är det ju naivt att tro att försvarsindustrin inte har köpt eller hotat hela USAs regering till lydnad.

Angående 9/11 så finns det väl egentligen ingen faktabaserad teori om vad som egentligen hände. Problemen ligger väl i den officiella versionens trovärdighet. Utländska onda terrorister som hatar frihet hade ju t.ex. inte så mycket att vinna på att deras länder kördes över av USA. Försvarsindustrin och bankindustrin hade dock en hel del att vinna på krigen. Attacken kom ju dessutom väldigt lägligt med tanke på att hela världen hade börjat avvecka sina stora krigsmaskiner efter Berlinmurens fall.

Det största beviset för att det var ett "inside job" är helt klart USAs sätt att hantera situationen. Man invaderar inte ett (eller två) annat land p.g.a. några få personers brott. 5-åringar beter sig på det sättet, inte regeringar.
Citera
2011-08-06, 03:59
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeDzZ
Det är i och för sig den bilden man får efter att ha tittat så mycket på det hela. Men vilken funktion fyller dessa sionister ut genom att ha sin makt? makt över vad? vem styrs? hur styrs man som individ?
De vill ha makt för dess egen skull. Annars så fungerar dom som slutna sällskap ungefär som man föreställer sig att Illuminaterna gör. De äger och styr i huvudsak över banker och medier.

Den judiska religionen bygger bland annat på att judarna är guds utvalda folk. Judar är överlägsna icke-judar. Vid messias ankomst ska äga hela världen och alla icke-judar ska vara deras slavar.

Citat:
Det hela med psykologi genom TV rutan och "peka finger" olyckor är ju bara trams, håller du inte med?
Oklart för mig vad du menar där.
Citera
2011-08-06, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Into-Eternity
Tveksamt om det finns någon organiserad "illumaniati" och det är väl ännu mera tveksamt att de alla är rymdödlor.

Det finns ju dock helt klart människor som tror att det förtjänar att stå över andra människor. Råkar de dessutom vara stenrika eller sitta i en maktposition så är det ju högst troligt att dessa konspirerar tillsammans för att manipulera länders regeringar. Samma fenomen känner vi ju till från Afrikanska regeringar sedan tidigare. (d.v.s. man lånar en massa pengar till någon diktator som bränner allt på något vansinnigt monument eller behåller pengarna själv och när han avgår får folket betala räntan.)

Med tanke på hur mycket pengar USA bränner på krig är det ju naivt att tro att försvarsindustrin inte har köpt eller hotat hela USAs regering till lydnad.

Angående 9/11 så finns det väl egentligen ingen faktabaserad teori om vad som egentligen hände. Problemen ligger väl i den officiella versionens trovärdighet. Utländska onda terrorister som hatar frihet hade ju t.ex. inte så mycket att vinna på att deras länder kördes över av USA. Försvarsindustrin och bankindustrin hade dock en hel del att vinna på krigen. Attacken kom ju dessutom väldigt lägligt med tanke på att hela världen hade börjat avvecka sina stora krigsmaskiner efter Berlinmurens fall.

Det största beviset för att det var ett "inside job" är helt klart USAs sätt att hantera situationen. Man invaderar inte ett (eller två) annat land p.g.a. några få personers brott. 5-åringar beter sig på det sättet, inte regeringar.

Exakt!, Men om vi säger nu att denna "makt" försöker att utrota Islam och alla andra som tänker olika än dem, hur skulle det gå till?, hur många miljoner muslimer som helst utplacerade över hela världen, USA höjde precis sitt skuld tak och har inte ens råd med rymdresor längre. Frankrike skulle förmodligen implodera då mångkulturen är vad Frankrike numera definieras som. England skulle hjälpa till med försvinna från kartan på samma gång. Kanske löjligt resonemang men vafan det är ju hur det typ ser ut nu!

Citat:
De vill ha makt för dess egen skull. Annars så fungerar dom som slutna sällskap ungefär som man föreställer sig att Illuminaterna gör. De äger och styr i huvudsak över banker och medier.

Den judiska religionen bygger bland annat på att judarna är guds utvalda folk. Judar är överlägsna icke-judar. Vid messias ankomst ska äga hela världen och alla icke-judar ska vara deras slavar.

Citat:

Typ efter 9/11 så var det första bush sa att han skulle lägga x-antal miljarder på försvarsmakten och invadera mellanöstern (Afghanistan).
Citera
2011-08-07, 10:42
Medlem
Citat:
Exakt!, Men om vi säger nu att denna "makt" försöker att utrota Islam och alla andra som tänker olika än dem, hur skulle det gå till?, hur många miljoner muslimer som helst utplacerade över hela världen, USA höjde precis sitt skuld tak och har inte ens råd med rymdresor längre. Frankrike skulle förmodligen implodera då mångkulturen är vad Frankrike numera definieras som. England skulle hjälpa till med försvinna från kartan på samma gång. Kanske löjligt resonemang men vafan det är ju hur det typ ser ut nu!

De ser nog alla folkslag som mer eller mindre underlägsna men ökenråttorna i mellanöstern kanske är mest lättplockade (jämfört med. t.ex. vietnameser som har en tendens att gömma sig i skogen när man försöker bomba dem). Just islam är nog en bra sak att behålla då olika religioner kan vara en barriär mot folkligt samarbete.

Just begreppet "skuld" är ju ett helt fantastiskt verktyg för att råna folk. En stor statsskuld måste ju betalas, eller hur? Räntan på t.ex. ett hus- eller studielån måste ju också betalas. Räntan som kan höjas eller sänkas vid behov blir alltså ett verktyg för att driva in skatt, därför är det viktigare att folk lånar mycket än att räntan hålls hög.

Vad är det som säger att mångkultur leder till ekonomisk kollaps? Det är faktiskt ett ämne som jag inte kan så mycket om. Möjligen skulle det kunna leda till högre (självvald) arbetslöshet och normaliserade kostnader i jämförelse med andra länder. SVT gjorde ju t.ex. ganska nyligen ett reportage om billig Polsk arbetskraft.

Vad det gäller USAs påstådda kollaps så beror ju den på att man lånat pengar som FED har hittat på själva till hög ränta. Man kan alltså lätt lösa problemet genom att helt enkelt ogiltigförklara alla dessa lån. Krigen i mellanöstern och alla militärbaserna i alla obskyra länder länder (japan, tyskland, korea etc) är naturligtvis den stora orsaken till kollapsen och alla som terroriserar USAs armé i Afganistan och Irak vet om detta.

Ett krig med Libyen eller Iran är därför mycket olämpligt för USA just nu. Det finns dessutom risk att dessa länder har justerat sitt försvar för att möta just USA. Inga fler ökenslag med ryska pansarvagnar från 60-talet med andra ord. Ghadaffi (som jag tycket verkar vara en mycket principfast man) har ju t.ex. delat ut vapen och arrangerat vapenövningar med civilbefolkningen. Iran jobbar mycket med långdistansrobotar och andra vapen som kan slå ut USAs fartyg trots att de befinner sig långt från kusten. Dyrt dyrt dyrt men försvarsindustrin blomstrar. Vi får väl se vad som händer snart när mandatet för "flygförbudszonen" (d.v.s. fn-mandat att bomba skiten ur allt som rör sig på marken) går ut.

Att det skulle finnas någon vilja att utrota islam vet jag inget om. Det rör sig väl om olja, bankmöjligheter, dollarberoende, omringa Iran och om att krypa närmare ryssland. Det sistnämnda har jag faktiskt fått höra direkt från personalchefen för den svenska Afghanistanstyrkan under en tacomiddag.
Citera
2011-08-07, 23:42
Medlem
OrbitalDeaths avatar
Som många andra så undrar jag med hur det verkligen ligger till. Jag har med tiden lärt mig att det som folk börjar prata mer och mer om, verkligen är förenligt med verkligheten, den riktiga verkligheten.
Min undran kvarstår dock: Varför vill de som vi anlitar i vad vi tror är demokratiska val, förslava oss och göra livet totalt meningslös att leva?
Kommer vi bara villigt gå med på att få ett silikon chip in i överarmen från VeriChip Corp?
Jag vet att jag kommer inte befinna mig i det, så kärt är inte livet så jag vill leva det i slaveri.

Postar 2 länkar av intresse, det med HAARP är intressant --inte konstigt att vi har tsunamis för tiden.
http://www.carlg.org/
http://blogg.passagen.se/carlgrinde/entry/nazism_illuminati_freemasons_frimurare_skull
Citera
2011-08-08, 01:56
Medlem
De folkvalda politikerna vill att vi skall förslavas för att de är köpta av NWO. Om du googlar på vilka bidrag McCain och Obama fick för sina kampanjer så ser du att sju av de tretton största bidragsgivarna gett bidrag till båda parterna´(tror jag, du får kolla själv). Mer uppenbart än så blir det inte.

http://farm4.static.flickr.com/3162/2888403677_7e6259e030_z.jpg

Anledning till att de kommer att lyckas är för att vi är själviska och inte gärna ställer upp för andra utsatta människor. Visst kan vi lägga någon krona i någon Mc Donaldskopp lite då och då men det är sällan vi ställer oss upp mot orättvisor som inte drabbar oss själva.

När du får ditt chip i pallet så kommer jag förmodligen garva åt dig. Det är väl bara människor med begränsad användbarhet man sätter sådana på, eller hur? Ett år sedan är det min tur och då är det för sent att börja skrika om konspirationer.

Sverige är dock ett ganska säkert land som ligger i bakvattnet för amerikaniseringen. Vi har tröga politiker som inte får något gjort för att ingen respekterar dem, vi har egen valuta och en i jämförelse ganska låg statsskuld. Lånar gör vi dock som dårar. Fyra mille för någonstans att bo? - Inga problem, banken fixar!
Citera
2011-08-08, 03:04
Medlem
OrbitalDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Into-Eternity
De folkvalda politikerna vill att vi skall förslavas för att de är köpta av NWO. Om du googlar på vilka bidrag McCain och Obama fick för sina kampanjer så ser du att sju av de tretton största bidragsgivarna gett bidrag till båda parterna´(tror jag, du får kolla själv). Mer uppenbart än så blir det inte.

http://farm4.static.flickr.com/3162/2888403677_7e6259e030_z.jpg

Anledning till att de kommer att lyckas är för att vi är själviska och inte gärna ställer upp för andra utsatta människor. Visst kan vi lägga någon krona i någon Mc Donaldskopp lite då och då men det är sällan vi ställer oss upp mot orättvisor som inte drabbar oss själva.

När du får ditt chip i pallet så kommer jag förmodligen garva åt dig. Det är väl bara människor med begränsad användbarhet man sätter sådana på, eller hur? Ett år sedan är det min tur och då är det för sent att börja skrika om konspirationer.

Sverige är dock ett ganska säkert land som ligger i bakvattnet för amerikaniseringen. Vi har tröga politiker som inte får något gjort för att ingen respekterar dem, vi har egen valuta och en i jämförelse ganska låg statsskuld. Lånar gör vi dock som dårar. Fyra mille för någonstans att bo? - Inga problem, banken fixar!

Rätt lustigt att Obama inte har ett ända bidrag som börjar med siffran 1 och McCain har bara ett som börjar på 3. Inte undra på att Obama vann :P ..ja man undrar om vi nånsin kommer att göra det, ställa oss upp får vår rättighet till frihet -- riktig sådan.
Citera
2011-08-08, 04:44
Medlem
Om det fortsätter i samma riktning i ett tag till så kommer folk för eller senarare få pekfingret ur arselet p.g.a. det finns en gräns för hur mycket människor står ut med och p.g.a. att vi nu har tillgång till internet. Vi kan alltså lätt plocka fram officiella dokument, domar och lagar. Vi kan dessutom hänga ut folkförrädare genom att helt enkelt publicera deras aktivitet.

Problemet som kan uppstå är dock att en upprorisk befolkning bara lyckas uppnå någon slags halvacceptabel balans mellan frihet och tyrrani.
Citera
2011-08-17, 01:03
Medlem
D.Imperatores avatar
Citat:

Vem vet, en vacker dag kanske Hitler blir helgonförklarad
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här