Citat:
Ursprungligen postat av Kli-Max
Skulle tycka det var intressant och läsa de andras 90% tankar och funderingar. Vi är anonyma vilket betyder att du kan starta en tråd om vad som helst. Till och med något nyskapande eller direkt korkat. Mer trådar åt folket!
Men... det finns ju mer än nog med jobb att reda ut andras funderingar. Det behöver knappast ses som något dåligt.
Du har troligen ganska rätt ang. fördelningen, men
värderingen är lite skev. Många av de 10% som initierar trådar gör det för att det har hänt något de inte förstår. De 90% kommer då och förklarar för 10%-arna. 90%-arna har helt enkelt en annan syn på forumet. Båda behövs, men att någon "ändring" i fördelning ser jag inte som någon självklar förbättring.
Jag kan ta mig själv som exempel på förklaring. Jag skriver (i perioder) en jäkla massa här inne för att försöka hjälpa folk förstå vissa/egna/andras beteenden. Om jag själv gått på dejt, eller fått ett annorlunda SMS eller whatever de flesta trådarna här inne handlar om, har jag aldrig några funderingar över dessa - jag vet redan "varför" och behöver inte fråga Flashback.
Där har du ett exempel på en 90%-are. Jag skulle nog snarast påstå att det är för många trådar, då vissa gör det smärtsamt klart att Sverige misslyckas kapitalt vad gäller skolsystem, uppfostring och utdelandet av sunt förnuft.