2011-08-05, 16:08
Medlem
mentalfives avatar
Hallå,

snabb och enkel fråga. Spelar det någon roll om jag beställer en MacBook via Apples hemsida eller går in på ex. MediaMarkt och köper en? Jag menar, får man några förmåner i form av ngn soft garanti eller något om man köper online? Troligtvis inte, men vill ju va på den säkra sidan

Och sen, vad det gäller studentrabatten. Om man blivit antagen till en universitetsutbildning i höst, kan man då utnyttja denna rabatt eller måste jag vänta tills jag får kort osv. från CSN?

Tack på förhand.
Citera
2011-08-05, 16:14
Medlem
Köper du den i butik får du ju den direkt i handen. Annars är macstore bra, du kan nog specialbeställa bättre där.

Studentrabatter brukar bara gälla om du kan visa upp "Studentkortet" eller liknande.
Citera
2011-08-05, 16:29
Medlem
Från apples webbaffär så får du 10% rabatt, om du går in via länken från CSN-kortets hemsida. Du får datorn levererad till dörren och det tar bara några dagar.

Så jag skulle säga att det är bättre att köpa datorn online.

Edit. De flesta certifierade Apple-återförsäljare ger 6% studentrabatt vid uppvisande av giltigt csn/mecenat-kort.
Senast redigerad av LarsOhly 2011-08-05 kl. 16:32.
Citera
2011-08-05, 19:02
Medlem
mentalfives avatar
Har ju inget CSN-kort just nu.. Dessutom är det en schysst deal på macbooks på MediaMarkt just nu, blir ungefär samma pris som 10% studentrabatt. Tänkte mer ifall det var ngt annat som skiljde om man köpte online.
Citera
2011-08-05, 19:20
Medlem
kklasens avatar
Dem i butik är väl standardutrustade.
Ska man ha t.ex. ssd eller högupplöst skärm måste man väl beställa!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in