2011-08-05, 14:50
Medlem
Swedeninswedens avatar
Hej

Jag står på plats nio på en ungdomlägenhet i Hässelby strand. Jag ska på visning nästa vecka.
Helst Hässelby strand än Hässelby gård eftersom det är mycket skit som händer i Hässelby gård just nu, små gangsters överallt och lite för mycket alkisar.

Jag vill gärna flyttade dit eftersom Hässelby stand ligger nära skolan osv. Frågan är tror ni att jag får lägenheten eller tror ni att det kommer faka sig ? Jag har ändå en månad på mig innan jag fyller år typ.

Hur stor chans har jag med tanken på att jag står på plats 9 och lägenheten ligger i en förort ?

Mvh / M
Citera
2011-08-05, 14:59
Medlem
UpptagenIdiots avatar
Tyvärr tror jag att det är ganska kört då "19-års"-lägenheterna är relativt attraktiva att ta, vare sig dem ser bra ut eller inte.

Att 8st bostadslösa ungdomar skulle tacka nej känns lite väl osant, men man kan ju alltid hoppas.

Lycka till!
Citera
2011-08-05, 15:01
Medlem
Trumpeters avatar
Skulle det varit i en mindre ort skulle dina chanser vara rätt goda. I (närheten av) Stockholm minskar chansen betydligt.

Hursom, lycka till!
Citera
2011-08-05, 15:06
Medlem
Swedeninswedens avatar
Tack för att ni svarade.

Vill dela med Er av mina erfarenheter.

Jag stod på plats 16 i Bagis, helt plötsligt efter visningen stog jag på plats 4. Jag ba WTF, hoppas att det händer igen. Är verkligen i behov av en lägenhet i västerort (som alla andra ungdomar i Stockholm) Thats the problem.
Senast redigerad av Swedeninsweden 2011-08-05 kl. 15:08.
Citera
2011-08-07, 15:26
Medlem
Tlagnojs avatar
A&A=>Bostad, hem och trådgård

/mod
Citera
2011-08-07, 23:03
Medlem
Ordigs avatar
Det är mycket möjligt att du får den, faktiskt. Eller ja, det beror på vilken bostadsförening du är med i, hur många lägenheter det går att söka den veckan och vilken tid på året det är. Kring då skolan börjar borde det vara rätt kört men när jag sökte bostad fick jag faktiskt chansen på 2 stycken olika lägenheter i olika delar av Stockholm även fast jag i början var på plats 8-12.
Citera
2011-08-10, 08:48
Medlem
Jag lämnade intresseanmälan på två lägenheter i Hökarängen för ett antal år sedan. På visningsdatumet stod jag på plats 8 respektive 11, dagen efter ringde en dam och frågade vilken av lägenheterna jag ville ha.

Man kan ju ljuga om sin inkomst och dylikt i förhand men när papper ska skickas in är det inte lika lätt längre.

Jag tog för övrigt lägenheten som låg en trappa upp. Detta efter att ha stått i bostadskö i blott 20 månader.
Citera
2011-08-26, 12:20
Medlem
Swedeninswedens avatar
Plats 2 i bostadskön !

Hej

Står på plats två i bostadskön ! Tror ni att jag får den ? Visst, han/hon skulle kanske tacka ja men lägenheten ligger inte på den finaste område om vi säger så. Tror ni att jag har en stor chans ?
Citera
2011-08-26, 12:21
Medlem
Mr Coffees avatar
Absolut, du bör betrakta lgh som din!
Citera
2011-08-26, 12:22
Bannlyst
Hej

Tyvärr går det inte att räkna ut något egentligt odds eftersom det helt beror på i fall de andra personerna tackar ja eller nej. Om jag måste gissa så säger jag att chansen är ungefär 22,3 procent.
Citera
2011-08-26, 12:27
Medlem
Swedeninswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirpanson
Hej

Tyvärr går det inte att räkna ut något egentligt odds eftersom det helt beror på i fall de andra personerna tackar ja eller nej. Om jag måste gissa så säger jag att chansen är ungefär 22,3 procent.

Om jag får fråga ? Hur räknade du ut det här ?? // Nyfiken
Citera
2011-08-26, 12:27
Medlem
Swedeninswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Absolut, du bör betrakta lgh som din!

Det hoppas jag ! VERKLIGEN VERKLIGEN
Citera
  • 1
  • 2