• 1
  • 2
2011-08-05, 13:27
Medlem
teflonpannan69s avatar
http://www.expressen.se/nyheter/1.25...isbjornsattack

Vad hemskt... Någon som vet något mer?

Har en vän där uppe som kanske kan bidra med något. Vi får se.
Citera
2011-08-05, 13:31
Medlem
ABBORREs avatar
Vet inte om det finns så många som hänger på FB i Svalbard.

Uppäten, nja så var det väl inte.
Citera
2011-08-05, 13:35
Medlem
Nepposs avatar
Aftonbladet skriver 3 skadade.
Expressen skriver 4 skadade.
Citera
2011-08-05, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
http://www.expressen.se/nyheter/1.25...isbjornsattack

Vad hemskt... Någon som vet något mer?

Har en vän där uppe som kanske kan bidra med något. Vi får se.

Om jag inte minns fel så är man tvungen att bära handeldvapen utomhus på Svalbard? Björnen sköts visserligen, men föreställ er vilket kaos när en stor jävla nalle går amok 4 skadade (och traumatiserade livet ut).
Citera
2011-08-05, 13:36
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoi!
Om jag inte minns fel så är man tvungen att bära handeldvapen utomhus på Svalbard? Björnen sköts visserligen, men föreställ er vilket kaos när en stor jävla nalle går amok 4 skadade (och traumatiserade livet ut).

Det är lag på det om jag inte har fel.
Citera
2011-08-05, 14:40
Medlem
Jag har läst att isbjörn tillsammans med krokodilen är dom två enda djuren i världen som ser människor som föda.
Citera
2011-08-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Det är lag på det om jag inte har fel.

Källa? Det är givetvis inte straffbart, även om det är ganska korkat att bege sig utanför byn utan att ta med medel för att försvara sig vid en eventuell isbjörnsattack. Förmodligen är det endast straffbart om du t.ex. arbetar som guide och tar med dig turister ut på tur utan att beväpna dig.
Citera
2011-08-05, 15:58
Medlem
Madame Zs avatar
Det var engelska ungdomar med ledare från British Schools Exploring Society som blev angripna när de tältade.
En 17-årig kille dog och 2 ungdomar + 2 ledare är skadade och förda till Tromsö.

Här finns all tillgänglig info:
http://www.svalbardposten.no/
Citera
2011-08-05, 16:18
Medlem
Det tråkiga var att dom avlivade isbjörnen. Det tycker jag verkligen inte att dom har rätt att göra, den har ju inte gjort nåt fel.
Citera
2011-08-05, 16:20
Medlem
FlippadBebiss avatar
Jag vet vad vi gör!

Vi åker till isbjörnansland Svalbard, där sätter vi upp ett läger för ungdommar.
Med oss har vi ett ett gevär för isbjörn angrepp är sannolikt.
När isbjörnren dödat och lemläsat flera av oss är vi förvånde och ledsna, det obegripliga har hänt!
Senast redigerad av FlippadBebis 2011-08-05 kl. 16:24.
Citera
2011-08-05, 23:22
Medlem
Jag beffiner mig på Svalbard.

Det ær en ganska halvtung kænnlsa som vilar øver svalbard. Tydligen sa har en grupp med britiska ungdomar som tæltat ca 4.5 mil hærifran langyearbyn blivigt attackerade. 1 død och 4 skadade, varav 2st kritiskt skadade. De hade spænt upp snubbeltråd runt campingen men hade inte vaknat nær bjørnen gick in på campingplatsen.

Førra veckan så siktates isbjørnar på andra sidan fjorden från langyearbyn vilket ær mycket ovanligt. Hunger samt smæltande isar tvingar bjørnarna in mot bebygelse, eller vad tror ni?
Citera
2011-08-05, 23:37
Medlem
J.R.s avatar
Dårarna som arrangerat en så resa för ungdomar borde inte komma undan alltför lätt. Vem fan kommer på tanken att tälta där det springer omkring isbjörnar? jo, kanske diverse äventyrare som förhoppningsvis vet vad dom håller på med men en lägerskola för engelska ungar. Vansinne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in