2011-08-05, 11:15
Medlem
KnewNs avatar
Hej! Vad är egentligen 'Värst'? Att bumpa någon annans tråd med svar (Om den förra tråden hade inget svar på den angivna frågan)? Eller att göra en ny tråd med samma ämne? Eller skall man egentligen bara skita i frågan?
Citera
2011-08-05, 11:18
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnewN
Hej! Vad är egentligen 'Värst'? Att bumpa någon annans tråd med svar (Om den förra tråden hade inget svar på den angivna frågan)? Eller att göra en ny tråd med samma ämne? Eller skall man egentligen bara skita i frågan?

Finns det en tråd så är det i mina ögon bättre att bumpa den än att skapa en ny tråd om samma sak.
Citera
2011-08-05, 11:22
Medlem
Combots avatar
Sedan kan man ju med nyttja sökfunktionen innan man startar nya trådar:
https://www.flashback.org/sok/bumpa+gamla+tr%C3%A5dar?f=29
Citera
2011-08-05, 11:23
Medlem
teflonpannan69s avatar
Bumpa på säger jag bara. Finns inget i regelverket som kan stoppa dig ifrån det, så länge du håller dig OnTopic.
Citera
2011-08-05, 12:28
Medlem
Nepposs avatar
Gör absolut inget att bumpa en tråd, diskussionen går ju bara vidare.
Citera
2011-08-05, 12:43
Medlem
epost72s avatar
Hur du än gör så är det någon som kommer att gnälla.
Själv tycker jag gott att man kan bumpa äldre trådar om topic är den samma.
Citera
2011-08-05, 14:31
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnewN
Så länge det är en "bra" bump, som fortsätter på tråden, så är det inget fel.
De bumpar det klagas på är de som återupplivar en två år gammal tråd med inlägg som "Det tycker jag också", eller något liknande, som inte tillför ett skit.

Hittar du en tråd om samma ämne, läser igenom den, och inte får det svar du är ute efter, så är det bara att fortsätta på tråden, men se som sagt till att det är en fortsättning på tråden och inte bara ett intetsägande inlägg och hoppas att någon annan ska få tråden att leva bara för att du satte den på forumets förstasida.
Citera
2011-08-05, 14:55
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Så länge det är en "bra" bump, som fortsätter på tråden, så är det inget fel.
De bumpar det klagas på är de som återupplivar en två år gammal tråd med inlägg som "Det tycker jag också", eller något liknande, som inte tillför ett skit.

Hittar du en tråd om samma ämne, läser igenom den, och inte får det svar du är ute efter, så är det bara att fortsätta på tråden, men se som sagt till att det är en fortsättning på tråden och inte bara ett intetsägande inlägg och hoppas att någon annan ska få tråden att leva bara för att du satte den på forumets förstasida.

+ 1

Det har alltid förbryllat mig att det verkar krångligt för många att rent förnuftsmässigt förstå detta.

1. En tråd är inte ogiltlig eller "död" bara för att den är gammal. Det spelar ju så klart ingen som helst roll hur gammal tråden är. Har du vettig information i en tråd som är 10 år gammal så posta då det i den begintiga tråden.

2. Oavsett ålder på tråd, är meningslösa OT-inlägg (och andra regelbrott) inte uppskattade.

3. Det finns en fungerande sökfunktion på forumet.

1, 2 och 3 kan nu sammanföras på olika vis så får man svar på frågor hur man ska bete sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in