2011-08-07, 15:27
Medlem
Dubsteps avatar
Ingen som har ett tips på ett simplare program, för att komma igång? Blev skittaggad när jag läste ert snack
Citera
2011-08-07, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dubstep
Ingen som har ett tips på ett simplare program, för att komma igång? Blev skittaggad när jag läste ert snack
Kan du MUP? Annars har jag saftiga FSGr, UPolyX, Morphine, Armadillo4.20, ASProtect packade program du kan leka med. Eller vill du cracka from scratch?
Kul att du visar intresse

EDIT: FSG och UPX. Jag har lyckats med båda, nu är det er tur
http://www.mediafire.com/?j3djsarujnsxyad
Senast redigerad av RebeccaBlack 2011-08-07 kl. 15:40.
Citera
2011-08-07, 15:58
Medlem
Dubsteps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebeccaBlack
Kan du MUP? Annars har jag saftiga FSGr, UPolyX, Morphine, Armadillo4.20, ASProtect packade program du kan leka med. Eller vill du cracka from scratch?
Kul att du visar intresse

EDIT: FSG och UPX. Jag har lyckats med båda, nu är det er tur
http://www.mediafire.com/?j3djsarujnsxyad
Tack som fan Håller på med dom två du ladda upp atm, lär ta tid dock hehe
Citera
2011-08-07, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dubstep
Tack som fan Håller på med dom två du ladda upp atm, lär ta tid dock hehe
Japp, inga problem! UPX är ett stort skämt när det gäller uppackning, tar kanske 10 sekunder men du ska även ändra menyn så du kan trycka på "secret" det är lite svårare. Fick dessa två program av en polare(jag har skapat tråd om det) så vi skulle typ ha en tävling or whatever...
Gör allt helst manuellt i Olly. Jag lyckades få tag i CRACKBOX som har alla program du behöver + en patchad olly men alla skript som finns av någon här på Flashback faktiskt!
Förlåt att jag snackar på om detta men RE är min hobby och fy fan vad jag älskar det!
Citera
2011-08-07, 16:09
Medlem
Haha ingen fara!

Men tror du att det går att lösa nistune eller?

Mvh
Citera
2011-08-07, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av motec
Haha ingen fara!

Men tror du att det går att lösa nistune eller?

Mvh
Ja, allt går att cracka! Jag letar just nu efter API'er. Det är jobbigt som fan då mitt Internet gör 200 anrop per sekund.. Men det löser sig nog. Efter jag vet vilket API det är som gör allt svårt kan man börja jobba, betyder inte ens att det kommer fungera då. Nistune är jävligt svårt att cracka...

EDIT: Jag tog bort en dialog för att se vilket API-anrop som börjar gråta. Sen tog jag vanliga Nistune utan error och såg anropen. Kan inte vilka API-er som är intressanta men om ni ser något kan ni ju berätta det
NISTUNE-API-LOG
Senast redigerad av RebeccaBlack 2011-08-07 kl. 16:36.
Citera
2011-08-07, 20:08
Medlem
Testa om det här funkar. Jag har ingen Nissan så det är lite svårt för mig att testa allt
Filoffset och bytes att ändra till för v0.10.11:
Kod:
000AD225 b8 00 00 00 00 c3
000BC6DC B8 0A 00 00 00 C3
000BCE45 B8 01 00 00 00 90 90 90 90 90 90
000BCEE2 B8 01 00 00 00 90 90 90 90 90 90
Citera
2011-08-07, 20:47
Medlem
Snyggt att dom släppte en ny version idag v0.10.11

Du behöver ingen nissan för att testa, men har du kommit in i programmet?
isåfall kan jag testa på min bil

Mvh
Senast redigerad av motec 2011-08-07 kl. 20:51.
Citera
2011-08-07, 21:12
Bannlyst
CRACKED !!!
Extrahera alla filer och kör!
Finns att ladda ner: http://www.mediafire.com/?pb2tzmydme0azbc
Citera
2011-08-07, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motec
Snyggt att dom släppte en ny version idag v0.10.11

Du behöver ingen nissan för att testa, men har du kommit in i programmet?
isåfall kan jag testa på min bil

Mvh
Jag har tagit bort dialogen som frågar efter reg key om den inte hittar någon giltig key i registret.
Du kan förresten gå till HKCU\Software\Nistune Developments\Nistune och ändra NAME och EMAIL till vad du vill eller lämna dem tomma. Programmet skiter i vad det står där, det påverkar bara namnet som står i About-rutan.
Jag har också tagit bort alla "Du får inte göra det här i trial-versionen" checks jag hittade. Men det var det jag menade att jag inte kan testa allt för det var många saker som gav ett "Not connected" fel.
Citera
2011-08-07, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mongomannen
Jag har tagit bort dialogen som frågar efter reg key om den inte hittar någon giltig key i registret.
Du kan förresten gå till HKCU\Software\Nistune Developments\Nistune och ändra NAME och EMAIL till vad du vill eller lämna dem tomma. Programmet skiter i vad det står där, det påverkar bara namnet som står i About-rutan.
Jag har också tagit bort alla "Du får inte göra det här i trial-versionen" checks jag hittade. Men det var det jag menade att jag inte kan testa allt för det var många saker som gav ett "Not connected" fel.
Ja, jag såg det. Jag tar av hatten för dig, riktigt imponerande!!
Citera
2011-08-07, 21:50
Medlem
Jag är då mest imponerad av hur bra hex-rays funkar i nyaste versionen
Läste förresten igenom tråden och hittade det här:
Citat:
Ursprungligen postat av RebeccaBlack
hmm, jag har hittat samma adress och ville ändra den. Jag har testat med att ändra till NOP (inget) men programmet fungerar då inte. Jag har även testat att ändra REG_DLG_FAILED till REG_DLG_SUCCESS
men inget händer. Ganska så säker på att det finns ett API-anrop men denna typ av API har jag aldrig stött på. Jag ska försöka hitta vilket API-anrop det är som ställer till det för mig
Har faktiskt klurat en hel del på detta program..
Det finns en crc-liknande funktion på 0x(4)BC6DC som kollar exe-filen mot nistune.sig. Om den inte returnerar 10 (pga modifiering t.ex.) så dödas programmet utan felmeddelande. Jag gissar att det var den du råkade ut för.
Den kollar dock bara filen som finns på disk så det är fritt fram att minnespatcha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in