2011-08-04, 22:29
Medlem
Hej!

Tänker främst på denna Kristoffer Olsson som nyss skrivit kontrakt med Arsenal FC, hur får Arsenals scouter reda på att han finns?
Får dem tips fån ledare i klubbar osv eller är det en ren slump?
Hur arbetar scouterna?
Kan vem som helst tipsa ett professionellt fotbollslag om en spelare, när som helst?

JW19
Citera
2011-08-04, 22:47
Medlem
Judeschweins avatar
Ha en farsa med kontakter.
Citera
2011-08-04, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JW19
Hej!

Tänker främst på denna Kristoffer Olsson som nyss skrivit kontrakt med Arsenal FC, hur får Arsenals scouter reda på att han finns?
Hur arbetar scouterna?
Kan vem som helst tipsa ett professionellt fotbollslag om en spelare, när som helst?

JW19

Du vanligaste är väll att en agent upptäcker dig och sen tipsar storlag om att ge dig provspel genom att skicka videoklipp på dig. Annars kan de vara slumpmässigt eller genom en tränare/kompis/Pappa/bror som har kontakter. Han killen som du nämner spelar väll i p16 landslaget? har hört att många storlag främst Engelska brukar kolla Skandinaviska ungdomslag/landslagsläger.
Citera
2011-08-04, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Du vanligaste är väll att en agent upptäcker dig och sen tipsar storlag om att ge dig provspel genom att skicka videoklipp på dig. Annars kan de vara slumpmässigt eller genom en tränare/kompis/Pappa/bror som har kontakter. Han killen som du nämner spelar väll i p16 landslaget? har hört att många storlag främst Engelska brukar kolla Skandinaviska ungdomslag/landslagsläger.
Känner en kille som inte var med på några landslagsuttagningar eller liknande då han va otillgänglig på grund av personliga skäl. Han spelar nu i sitt klubblags B-lag, ett klubblag i div3. Har hållit på med fotboll och sådant i hela mitt liv och känner på mig att han kan bli något! Så hur ska jag i denna situation gå tillväga?
Engelska toppklubbar kanske inte är det första steget utan en allsvensk klubb kanske skulle vara intresserad? Ska jag skicka videoklipp eller ringa som anonym och säga tid och plats för nästa match och be dem hålla utkik efter killen?
Citera
2011-08-05, 00:32
Medlem
Negerbollars avatar
Citat:
Känner en kille som inte var med på några landslagsuttagningar eller liknande då han va otillgänglig på grund av personliga skäl. Han spelar nu i sitt klubblags B-lag, ett klubblag i div3. Har hållit på med fotboll och sådant i hela mitt liv och känner på mig att han kan bli något! Så hur ska jag i denna situation gå tillväga?
Engelska toppklubbar kanske inte är det första steget utan en allsvensk klubb kanske skulle vara intresserad? Ska jag skicka videoklipp eller ringa som anonym och säga tid och plats för nästa match och be dem hålla utkik efter killen?

Hur gammal är personen i fråga? Gå en på den närmsta stor klubbens hemsida, Hammarby, Kalmar, Elfsborg tex och skicka ett mail med info om hans namn och nuvarande klubb
Citera
2011-08-05, 01:09
Medlem
Citat:

Du måste inte vara med på några landslagsuttagningar för att bli kontaktad av en agent det är oftast dom som fixar provspel. Men har du kontakter filma honom och sen skicka. Hörde om en 18 åring som knacka på Sir Alex dörr och visade film på sig de hela ledde till provspel och två matcher med Uniteds reserver. Annars kan ju tränaren ringa en scout och be om att spelaren ska få provspela men då handlar det nog mest om Allsvenska klubbar.
Citera
2011-08-05, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerbollar
Hur gammal är personen i fråga? Gå en på den närmsta stor klubbens hemsida, Hammarby, Kalmar, Elfsborg tex och skicka ett mail med info om hans namn och nuvarande klubb
Killen fyller 16 detta år!
Citera
2011-08-05, 01:59
Medlem
Brukar kolla in IFK Norrköpings u19 matcher och då ser man ofta pappor (?) stå och filma lite högre upp på läktaren, antar att dem filmar deras söner för att sedan skicka materialet till valfri storklubb.
Citera
2011-08-05, 02:59
Medlem
glaspsykes avatar
Djungeltelegrafen.
Citera
2013-11-26, 12:00
Medlem
Citat:
Hej!

Hur arbetar scouterna?

JW19
Han spela i u16 landslaget och kom med i varje uttagning och på det sättet fick han en agent som scoutade han till Arsenal. Spelat ihopp med han i ca 6 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in